![]() |
ANW uitvinding
Voor ANW po moeten we een nieuwe uitvinding bedenken en verder uitwerken. Ik heb voor een vingerafdrukslot op de fiets gekozen. Het is alleen erg lastig zoiets uit te werken en uit te leggen hoe zoiets werkt. Zou iemand me misschien een eindje op weg kunnen helpen? Het gaat dus om een vingerafdrukslot waardoor men niet meer in staat is de fiets te stelen. Je kunt hem alleen met je eigen vingerafdruk openen.
|
Dan lijkt me de eerste stap uit te zoeken hoe een 'vingerafdrukslot' werkt. \o/
|
enorm duur slot aan je fiets waarop je je vinger legt op speciaal plaatje.
Software in je slot herkent jou vinger aan de lijnen die op je vinger staat in vergelijking tot wat je eerder als 'eigenaar van de fiets' heb opgegeven aan hem. Ben jij het? slot gaat open. Is het ander? slot blijft dicht. |
Citaat:
Lang leve de moderne techniek :p Kun je niet gewon contact opnemen met de fabrikant vAN DAT SLOT? |
dan kun je je fiets niet meer uitlenen :o
|
Wat een ramp zal dat zijn als je op oudjaarsdag net van de fiets stapt om een of ander veel te zware bom af te steken en je vinger vliegt er vanaf...
Hoe kom je dan terug? een sleuteltje kun je nog met je mond erin drukken:) |
Citaat:
Ik heb niet gezegd dat het slot NOOIT meer opengaat, dus als je die junk bij je fiets weg schopt en je eigen vinger er op legt werkt ie gewoon. Inderdaad lastig van die vuurwerkbom, daar weet ik geen oplossing op :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |