Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   wat moet ik doen ?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=733479)

tazaboy 27-01-2004 21:53

wat moet ik doen ??

heys, ik doe veiligheidsopleiding ( rechercheur ).
ik ben een marokkaan en iedereen in mijn beurt zegt tegen mij je moet dat niet doen anders ga je je landgenootjes verraden enz......ze noemen me jood enz.
wat moet ik doen ??? gewoon doorgaan of stoppen?

professor2 27-01-2004 21:59

gewoon doorgaan die mensen die dat tegen je zeggen zijn niet helemaal lekker

nare man 27-01-2004 22:00

Doorgaan natuurlijk. Wat wil je nou, een opleiding en een perspectief of een steuntrekker worden? Als jij het zo erg vindt dat er zo'n negatief beeld van Marokkanen bestaat, dan is het aan jezelf om daar verandering in te brengen toch (y)

Jeopardize 28-01-2004 01:53

Heel simpel. Kun jij je vinden in dat soort uitspraken? Dan lijkt me een eventuele stop het overwegen waard. Onlogisch is wel dat je pas over dergelijke kwesties na gaat denken wanneer je omgeving dit soort dingen roept.

Als je je niet kunt vinden in dat soort uitspraken dan ga je toch vooral door? Wat boeit jou het wat anderen over jouw opleidingskeus te zeggen hebben wanneer je het niet eens bent met de argumenten die ze aandragen?

Qamra 28-01-2004 07:33

Citaat:

tazaboy schreef op 27-01-2004 @ 22:53:
ik ben een marokkaan en iedereen in mijn beurt zegt tegen mij je moet dat niet doen anders ga je je landgenootjes verraden enz......ze noemen me jood enz.

:confused: Ik snap TOTAAAAAAAAL de connectie niet, maar goed.

En ik ga mee met Cosmo Kramer.

Liss 28-01-2004 07:43

Gewoon doorgaan met je opleiding, als jij iets wilt moet je dat doen en in dit geval schijt hebben aan die opmerkingen.

Jarahh 28-01-2004 14:15

Citaat:

tazaboy schreef op 27-01-2004 @ 22:53:

Ik dacht dat het een vooroordeel was dat Marokkanen crimineel zijn en blabla, alleen een klein groepje k*tmarokkanen (citaat: Oudkerk), dus ik zie het probleem van landgenootjes verraden niet echt.
Daarbij denk ik dat het goed is dat mensen uit verschillende etnische groepen beveiligingswerk gaan doen.

nare man 28-01-2004 14:16

Het is net zo goed een vooroordeel van die buurtbewoners dat alle politieagenten of rechercheurs 'verraders' zijn die hun 'landgenoten' verraden.

Volgens mij zijn ze gewoon jaloers. Don't be a fool, stay in school (y)

Balance 28-01-2004 14:30

Ik neem aan dat als jij een veiligheidsopleiding doet, dat jij vóór veiligheid en tégen criminaliteit bent. Die wil je toch opsporen?
dan doet het er niet toe of je daarvoor 10 marokanen, 10 turken, 10 chinezen, 10 belgen of 10 nederlanders op moet pakken.
Je haalt de criminelen weg bij de niet-criminelen en dat is een goede zaak. Culturele achtergrond maakt daarbij niks uit.

Silver rain 28-01-2004 14:32

*eens met balance*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.