![]() |
alcoholcontrole
Diabetici hoeven niet deel te nemen aan alcoholcontroles, vanwege het feit dat ze aceton in hun adem kunnen hebben (als gevolg van ketoacidose, wat weer het gevolg is van een te laag insulinegehalte). Maar is de blaastest dan gebaseerd op aceton in je adem ofzo? wie kan mij dat vertellen...
Alvast bedankt :) |
het lijkt mij dat er op stoffen wordt gecheckt die ook in alcohol zitten. Als er aceton in zit, dan lijkt het me dat ze daar op kunnen controleren.
|
Citaat:
Blijkbaar is het dus niet afhankelijk van de aceton. Maar speelt het wel mee anders zou men niet spreken van het voordeel dat aceton niet wordt geregistreerd door de sensor. Hoe het precies zit weet ik niet. :) |
Zoals mijn scheikundeleraar het beschreef:
Bij ouder blaastests, zit er in dat pijpje een stof die verkleurt als de stof in aanraking komt met voldoende alcohol. Maar een stof reageert meestal niet maar met 1 andere stof. Deze stof gaat dus ook een reactie aan met aceton, en verkleurt dan ook. Maar tegenwoordig gebruiken ze andere blaaspijpjes dacht ik. |
straks is iedereen opeens diabetici
|
Hoe moet ik aangeven aan een agent dat ik diabetes heb, daar heb ik echt geen pasje voor :s
|
Citaat:
=sarahbressers |
De testen zijn gebaseerd op iets met pieken (ben vergeten wat :bloos: ). Aceton zit in dezelfde piek als alcohol. Daarom is het onderscheid lastig te maken. Diabetici moeten bij controle aangeven dat ze er last van hebben, er wordt dan zo snel mogelijk een bloedtest afgenomen. Diegenen met naaldenfobie kunnen maar beter acetonadem vermijden :P :bloos:
|
Citaat:
behalve als je ouderdomsdiabetes hebt ;) |
Citaat:
|
aceton heeft bij gaschromatografie (GC) ongeveer de zelfde piek als ethanol (levensmiddelen alcohol) bij de nieuwste meet apperatuur is dit verschil ook te onderscheiden. dit speelt dus niet meer mee.
|
Kun je met twee Bacardi's zo'n controle doorstaan, vroeg ik me af? :confused:
|
Citaat:
maar als jij vrij zwaar bent en een heel behoorlijke conditie hebt kun je er best doorheen komen denk ik zo maar eigenlijk vind ik dat je na een half biertje al niet meer moet rijden. Maar dat even terzijde |
Citaat:
|
Citaat:
|
even ontopic: allemaal bedankt, kben er nu uit.
offtopic: Citaat:
1. De grote van de watermassa in je lichaam 2. de hoeveelheid ADH in je maagmucosa (dit breekt alcohol af in je maag, zolang het natuurlijk in je maag zit, tot acetylaldehyde. Na passage van je maag wordt de resterende alcohol in je bloed opgenomen. Als je zorgt dat de alcohol langer in je maag blijft, zodat er meer wordt afgebroken, dus minder in je bloed komt, en je dus minder snel dronken wordt, dan moet je goed eten. Als je voor een drinkgelag veel eet; kun je veel meer drank op en langer nuchter zijn, dan als je op je nuchtere maag je voltankt. Overigens speelt het geslacht ook een rol in ADH, vrouwen hebben minder ADH, en kunnen dus minder goed tegen alcohol. Daarbij hebben vrouwen een hoger vetpercentage, en minder watermassa, wat ook een reden is waarom vrouwen sneller de gevolgen van alcohol ondervinden. dat was het gloof ik wel |
Citaat:
maar over het algemeen hebben zwaardere, grotere mensen idd meer watermassa dus zal de alcohol zich beter verdelen maargoed dit is niet echt een toevoeging maar kwilde het toch zeggen :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54. |