![]() |
win xp blijft crashen
Hoi,
-> ->Ik heb een jaar geleden een pc gekocht en daarbij een ->windows xp besturingssysteem. Alles zo geinstalleerd als ->NTFS bestandsysteem, NVIDIA drivers, Geforce F440 -> ->De eerste 1,5 maand ging alles goed toen begon hij de ->foutmelding: PAGE_NOT_FAULT_IN_NONPAGED_AREA weertegeven ->bij het opstarten. Ik negeerde dit, omdat ik niet wist ->wat het was(nog steeds niet helemaal). -> ->Toen na 2 weken starte ik hem op en kreeg ik te zien: ->Het volgende bestand is beschadigd of kan niet worden ->gevonden. ->\windows\system32\config\system -> ->Ik heb windows nu zo'n 15 keer opnieuw geinstalleerd en ->de schijf geformateerd. -> ->Het wordt steeds erger nu crashed die vaak al na 10 a 14 ->dagen. En ik krijg meer foutmeldingen, en hij crashed nu ->ook onder spelletjes. -> ->Wat is dit en hoe kan ik het repareren. Desnoods ->installeer ik alles weer voor de 16de keer. ->Maar hoe????? |
Lijkt wel een hardwarematigdefect.
Probeer te achterhalen of er iets aan je geheugen scheelt, of als je harde schijf het laat afweten. |
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA duidt op een geheugentoewijzingsfout. Windows probeert dan data uit geheugen te halen waar die data zich niet bevindt. Dat is in 99% van de gevallen het gevolg van een brak reepje geheugen of van een overgeklokte processor.
|
dus dan ligt het volgens jou aan m'n SDRAM geheugen want m'n processor is niet overklokt.
Ik hoor van andere dat het aan mijn harde schijf ligt. |
Ik had precies hetzelfde als jou. Heb één van mijn twee reepjes geheugen vervangen en nooit meer die foutmelding gehad. Mijn pc is sinsdien stabieler dan ooit :cool:
|
das heel mooi bedankt
|
Dit heb ik ook een keer gehad, bleek inderdaad een defect SD-RAM-reepje te zijn :).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41. |