Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   map, ik snap het ff niet meer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=733577)

Mira Dos Santos 28-01-2004 06:54

map, ik snap het ff niet meer

Hoi, ik heb een jaar geleden ofzo de map (morning after pil) geslikt, daarna werd ik gewoon ongesteld (dat is bij mij 6-7 dagen). Een week of 3/4 geleden heb ik weer de morning after pil (nu norlevo) geslikt, hierna (vorige week vrijdag 16-1) ben ik ongesteld geworden, maar dit duurde maar t/m maandag. Nu ben ik sinds 3 dagen 's ochtends best misselijk en heb ik een raar gevoel in mn buik. Kan ik nou zwanger zijn?

(Na het slikken heb ik geen sex meer gehad)

Mushu 28-01-2004 08:36

Lijkt me niet, je hebt toch een morning afterpil geslikt? Nou, die zorgt er voor dat, mocht je eventueel zwanger zijn, het afgebroken word of hoe je dat ook wilt noemen.
Misschien is je maag gewoon een beetje van streek ofzo. Ik zou me niet druk maken als ik jou was, want zwanger kan je niet zijn :) *volgens mij iig niet*

shithead 28-01-2004 09:23

dit hoort denk ik in het pil topic...

MissBi@tch 28-01-2004 10:44

ik geloof dat je alleen heel erg ziek word van de morning after pil als ie nodig is (dus als er toch n bevruchting heeft plaatsgevonden) misschien is dat de reden? anders ff wat opzoeken op internet kun je vast wel vinden...

Balance 28-01-2004 11:22

je lichaam krijgt een enorme hormonenboost met zo'n morning after pil. Het is dan ook niet raar dat het daarop reageert.
Ik denk dat de omstandigheden waarin je lichaam zich verkeert erg meespelen of je ziek wordt of niet. Het kan dus best zijn dat je vorige keer niet ziek werd en nu wel. Maar dat je misselijk wordt van de map is vrij normaal volgens mij.

Mira Dos Santos 28-01-2004 12:53

ja maar ik heb de map 3/4 weken geleden geslikt... en ik ben NU misselijk...

MissBi@tch 28-01-2004 12:56

tjah dan weet ik het oko niet zeker hoor msischien ff testen dan? t lijkt me alleen wel sterk als je die hebt geslikt en geen sex meer hebt gehad dat je dan zwanger bent!

juno 28-01-2004 12:58

De MAP is een fikse dosis hormonen die alles gedurende langere tijd flink kunnen ontregelen, en daar kan ook misselijkheid bij horen. Zwanger ben je echt niet.

damaetas 28-01-2004 13:27

Citaat:

Mushu schreef op 28-01-2004 @ 09:36:
Lijkt me niet, je hebt toch een morning afterpil geslikt? Nou, die zorgt er voor dat, mocht je eventueel zwanger zijn, het afgebroken word of hoe je dat ook wilt noemen.

ook bij de map is er nog een kans dat je zwanger wordt.
maar je hebt sowieso een bloeding gehad dus ben je zeker niet zwanger.
het zal allemaal nbtje in de war zijn daar. maak je maar geen zorgen

Divina Flor 28-01-2004 14:47

de kans dat je zwanger bent lijkt me erg klein
de boel zal inderdaad wel een beetje in de war zijn, misschien ook iets opgelopen waardoor je nu opeens (meer) last van je buik krijgt

voor de zekerheid kun je altijd nog een zwangerschapstest doen

merijn 29-01-2004 09:05

Ik heb geen flauw idee hoe het werkt, maar als ik even heel rationeel nadenk dan is het best logisch dat je je nu pas ziek voelt. Als je ongesteld wordt dan wordt je baarmoeder schoongemaakt en dan komt dus ook het al dan niet bevruchte eitje er uit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.