![]() |
Videoclips/filmclips
Dit zou eventueel ook nog in Muziek kunnen, maar ik denk dat de mensen er hier wat meer van weten.
Ik zou graag van jullie weten wat jullie favoriete videoclips of korte films zijn, en waarom. En of men respect heeft voor een bepaalde regisseur, of juist niet, etc etc. (En dan bedoel ik regisseurs van videoclips en filmclips) Ik las namelijk vandaag nog in de OOR interviews met Michel Gondry, Chris Cunningham en hoe-hettie-ook-alweer Josté... En de eerste 2 van dat groepje zijn echt mijn idolen. Michel Gondry met zijn Bjork-clips, Fell In Love With A Girl van the White Stripes heeft hij ook gedaan als ik me niet vergis. Chris Cunningham met zijn clips voor Aphex Twin. Mja, mijn idolen dus. En zij doen wat ik later zou willen gaan doen, dus wat dat betreft kunnen ze al niet minder zijn dan goddelijk in mijn ogen. Mijn persoonlijke nummer 1 clip: Chemical Brothers - Star Guitar Nummer 1 korte film is laatst nog veranderd. Dat waren de Pixar dingetjes, die nog steeds wel geniaal zijn, en heel grappig, maar ik zag laatst iets wat ik nog beter vond. Ik zag het filmpje "Chalk", een fictie-oefening van studenten van de NFTA (Filmacademie) die echt geweldig was... En hoe zit dit bij jullie? |
Met meneer dinges bedoel je Spike Jonze, en die vind ik dus echt geweldig. Z'n clips voor oa. de beastie boys en daft punk waren erg goed, maar ook Being John Malkovich...damn, wil meteen die film weer gaan kijken. Erg mooi.
|
De clip van Star Guitar is inderdaad goed. De clip van Out of Control ook trouwens, lekker rebels.
|
ik zou natuurlijk kunnen zeggen...
smack my bitch up :rolleyes: erg leuk... maar niet geweldig royksopp - remind me (ohh ik hou van die wangetjes!!!! kussssss) MC Hammer - U can't touch this is ook vers maar debeste is... Michael Jackson - Smooth Criminal de volledige, bijna 10 minuut durende, versie! zou zo een musical kunne zijn (y) (y) |
Citaat:
Bassement Jaxx- Red Alert Daft Punk- Around The World/ Funk ( geloof ik dat ie heette - die met hond) Fatboy Slim- Ganster Trippin'/ Praise You PJ Harvey- This Is Love |
Citaat:
|
Alles van Missy Elliot eigk :)
Daftpunk clips vind ik ook prachtig, heb Interstella 5555 ook grijs gedraaid. En Jay Z - Big Pimpin, 1 van de eerste clips waar echt met geld werd gesmeten (y) :cool: FBS Clips vind ik trouwens ook om te smullen, maar ik hou me niet zo bezig met de directors :) |
Alles van Britney natuurlijk :rolleyes: :D
En Michael Jackson! |
JUST van Radiohead
COME TO DADDY van Aphex Twin MILKSHAKE van Kelis HUMAN NATURE van Björk SMACK MY BITCH UP van The Prodigy Mmm... even verder over nadenken. |
Spike Jonze met dat nummer van Fatboy Slim.. dansende Christopher Walken! Geweldige clip is dat!
|
Spike Jonze is toch ook van die weezer clip- buddy holly?
Da's nog zo'n geniale clip. (y) (y) :cool: |
aphex twin- windowlicker.
|
Citaat:
|
Side van Travis
|
Citaat:
Toch eens opzoeken dan. Radiohead heeft meer meesterlijke clips trouwens. Fkae plastic trees, fade out, paranoid android... Allemaal mooie clips. |
Incubus - Megalomaniac
|
ik vind die clip van anouk en junkie xl wel vet,
verder is scientist van coldplay ontzettend mooi |
ik vind die clips van Tool altijd wel leuk/vaag.
Geen idee wie ze heeft gemaakt/bedacht. |
bavy, hear me to-night
couse my feelings, are just so right as we dance, by the moon-light i feel love, for the first time Over twee jongens en een meisje die op vakantie gaan, ik weet niet waarom, maar dat was de eerste keer dat ik echt bewondering had voor een clip, ik kan echt niet meer op de naam komen... Oh, en die NERD versie van sympathy for the devil. En die van fatboy slim met christopher walken. |
Citaat:
|
Citaat:
Modjo - Lady ben ik een hele tijd nog verslaafd aan geweest zowat. Ook door de clip inderdaad, hoewel dat in feite een heel simpel stukje film was :) |
Megalomanic, het nieuwe liedje van Incubus. Die clip is briljant en heeft ook nog een betekenis. Links 234 van Rammstein is ook een van m'n favoriete clips.
Verder nog: Walk This Way - Run DMC ft. Aerosmith The Hell Song - Sum 41 Smells Like Teen Spirit - Nirvana (y) |
Citaat:
Maar: Wat is er zo speciaal aan deze clip? Leuke timing met lampen, een groot wit scherm, en een gitaar... Kijk, het nummer rockt de pan uit, maar de clip vind ik niet echt denderend moet ik zeggen... |
Citaat:
Mooi clips vind ik: Alles van Tool Radiohead - Street Spirit Sigur Ros - Vaka Sigur Ros - Vidrar vel Til loftarasa |
Weezer natuurlijk. Hun clips zijn geweldig, maar de allermooiste blijft natuurlijk nog wel...
Weezer - Island In The Sun Eveneens een meesterwerkje van onze grote vriend Spike Jonze (y) Geweldig met al die dieren. http://www.weezer.no/graphics/pictur...nze200x150.jpg http://weezer.wackiness.org/images/island22.jpg |
Coffee + tv vind ik ook wel leuk.
|
Onder de categorie Short films zijn de korte animatiefilmpjes van Don Hertzfeldt aan te raden:
Ah, L'Amour (1995) Billy's Balloon (1998) Rejected (2000) Zijn gewoon te vinden met shareprogramma's als DC++ Ook een korte animatiefilm (stop-motion) genaamd More (1998) van Mark Osborne is zeker de moeite waard. Hij is te 'previewen' op de site, lage resolutie, Quicktime vereist: http://www.gethappy.com/more1.html |
alle clips met lowriders erin dus...
still dre - dr. dre nuthin' 'bout a thang - Snoop dogg Front2back - Xzibit cousecouse - Samiro verder alle country clips zijn cool.... dus samengevat alles wat de amerikaanse lifestyle te maken is cool.... |
Aphex Twin - Come To Daddy (Chris Cunningham)
Aphex Twin - Windowlicker (Chris Cunningham) Audio Bullys - We Don't Care (Walter Stern) The Prodigy - Voodoo People (Walter Stern) The Prodigy - Firestarter (Walter Stern) The Prodigy - Breathe (Walter Stern) |
Ik vind de clips van Bjork en Aphex Twin ook geweldig; vooral de clip van Army of Me. Echt (Y).
De laatste clip van No Doubt (It's My Life) vind ik hilarisch; erg overdreven en zo maar het ziet er wel mooi uit. De clip van Robbie Williams bij het nummer Come Undone vond ik ook erg mooi. En de clip bij Kelly Watch the Stars van Air. :) Korte films weet ik niet zoveel over. Ik was vorig jaar op de open dag van de NFTA en heb daar in de "schoolbioscoop" twee korte filmpjes gezien die me allebei niet zo aanspraken. |
Aphex twin ja, die zijn wel vaag.
Maar Nin - closer <--- (y) :D |
Citaat:
EN Graham Coxon EN het schattigste melkpakje ter wereld. <333333 |
nine inch nails - the perfect drug
edit: en nine inch nails - happiness in slavery |
even offtopic: hoe heet het liedje van Aphex Twin waarin een blubbermonster voorkomt waarmee gefrisbeed wordt? :bloos:
|
Absoluut Coldplay - The scientist
xx |
Kvind de clips van de Red Hot Chili Peppers vaak ook erg mooj, vooral 'Zephyr song' en 'Fortune fated'
|
Citaat:
|
De clips van "tool" zijn ongeloofelijk "weard"
Moby heeft ook erg goeie clips... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39. |