Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   vraagje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=736029)

undertaker 30-01-2004 20:45

vraagje

hoihoi beste mensen zeg kheb een vraag...

ik moet een werkstuk maken voor godsdienst ik d8 van goh ik maak een werkstuk over demonen maar weet iemand een site met demonen die namen hebben? ( kan ik namelijk een mooi verhaal bij bedenken ) alvast bedankt....

Mutant_oud 30-01-2004 22:09

Demonen - godsdienst... de link snap ik nog niet helemaal maar ok. Zoek eens op google en anders onder Charmed of Buffy ofzo, vast genoeg te vinden.

teutje 01-02-2004 11:16

Citaat:

Mutant schreef op 30-01-2004 @ 23:09:
Demonen - godsdienst... de link snap ik nog niet helemaal
idd, ik ook niet :p maar wicca is wel een geloof, dus misschien kun je het daar over hebben...
ik zou zeggen, snuffel wat rond in de bieb en anders idd google fzo ;)

Dark Psycho 01-02-2004 14:10

er zijn veel soorten demonen. wil je het over de algemene hebben, of een specifieke soort?

je kunt het over ehm...vuurdemonen doen ofzo ik zeg maar wat. anders heb je denk ik gigantisch veel te lullen.

neem bijv de Balrog (uit LOTR deel 1)?

Blowie 01-02-2004 19:56

Er is volgens mij niet zoveel te vertellen over demonen.. Of je moet het willen hebben over specifieke demonen.. Want voor het algemene plaatje zijn demonen 'gemaakt' door de kert.. Het zijn de engelen van Satan.. Veel meer valt er niet over te zeggen.. :s

azaziël 05-02-2004 14:30

Citaat:

Blowie schreef op 01-02-2004 @ 20:56:
Er is volgens mij niet zoveel te vertellen over demonen.. Of je moet het willen hebben over specifieke demonen.. Want voor het algemene plaatje zijn demonen 'gemaakt' door de kert.. Het zijn de engelen van Satan.. Veel meer valt er niet over te zeggen.. :s
zoek eens op boek van Enoch, niet echt demonen, maar verbannen engelen e.d. (bijv. Semyaz en Azazel)
als je een beetje achtergrond info weet hoef ik je verder niets uit te leggen, PM anders maar

PurpleMyst 05-02-2004 15:35

Azaziel - ik vind dit ook interessant, maar weet er niks vanaf. Zou je, in plaats van de achtergrond informatie te PMen, het hier neer willen zetten? Ik denk dat er wel meer mensen zijn die het boeiend vinden.

azaziël 05-02-2004 15:54

misschien dat jullie hier iets aan hebben...

verwacht er niet te veel van.. Ik ga niet massa´s hiervan lopen posten nu, maar als er echt vraag naar is zal ik meer zoeken..

Blowie 05-02-2004 16:07

De dank is groot :) Ik zal het doornemen (y)

Zo ver ik het doorgenomen heb gaat het dus over de engelen die God verbannen heeft?

En dat speelde rondom de tijd van Noach? Ik vind deze teksten altijd nogal moeilijk om te lezen.. je mist één of twee woorden en de hele betekenis veranders.. :s

zou je het misschien een beetje uit willen leggen? Bij voorbaat dank :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.