![]() |
Mbo Psychologie?
Hallo,
Ik zit op MBO-niveau, zonder enige toekomst om naar HBO te kunnen. Maar ik ben wel zeer geintereseerd in psychologie. Weet iemand of er uberhaupt wel zon soort opleiding is op MBO-niveau? Stel ik wil HBO wel proberen welke wegen kan ik nog bewandelen om toegelaten te worden. Ik heb een mavo diploma met 3 vakken op D en 3 op C. Ik weet dat ik niet echt makkelijk in aanmerking kom, maar toch vraagt ik het even hier. Weet wie zijn er meer mensen met dit probleem, en/of zijn er mensen die een oplossing weten. Best irritant dat je ten eerste zo vroeg ik je leven (op je 16e) al moet beslissen wat je moet doen de rest van je leven. Met mavo word je gelijk de zorg en economie sector ingeflikkerd. Beetje jammer dat systeem. |
Dit heeft meer met school te maken. Daar gaat hij dus naar toe:
--> S&s |
titel ff aangepast, is duidelijker.
(sorry dat ik jou post probeerde te wijzigen... ik was ff vergeten dat het op die manier niet lukt :o ) |
Ach ja, jij bent de baas. Is allemaal prima (y)
Nu wachten tot iemand antwoord. |
je bent 21... je kan een 21+ toelatingstest doen bij HBO.. dan zou ik, aangezien je alleen mavo het, voor die test hard gaan werken aan je algemene kennis (nederlands, engels).
andrs komt SPW het dichts in de buurt denk ik.. je krijgt psychogologie maar niet uitgebreid. wat trekt je eigenljik aan in psychologie????? verder is het wel makkelijk bedacht om de schuld te geven aan het systeem... ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je doet dus niet niveau 4?
Dan raad ik je ook de toelatingstest (colloquim doctum) aan. Neem eens contact op met een hogeschool en vraag in welke vakken je een colloquim doctum moet doen voor bv. SPH. :) |
Dankt u allen voor uw advies.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49. |