![]() |
Pi
Pi
Van Darren Aronofsky (voor de mensen die dat niets zegt: de regisseur van requiem for a dream ;) ) Morgen op tv. Zondag 1 februari van 23:25 tot 00:50 op yorin(helaas) Ik wil hem al een hele tijd zien, wie heeft hem gezien, wat vond je ervan en wie gaat hem ook kijken? |
het lijkt me een intelligente diepgaande film, maar ook een beetje duister, heb er alleen over gehoord. als ie de moeite waard is ga ik hem wel kijken (aangezien ik niets anders kan met mijn verstuikte enkel :P).
|
Ik heb deze film een paar jaar geleden (2001 misschien?) in het filmhuis gezien en ik was toen zwaar onder de indruk, vooral van de snelle shots en de soundtrack.
|
Citaat:
Ik ga 'm zeker kijken.. |
Citaat:
|
Lijkt me leuk, al staat er op die site niet echt bij waar het over gaat.. zou iemand wat steekwoorden ofzoiets kunnen vertellen..?
|
ik ga kijken :cool:
|
|
Citaat:
:D |
Neem m wel op, als ik nog een lege band kan vinden..
|
Ik ga hem opnemen.
|
ik ga hem ook kijken,
en die soundtrack is echt super! een aanradertje hoor! ;) |
voor mensen die de soundtracks zoeken, ik heb ze compleet op m'n pctje staan, samen met OST als bijvoorbeeld requiem for a dream, donnie darko, fear & loathing in Las Vegas en meer.
Wil je ze dus hebben kan ik ze via de MSN wel sturen aangezien ik op ADSL zit gaat 't vrij rap, ik hoor 't dus wel... |
Hè bah, te laat!
Nuja, maar een keer huren dan. Lijkt me een leuke film. :) |
Ooh, dat was vandaag.. ik dacht dat ie later deze week een keer kwam, en ik was nog aan het bedenken of ik hem ging kijken. Maar nu ben ik dus te laat..
|
*kijkende*
ja hij blijft gaaf |
ohh
mm misschien nog maar 'ns kijken mij trok ie niet zo eigenlijk? |
ik vond het cool...
|
hmm na 3 keer gezien te hebben is het niet meer veel aan.
|
Ik vond het iets te duidelijk een kopie van requiem for a dream, of in dit geval dus andersom omdat RfaD na PI uitkwam.
Op zich vond ik hem best aardig, vooral heel goed qua geluid and stuff. Ik vind het einde alleen jammer.
Spoiler
Edit: Sorry dit was natuurlijk een spoiler |
Spoiler
|
aaaaaaaaaaaaaargh lees ik dit topic gewoon nu pas!! :mad:
schijnt echt een supergoede film te zijn en ik had m wel graag willen zien weeeeer net te laat.... *story of my life :p * |
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
|
shit :S die wil ik al kei lang zien. nou heb ik em gemist :(
|
Citaat:
|
hehe, ik zat een beetje met een half oog te kijken(moe), en ineens was er tell-sell. Ik dacht dat het reclame was, maar na een half uur tell-sell ben ik maar gaan slapen :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En niet alleen de montage en het camerawerk waren hetzelfde. Het narratief had precies dezelfde opbouw....van geluk,hoop en optimisme naar pure wanhoop en pessimisme. Ook in bepaalde manieren van betekenisgeving (o.a in de montage) zie je enorme overeenkomsten. De manier waarop een bepaalde handeling in kleine segmenten wordt opgedeeld en op die manier wordt getoont om aan te geven wat er gebeurd is in beide films hetzelfde. Een voorbeeld is hoe wordt getoond dat er pillen worden ingenomen. In kleine flitsen zie je hoe de fles wordt open gemaakt-de pillen in de hand worden genomen-en dan een closeup van een lichaamsdeel waar die pillen werken. Oh Ja! Zelfs de locatie die zogenaamd het paradijs moet voorstellen is hetzelfde (Coney Island) |
Dat is waar, maar zo hebben wel meer regisseurs dezelfde trucjes gebruikt in meerdere films. Toch vind ik dat een kwestie van een eigen stijl, en zolang de sfeer, het verhaal en (het aantal) personages niet veel van elkaar weg hebben, zou ik het geen kopie noemen. Die snelle, korte shots zijn net zo een kenmerk van een regisseur als bijvoorbeeld lange, stilstaande shots zoals bijv. Kubrick in zijn films gebruikt - maar de inhoud van de films is wel telkens compleet anders. En dat is waar het, in mijn ogen dan, het meest om draait.
|
Maar de inhoud van de film wordt wel degelijk beïnvloed door de vorm ervan. De manier waarop jij de film interpreteert is niet los te zien van de manier waarop de film aan jouw gepresenteerd is. Plus het feit dat als je beide verhalen reduceerd tot de essentie ervan (zoals ik net al zei), kom je min of meer op hetzelfde patroon uit.
Ik zeg ook niet dat een regisseur zijn eigen stijl niet mag vormen en herhalen, ik zeg alleen dat omdat beide verhalen in dezelfde richting lopen ( optimisme -> extreem pessimisme) ÉN dezelfde vorm aanhouden (behalve dan het feit dat Pi in zwart/wit is) dat i voor mijn gevoel te sterke overeenkomsten tussen de twee films zie. Alsof hij niet de moeite wilde nemen om verder te kijken dan de formule die al succesvol bleek. Zelfde heb ik overigens met David Fincher bij Fight Club/ Panic Room. Weer dat gevlieg met de camera door ruimtes waar een camera helemaal niet doorheen kan. Door dát in Panic Room te herhalen, verliest het zijn functionaliteit, en maakt het de eerste film minder speciaal. Dat is gewoon jammer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
mwah, ging wel:)
|
Citaat:
|
Citaat:
ontopic, goeie film, beetje jammer einde. |
Beter dan REQUIEM FOR A DREAM, vind ik. En het zijn meer de montage truukjes die mij gaan irriteren. Niet de stijl waar ik van hou.
|
Damn, gister stukje gezien maar weggezapt. Stom. Nouja, ik huur/download/koop em wel een keer.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.