Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   buikje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=733975)

shiningstars 28-01-2004 16:48

buikje

Ik ben 1.65, weeg 53/54 kilo en ben dus niet dik. Mijn buik boven mijn navel is wel redelijk plat, maar onder mijn navel staat mijn buik aardig wat naar voren :( :bloos: Ik wil het graag plat hebben, maar ik heb de energie en het doorzettingsvermogen niet om buikspieroefeningen te gaan doen :o Ik heb ook het idee dat het niet zou helpen als ik ze wel zou doen. Hebben jullie een buikje? En doe je er wat aan om hem weg te krijgen? En jongens wat vinden jullie ervan als een meisje een buikje heeft?

sickcycle 28-01-2004 17:03

Niet erg, staat wel schattig vind ik. :bloos:

Tigratjuh 28-01-2004 17:03

mja daar heb ik ook last van, en das best lastig om weg te krijgen :P
Heb eigenlijk geen idee hoe het moet, ik ben gewoon die buikspieroefeningen allemaal gaan doen, gaan steppen en mn eetpatroon aangepast, weet alleen niet of dit effect heeft..:(

Somebody Special 28-01-2004 17:05

Het welbekende 'vrouwenbuikje'.
Ik vrees dat er niet veel aan te doen is maar anders zal je toch buikspieroefeningen moeten doen.

Ik ken je probleem, begin iedere maand met buikspieroefeningen maar na 2 dagen geef ik het alweer op..

thunder110 28-01-2004 17:11

Ja ja, het buikje moet weg, je hebt geen zin om buikspieroefeningen te doen en wil nu weten hoe dat buikje weg moet.

$TR@NG3R 28-01-2004 17:25

Een strakke buik is heel mooi maar als zolang je niet gewoon helemaal dik bent kan een klein buikje ook leuk zijn

Lizzle_806 28-01-2004 17:31

dit heb ik dus ook.. aan de ene kant vind ik het heel vervelend, maar ik heb er eigenlijk te weinig voor over om er echt wat aan te gaan doen.. al ben ik de laatste tijd wel veel minder tussendoor gaan eten :)
het probleem is alleen dat ik soms van die mensen zie met echt de perfecte strakke buik en daar word ik wel een beetje onzeker van :( , maar aan de andere kant voor de rest ben ik redelijk tevreden hoor met mezelf ;)
en sowieso nu heb ik er niet zo'n probleem mee, het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat ik in de zomer weer in mn bikini moet...

Balance 28-01-2004 18:07

wie mooi wil zijn moet pijn lijden. In dit geval zweet dan, want je zult toch echt buikspieroefeningen (oid) moeten gaan doen wil je je buikje kwijt raken. zo niet, dan heb je pech.

shiningstars 28-01-2004 18:12

Citaat:

thunder110 schreef op 28-01-2004 @ 18:11:
Ja ja, het buikje moet weg, je hebt geen zin om buikspieroefeningen te doen en wil nu weten hoe dat buikje weg moet.
Ik vraag niet hoe mijn buikje weg moet, ik weet zelf ook wel dat dat niet makkelijk gaat. Ik heb ook niet zoveel vertrouwen in buikspieroefeningen. Ik heb ze een tijd gedaan, maar ik heb het idee dat ik er het vetlaagje niet mee wegkrijg. Daarbij krijg ik ook nog eens heel erg last van mijn nek, hoeveel ik mijn best ook doe om mijn nekspieren met rust te laten.

Maarten 28-01-2004 19:41

Ga zwemmen, ga fitnessen...

Zonder te sporten gaat het echt niet weg...

En je lichaam wordt toch nooit perfect en zelfs al is het heel mooi heeft altijd iemand toch iets wat je nog mooier vindt en zo blijf je aan de gang ;)

Leer blij te zijn met zoals je bent ipv telkens dit te verleggen en te denken dat je dan wel gelukkig bent.

Sven 28-01-2004 20:39

Buikspieroefeningen doen niets tegen het vetlaagje, het verstevigt de boel alleen..

Om het vetlaagje weg te krijgen moet je afvallen, wat alleen gaat door hardlopen/fietsen/zwemmen/roeien/ etc.. duursporten dus :)

shiningstars 29-01-2004 07:34

Citaat:

Sven schreef op 28-01-2004 @ 21:39:
Buikspieroefeningen doen niets tegen het vetlaagje, het verstevigt de boel alleen..

Om het vetlaagje weg te krijgen moet je afvallen, wat alleen gaat door hardlopen/fietsen/zwemmen/roeien/ etc.. duursporten dus :)

Ik denk dat ik toch maar weer een poging ga wagen en buikspieroefeningen ga doen om de boel te verstevigen :p . Voor mijn bovenbuikspieren wil ik sit-ups gaan doen. 25x gewoon naar voren, 25x naar links en 25 x naar rechts. Is dit voldoende? En welke oefeningen kan ik het beste doen voor mijn onderbuik? Hoe lang zal het ongeveer duren voordat ik resultaat zie(en het dus ook langer volhoud omdat ik dan tenminste het idee heb dat ze werken :D )

Qamra 29-01-2004 08:08

Citaat:

Sven schreef op 28-01-2004 @ 21:39:
NEE! :eek: (dan zou ik ook af moeten vallen, ik PEIS er niet over, ik ben blij met elke kilo)

Maareuh vrouwen hebben vaak meer vocht/vet in hun buik zitten voor je toekomstige kindje. Je kunt buikspieroefeningen doen, dat heeft hetzelfde effect als dat je je buik inhoudt.

Ik vind het altijd wel mooi zo'n bolling onder de navel. Maar ja.

Maarten 29-01-2004 08:21

Citaat:

Qamra schreef op 29-01-2004 @ 09:08:
NEE! :eek: (dan zou ik ook af moeten vallen, ik PEIS er niet over, ik ben blij met elke kilo)

Maareuh vrouwen hebben vaak meer vocht/vet in hun buik zitten voor je toekomstige kindje. Je kunt buikspieroefeningen doen, dat heeft hetzelfde effect als dat je je buik inhoudt.

Ik vind het altijd wel mooi zo'n bolling onder de navel. Maar ja.

Klopt, maar mannen slaan hun vet op rond hun middel, vrouwen meer rond hun benen en billen.

Buik inhouden kun je niet lang volhouden, dus is niet echt een optie ;)

Qamra 29-01-2004 10:10

Citaat:

DiGiTracker schreef op 29-01-2004 @ 09:21:
Buik inhouden kun je niet lang volhouden, dus is niet echt een optie ;)
ALSOF je je buik in houdt. Als je je buikspieren traint worden ze strakker en wordt het platter net als dat je je buik inhoudt.

Lorelei 29-01-2004 10:44

Citaat:

Somebody Special schreef op 28-01-2004 @ 18:05:
Het welbekende 'vrouwenbuikje'.
Ik vrees dat er niet veel aan te doen is maar anders zal je toch buikspieroefeningen moeten doen.

Ik ken je probleem, begin iedere maand met buikspieroefeningen maar na 2 dagen geef ik het alweer op..

Ja, en het ergste is nog: vrouwen vinden het vreselijk, mannen vinden het vrouwelijk (dus (y)). Topicstarter: kijk maar ns om je heen, ongeveer alle meisjes/vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd hebben dat. De kans dat je bij de 5% hoort die het niet heeft, is niet zo groot en zoals ik al zei: mannen vinden het juist leuk, dus je kan je afvragen of je bij de 5% wil horen.

nare man 29-01-2004 11:16

Precies. Dat gezeik altijd. Het is zo normaal als wat (ik zou bijna het woord natuurlijk in de mond nemen) dus probeer alsjeblieft jezelf niet in allerlei vage bochten te wringen omdat je dénkt dat het niet mooi gevonden wordt

Sarah 29-01-2004 11:35

Is normaal, komt doordat er organen in zitten enzo, en zo'n vetlaagje is heel nuttig om die organen te beschermen. Als je het per se weg wilt hebben, maar niet wilt sporten, kun je natuurlijk ook liposuctie laten plegen...

bignielz 29-01-2004 20:10

ik vind vrouwen buikjes altijd welsgattig
ga er voorla niet te moeilijk over doen
zo iemand ken ik ook en das niet altijd leuk voor haar omgeving
dus als je er wat aan wilt doen moet je dt zelf weten
maar er zijn er genoeg die een buikje hebben dus

Dukko 31-01-2004 18:43

Citaat:

shiningstars schreef op 28-01-2004 @ 17:48:
Ik ben 1.65, weeg 53/54 kilo en ben dus niet dik. Mijn buik boven mijn navel is wel redelijk plat, maar onder mijn navel staat mijn buik aardig wat naar voren :( :bloos: Ik wil het graag plat hebben, maar ik heb de energie en het doorzettingsvermogen niet om buikspieroefeningen te gaan doen :o Ik heb ook het idee dat het niet zou helpen als ik ze wel zou doen. Hebben jullie een buikje? En doe je er wat aan om hem weg te krijgen? En jongens wat vinden jullie ervan als een meisje een buikje heeft?
ik geloof niet dat je een echt buikje hebt. volgens mij zijn dit ik-zie-meer-in-de-spiegel-dan-er-is trekjes. het zal vast wel mee vallen :)

Keyser Saus 01-02-2004 12:12

Citaat:

shiningstars schreef op 28-01-2004 @ 17:48:
En jongens wat vinden jullie ervan als een meisje een buikje heeft?
Dat maakt echt helemaal niks uit. Staat vaak nog wel leuk ook.

Frederiek 02-02-2004 13:24

Kheb 't ook, maar m'n vriendin wordt alleen maar boos als ik zeg dat ik hem weg wil hebben ;). Bij mij is m'n buik dus ook boven m'n navel plat, en daaronder komt er een "bolling". Naja, zoals je ziet zijn er vrij weinig mensen die er problemen mee hebben/het lelijk vinden, dus maak je maar niet druk :).

beestje 02-02-2004 14:18

tis iets dat veel vrouwen hebben, zoals je leest :) maar waar ik zelf laatst achterkwam: als je van boven kijkt zie je al heel een bolling, maar als je dan in de spiegel kijkt, van opzij, blijkt het bijna altijd nog wel mee te vallen.
je kunt het eens proberen :)

en ik moet zeggen dat ik het er vaak ook wel mooi uit vind zien een klein buikje

the_conquer 05-02-2004 17:22

ehmm buikspieroefeningen helpen niet echt ben ik bang. Drukt alleen je vet meer naar voren.

Hardlopen , veel water , geen vet , geen frituurde dingen geen cola, geen suiker etc werkt wel

slender_fungus 05-02-2004 18:03

Citaat:

the_conquer schreef op 05-02-2004 @ 18:22:
ehmm buikspieroefeningen helpen niet echt ben ik bang. Drukt alleen je vet meer naar voren.

Hardlopen , veel water , geen vet , geen frituurde dingen geen cola, geen suiker etc werkt wel

ja, toen ik klaagde over mn buik zeiden mensen dat ik niet moest zeuren maar oefeningen moest doen en gezonder moest eten.
het heeft geen flikker geholpen dus. alleen harde buikspieren onder een laag vet :s die ik er op geen enkele manier vanaf krijg.

blacky 07-02-2004 16:54

Het buikje is idd bekend, maar ik ga echt niet afvallen, dan weeg ik nog minder en pas ik helemaal niet meer in mijn broeken. Ik weeg nl maar 51 kg

Freestyler* 07-02-2004 18:22

Citaat:

blacky schreef op 07-02-2004 @ 17:54:
Het buikje is idd bekend, maar ik ga echt niet afvallen, dan weeg ik nog minder en pas ik helemaal niet meer in mijn broeken. Ik weeg nl maar 51 kg
mag ik vragen hoe lang je bent?
want ik weeg dat ook, maar zou het echt niet erg vinden als er wat kilo's vanaf gaan :o
En dat buikje .. tja
als je een beetje veel gegeten hebt is het ook net alsof je zwanger bent :D
..maar buikspieroefenigen.. ja.. na 2 dagen ben ik het op de grond liggen inderdaad wel weer zat ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.