![]() |
prijs treinkaartje
Mag de NS van jullie de prijs van de treinkaartje -weer- verhogen? Waarom wel, en waarom niet?
En omdat er voornamelijk voor niet wordt gekozen: wat zouden voor julle reden zijn -denk je eens in in de NS- om de prijzen wel te verhogen? Owja, iemand enig idee hoe duur een retour Utrecht-Maastricht gaat uitvallen? De planner van de NS doet het niet. :o |
Niet.
Kost mij meer geld. |
Neeh! laat ze maar eerst is op tijd komen
|
Nee, ze mogen best de prijs verhogen als ze daar wel extra kwaliteit voor leveren. En dat lijkt me bij de NS niet het geval.
Geen idee hoeveel zo'n kaartje kost, denk het maximale tarief. |
Citaat:
|
Nee. Er moet gemiddeld een bepaald percentage van de treinen op tijd rijden willen ze die verhoging in mogen voeren. En ik denk dat ze dat percentage nog geen uur volhouden.
Bovendien is het openbaar vervoer duur genoeg. |
Citaat:
als ik 18 ben zou ik zeggen: "ach ja, die mensen moeten ook wat verdienen" maar het word nu idd wel extreem duur, dus van mij mag het niet. |
Citaat:
|
de kaartjes zijn vrij duur ja, vooral vergeleken met andere landen... Maar ik vind dat de vertragingen reuze meevallen (ik spreek uit ervaring, ik reis 300 km per dag)
|
Ik geloof dat de NS met de overheid heeft afgesproken dat een treinkaartje per jaar met een bepaald percentage verhoogd mag worden, gelijk of ongeveer gelijk met de inflatie.
|
ze mogen de kaartjes verhogen als ze op tijd rijden.. wat is dat voor ONZIN!!! het is hun plicht optijd te rijden, verlaag het maar als het niet zo is? waarom belonen voor iets wat je hoort te doen?
als ik optijd op school kom staat er ook niet iemand te klappen bij de ingang en diegene zegt ook niet: weetje omdat je er bent jetje, mag je het laatste uur vrij |
NEEEEEEE!!!
Dankzij hun heb ik met mijn vriend de halve flim gemist :( |
Citaat:
|
Nee, ten eerste moeten de nieuwe op-tijd-cijfers nog komen, ten tweede verhogen ze belachelijk vaak.
ohja: Van Utrecht Centraal naar Maastricht (178 km) Retour 34,80 :| |
Laat ze eerst maar de treinen op tijd laten rijden...
|
Citaat:
|
Treinkaartjes zijn over het algemeen veel te duur.
De privatisering is mislukt omdat de spoorwegen zich daar per definitie niet voor lenen. |
Citaat:
Treinprijzen 2e klas 1e klas in € vol tarief reductie vol tarief reductie Enkele reis 21,80 13,00 34,90 20,90 Retour 34,80 20,80 55,70 33,40 |
NIET.
ik vind het echt belachelijk hoe duur het is! voor een retourtje naar mn vriend zou ik 17,50 euro kwijt zijn! en aangezien ik een kortingskaart heb ben ik alsnog 10,60 kwijt. maar neem even die 17,50, dat is meer dan 40 gulden! en dan zit je totaal 2 uur in de trein.. |
Citaat:
|
Nee, laat ze eerst maar wat meer kwaliteit leveren.
|
Zelf heb ik liever van niet natuurlijk, maar tis wel nodig denk ik...
|
Niet weer vind ik, mot niet te absurd worden...
|
Citaat:
|
Natuurlijk mag dat niet, laat ze eerst maar eens op tijd rijden. En als er dan eens een trein uitvalt, mogen ze ook BEST ZEGGEN WAT DE REDEN DAARVAN IS. Niets is irritanter dan niet weten waarom de trein gewoon niet rijdt (n)
|
gezeur op ns altijd
|
Citaat:
Goed, baanverbreding op komst Maar de prijs is al veel te hoog, eerst maar eens kwaliteit zien voor deze prijs, eer ze weer gaan verhogen. |
dat je het ff weet: de overheid betaalt nu al een hele hoop geld als subsidie op treinkaartjes.
Als ze dat niet hadden gedaan, dan waren de kaartjes nog wel 3x zo duur geweest. conclusie: met de trein gaan is duur. ;) |
De prijs is belachelijk! Zelfs met een kortingskaart kost het nog een fortuin.
|
=sarahbressers
Juh, inflatie is normaal. De supermarken verhogen de prijzen op 1 januari, in veel gevallen gaat de huur omhoog, vliegtuigtickets worden duurder, verzekeringen worden duurder, lonen gaan ook omhoog, net zoals studiefinancieringen en kinderbijslagen. Waarom zou de NS hun prijs niet mogen aanpassen aan de inflatie? |
@KS en Guusie: Thnx. Wat een geld...
Ik moest laatst naar Vleuten vanf Utrecht CS, en dan ben je ook al iets van 3 euro kwijt. En Vleuten-Utrecht is iets van 7 km.. (n) |
Nee, want de prijzen zijn nu al belachelijk hoog. :|
|
niet doen de prijsen zijn al te hoog vind ik... hjet is gewoon onzin... het helen openbaar vervoer vind ik achterlijk duur!!!
|
Citaat:
|
veel te duur
7 minuten met de trein kost al 3 euro ofzo :mad: kut NS |
Natuurlijk mogen ze dat doen. Ik zie niet in waarom niet. NV Nederlandse Spoorwegen is gewoon een onderneming die kosten maakt en die kosten eruit moet halen. Openbaar vervoer is er wel voor iedereen en is er wel van overheidswege, maar het is geen liefdadigheidsinstelling. Als de prijs omhoog moet om het voortzetten van normale bedrijfsvoering nodig te maken, dan moet dat. Ik heb er geen problemen mee, ik heb toch (nog) een OV-studentenkaart.
Gezeur over vertragingen vind ik ook nogal slap. Dan ga je toch lekker niet met de trein? NS heeft geen enkele verplichting een vertragingsvrij produkt te leveren, tenminste niet jegens de reiziger. Als NS een produkt levert dat onder de maat is, dan is het aan de markt om dat af te straffen. Je bent niet verplicht om met de trein te gaan. |
Citaat:
|
agh ik heb een ov.
|
ns is zo-ie-zo krom... je betaald meer om je hond mee te nemen dan een kind :s
huisiderendagkaart = 3 euro railrunner = 2 euro is ook zo lekker krom dus... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
toch handig, zo'n OV kaart :)
|
Citaat:
|
Citaat:
En als arm scholiertje kan ik het niet opbrengen om te veel geld te besteden aan de ns. En ja ik wil wel ergens anders komen dan het gehucht waar ik woon. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zijn niet bepaald steden :D, geloof me...dat zijn dorpjesdorpjes. Je kan vanuit Friesland, genoemde plaatsen, rechtstreeks naar Amersfoort, Amsterdam, Schiphol of eventueel met 1 overstap (vanaf Heerenveen zonder overstap) naar Utrecht, Rotterdam en Den Haag. Noordned rijdt vanaf Leeuwarden naar Groningen, Harlingen en Stavoren. Vanaf Groningen rijden ze naar Leeuwarden, Roodeschool, Delfzijl en Nieuweschans. Dat is dus puur een bedrijf dat tussen Friesland en Groningen rijdt en prima overstap mogelijkheden biedt in Leeuwarden en Groningen. |
Citaat:
Ik vind het daarom belangrijk dat openbaar vervoer gestimuleerd wordt en ik vind de prijsverhoging geen goede zaak. En de NS heeft zeker wel de plicht om een goed product te leveren om een goed alternatief te vormen voor autoverkeer. |
Citaat:
Maar ik vind best dat ze de prijzen mogen verhogen, ik zou er niet blij mee zijn, maar ze zijn nou eenmaal geen staatsbedrijf meer.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23. |