![]() |
fobie/dwang
Ehm, ik heb dus een heel rare fobie of dwanggedachte, ik weet niet echt wat het precies is. Ik heb dus iets tegen voeten. Vooral dan die van mijn gezin (misschien omdat ik het dichtst bij hen sta?). Ik kan het niet verdragen dat iemand zijn voeten op een stoel naast me zou leggen, ik spring dan direct recht en ga me ergens anders gaan zetten. Het is zelfs zo erg dat ik bijvoorbeeld niet aan tafel ga zitten, want ik zie de voeten.
Toen ben ik beginnen trucjes toe te passen, bijvoorbeeld de koffiekan ervoor zetten, zodat ik het niet meer zag of zo. Ik merk dat het de laatste tijd nog verergert en ik nog onverdraagzamer wordt. De deuren en ramen moeten ook altijd toe van mij en ik roep het geregeld, tot vervelens toe. Ik heb mijn 'fobie' of hoe je het ook kunt noemen eens besproken met mijn moeder en ze stelt voor om eens naar de homeopaat te gaan. Ik weet echt niet wat ik er moet van denken. Ik bedoel, ik zou toch liever naar een psycholoog gaan, maar volgens haar is daar een doorverwijzing voor nodig. Mijn vraag is; heeft hier nog iemand zo'n vreemde fobie? Welke hulp heb je gekregen ervoor? Heeft het echt geholpen? Kan je er voor altijd van af geraken? Bedankt. (Ik weet dat dit alles heel absurd klinkt en er zullen er misschien zijn die dit niet geloven, maar het is echt serieus.. :o ) |
Feet.. all those feet!! Help!! Feet, no more feet!! :eek:
- Al Bundy :D Maar serieus, wat is er mis met voeten? Vind je ze ranzig? Eng? Wat is er precies mis mee waardoor je ze niet kan zien? |
Moest ik dat weten....
:( |
Naar een psycholoog gaan omwille van een fobie?
Als je naar je eigen voeten kijkt heb je dan ook problemen? Ik heb bijvoorbeeld claustrofobie, dat zit nu eenmaal in mij maar daarvoor ga ik niet naar een psycoloog. Ik mijd kleine ruimtes en ruimtes zonder ramen, verder kan ik er niks aan veranderen vrees ik. |
Mja, t is echt wel een probleem aan het worden.
Ik bedoel, stel je gewoon eens in mijn plaats... Ik wil er iets aan doen voor het escaleert (als dat eigenlijk nog mogelijk is). |
Hej!!
Tklinkt idd heel raar, maar ik geloof je wel. Er bestaan fobieën voor alles eigenlijk, dus waarom niet voor voeten. Lijkt me idd heel erg lastig, iedereen heeft 2paar voeten dus dat kom je regelmatig tegen. Je kan naar de huisarts gaan en je probleem voorleggen, hij/zij zou je dan automatisch doorverwijzen naar een psycholoog en dan heb je die verwijzing! Hartstikke makkelijk en toch wat jij wilt. Ik denk zelf namelijk ook dat een psych beter werkt dan een homeopaat. Succes drmee! Kus, Carlie |
Ik heb ook fobieën, maar hele gewone fobieën. Ik ben bang voor menigten en sociale contacten. Ik kan er weinig aan doen en het is niet zo ernstig, maar wat ik het hardst probeer is om de situaties die me beangstigen niet te vermijden. Als ik ergens heen moet ben ik er en ik zeg niets af omwille van een fobie.
Dat is voor jou misschien ook verstandig. Probeer er zo veel mogelijk mee om te gaan. Houd de voeten van je gezin in zicht tot je er echt niet meer tegen kan. Probeer die tijd steeds op te rekken tot je er iets voor moet zetten. Eigenlijk denk ik dat, als je je angsten ontwijkt, ze alleen maar erger worden. Ik heb er geen bewijs voor, maar het is zo een gevoel. |
Citaat:
Maar toch, als ik ze dan gezien heb krijg ik een rilling en dan is alles weer goed, als ik die rilling niet krijg probeer ik zelf één op te wekn of zeg gewoon 'bwuh' of zo, gewoon iets om het van me af te kunnen schudden. |
Het is juist verstandig met een fobie bij een psycholoog in behandeling te gaan. Fobieen zijn goed te behandelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sorry, ik kan je niet helpen omdat ik het zelf ook een beetje heb (het is niet zo dat het mn leven beinvloed ofzo :) ) Maar ik snap in ieder geval wel helemaal wat je bedoelt :) Heel veel succes :) |
Dude, ik heb ook iets tegen voeten dus je bent niet de enigste. Bij mij is het gelukkig niet een fobie tho, ik vind voeten gewoon lelijk en "vies" en kijk er liever ook niet naar. En idd als iemand ze voeten op een tafel zou zetten vind ik dat ook niet al te prettig, maar ik stoor me er niet zo erg aan als jou.
Zelfs me eigen voeten vind ik "vies" en lelijk, ik draag dan ook bijna altijd sokken. Alleen als ik ga slapen doe ik ze uit, maar zelfs als ik even naar de wc moet doe ik snel me sokken aan. Voeten jakkie..... Ik heb daarom ook een pesthekel aan sandalen of slippers, vooral als een chick ze draagt. Vind dat wel een beetje een afknapper, maar goed.... til er ook weer niet te zwaar aan. |
lekkere up
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43. |