Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   weet iemand meer over opl sport en bewegen??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=73487)

boop 29-04-2002 20:15

weet iemand meer over opl sport en bewegen???

xit momenteel in 4h voor de 2e keermar zit erover te denken om naar het mbo toe te gaan en dan doorstromen naar hbo.

Hbo opleidingen die mij wel interesseren zijn fysiotherapie, logopedie, oefentherapie mensendieck en ergotherapie. Ik zou niet weten welke mbo ik vantevoren het beste kan doen...ze zeiden dat ik evt sport&bewegen kan doen mar kan iemand mij meer vertellen over deze opleiding wat het inhoud???Veel sporten???

hoop dat iemand my beetje kan helpen....ik weet het niet namelijk...

bvd

benthe:confused:

jnieuwelaar 30-04-2002 20:47

Ik doe nu het cios (dus sport en bewegen) en heb ook havo gedaan. Iedereen kijkt je dan wel vreemd aan, want jij kunt iets wat voor hun onbereikbaar is, naar de ALO. Theorie is geen probleem, maar is wel enorm veel sporten. Ik geloof zo'n 25 uur in de week. Maar de testdagen zijn al geweest, je kunt nog wel een proeftest doen.

niekske17 03-05-2002 23:56

hai hai,
ik wou ook fhysiotherapie gaan doen en ik heb ook een test gedaan voor het cios maar sta nu op een w8lijst maar van te voren deed ik verpleegkunde en je krijgt eigenlijk met verpleegkunde meer over de gewrichten en die dingen dan op het cios ook wel wat maar de opleiding die ik deed ook heeel veel.... succes met zoeken

kuzz monique

boop 04-05-2002 11:43

serieus?! met verpleegkunde kun je dus doorstromen op fysio/mensendieck?!?! hmz dat zou ik evt dan ook kunnen gaan doen als dat kan... ik zal eens een beetje gaan uitzoeken!!! superbedankt i.e.g.!!!!!!

kuzzzz
benthe

pumagirl 04-05-2002 18:34

hey,
ik was ook op zoek naar een opl en ik heb nu wat gevonden sport en bewegingscoordinator op het ROC als het goed is slaag ik dit jaar voor me havo! maar weet iemand hier meer over??:confused:

the tourist 05-05-2002 11:04

de ALO misschien?? daar kan je gymleraar, coach, enz. worden
alleen daar wordt maar 1 op de 250 mensen aangenomen, dus je hebt wel een kleine kans!
mijn nichtje is trouwens wel aangenomen :p

niekske17 05-05-2002 20:56

ja dat kan zeker want ik deed verpleegkunde in breda op niveau 4 en das een opleiding van 4jaar en als je daar mee klaar ben dan kon ik naar hoge school brabant gaan en daar verder leren voor fhyshiotherapie.......
geen dank hoor

kuzzz monique

jnieuwelaar 09-05-2002 14:25

Citaat:

MoonMonkey schreef:
de ALO misschien?? daar kan je gymleraar, coach, enz. worden
alleen daar wordt maar 1 op de 250 mensen aangenomen, dus je hebt wel een kleine kans!
mijn nichtje is trouwens wel aangenomen :p

Ehm het klopt totaal niet wat je zegt. Iedereen die door de test komt maakt evenveel kans aangenomen te worden en je komt er best makkelijk binnen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.