![]() |
Toegevoegde waarde kledingzaak
Stel er is een kleding winkel,
en koopt een broek van 70 euro. Wat is dan ongeveer de toegevoegde waarde van de winkel? Moet je dan denken aan zon 60 euro of eerder iets in de richting van 40 ? Dit is niet voor school ofzo, maar vond em hier wel mooi passen. bvd |
Wat bedoel je precies met "toegevoegde waarde"?
Als je op de winstmarge doelt, dan kan ik daar kort over zijn: Ik heb ik een kledingwinkel gewerkt, daar lag dat percentage veelal op 70%. Probleem: niet ieder artikel heeft een gelijke winstmarge, dus dat getal verschilt nogal eens |
volgens mij bedoel je winst....??
|
Verschil tussen de inkoopprijs en de verkoopprijs.
|
Dat is heel moeilijk te zeggen. Sommige winkels kopen broeken in voor 10 en verkopen ze voor 100. Dat is bijvoorbeeld het geval bij veel modemerken, waarvan de kleding gewoon in éen of ander kutland gemaakt wordt tegen een gruwelijk lage prijs.
In sommige kledingwinkels wordt spul verkocht waarvan de intrinsieke waarde hoger is, bijvoorbeeld als er heel dure stoffen in verwerkt zijn of als er heel veel (dure) arbeid in is gaan zitten. Wat de toegevoegde waarde van een broek van 70 euro is, valt niet in het algemeen te zeggen. |
inkoopprijs
+ vaste activa + lonen + verkoopbevorderingen (reclame enz.) + winst + belasting = verkoopprijs :) |
^^ hihi, daar ging het niet over :)
bedankt iedereen. |
Als je de toegevoegde waarde wilt weten, moet je natuurlijk ook de waarde van je grond- en hulpstoffen weten. Deze tel je bij elkaar op, en trek je vervolgens van de omzet af.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46. |