![]() |
snachts tampon?
voorhistorie: Vriendje is gisteren vertrokken op reis (zucht:() en komt volgende zondag smorgends terug. Heb 'm de sleutel gegeven, en hij komt dan smorgends nog wat bij mij liggen. Maar aangezien die nacht de eerste nacht van mn regels zijn, wil ik wel smorgends wat proper zijn... dus:
Tampon in snachts ok? Ben er nog maar net (half) mee meg, met tampons, dus zou het eigenlijk niet weten... Gaat ie niet doorlekken? Want een tampon moet je toch om de 4u verwisselen, niet? |
ik gebruik tampons meestal dag en nacht, geen problemen mee hoor. tegen eventueel doorlekken kun je een inlegkruisje gebruiken, maar tampons hoeven net als maandverband 's nachts minder vaak verwisseld te worden. als je maar oplet dat ze er niet langer dan een uur of 8 in zitten is het prima.
|
Hij hoeft niet door te gaan lekker als je maar een grote tampon indoet. Maar er is wel kans op een ziekte die in verband wordt gebracht met het dragen van tampons. Daarom moet je ze ook regelmatig verwisselen. Hoe het precies zit weet ik zo niet, daarvoor zou je het beste even de bijsluiter kunnen lezen. Bij ob-tampons is het duidelijk beschreven.
- overigens doe ik ook wel 's nachts tampons in en heb hier geen last van, maar of het nou zo handig is weet ik niet.. - |
check de OB-gebruiksaanwijzing! Je kunt 's nachts gewoon tampons gebruiken..
|
maar geen mini dan neem ik aan...?
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor zover ik weet kan je best 's nachts een (grote) tampon in doen, mits je 's ochtends wel meteen een nieuwe inbrengt |
ik gebruik mn hele menstruatie ob comfort normal maar meestal zelfs alle dagen mini en als ik elke 4-5u wissel is het eigenlijk nog niet nodig. alleen als ik een paar keer pil heb doorgeslikt gebruik ik de eerste dagen altijd comfort normal maar altijd comfort (zijn kleiner maar kep die gewone gelukkig niet nodig) maar khou ook altijd snachts tampon in en mijn ervaring is dat dat dan niet nodig is om snachts extra te wisselen.. gweoon voor je naar bed gaat en dan sochtends als je wakker word ff checken :)
|
Citaat:
|
Citaat:
voor de één absoluut niet voldoende is, kan voor de ander (meer dan) genoeg zijn. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik begreep je voorhistorie trouwens niet helemaal, maar goed, dat maakt niet zo veel uit. |
Citaat:
wil zijn, en daarom tampons wil gebruiken ipv maandverband. Denk ik. :) |
Citaat:
|
En als je bang bent om 'm te lang in te houden, dan zet je toch gewoon je wekker op 8 uur nadat je 'm in deed... en als je dan wakker wordt en je wilt eigenlijk nog doorslapen, dan ga je gauw even je tampon verwisselen en kruip je dan weer in bed :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Her is nog niet eens bewezen dat tampons de kans op toxic shock syndrome vergroot; tampongebruiksters hebben het syndroom wel vaker dan niet-tampongebruiksters, maar dat verschil is niet significant. Die waarschuwingen in de gebruiksaanwijzing zijn alleen maar voor de zekerheid.
|
Citaat:
mijn vriend komt dan smorgends bij me liggen, en met maandverband lek ik wel eens de eerste nacht. Wil ik dus vermijden. Het is dus ook maar éénmalig hoor. |
gebruik anders zo'n nieuwe femme ring ofzo, gewoon te koop bij da enzow, tiz een soort cupje ofzow die je in moet brengen en je kan die tot 12 uur in laten zitten ofzow (keb 't zelf niet geprobeerd, maar voor 's nachts is het wel handig)
|
Volgens mij is het geen probleem als je langer dan 8 uur slaapt, je kunt dan denk ik gewoon het beste vlak voordat je gaat slapen en meteen nadat je wakker wordt verwisselen (zo doe ik dat altijd, nooit problemen mee!)
|
Ik gebruik altijd 's nachts tampons, ook als ik langer dan 8 uur slaap...
|
Ik gebruik altijd 's nachts nooit tampons, maar zoals de meeste hier zeggen (en ik ook denk) kan het geen kwaad, en het formaat tampon hangt af van je hoeveelheid bloedverlies.
|
je weet zelf wel hoeveel je ong 'lekt' snachts dus ik denk dat jij de enige bent die echt kan bepalen of je ene normale of mini moet gebruiken...
|
Citaat:
|
Nooit zonder tampons bij mij.
Op de eerste plaats vind ik maandverbang mega irritant !. Gebruik dag en nacht tampons.. Wanneer je ligt te slapen verlies je minder bloed, dus dat door lekken valt echt mee. Zelf heb ik dat nog nooit mee gemaakt. Een tampon wordt "slecht" als je hem echt gigantisch lang inhoudt. Maar dat doet niemand toch :bloos: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25. |