Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   prijs treinkaartje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=736544)

fractuur 31-01-2004 14:34

prijs treinkaartje
 
Mag de NS van jullie de prijs van de treinkaartje -weer- verhogen? Waarom wel, en waarom niet?
En omdat er voornamelijk voor niet wordt gekozen: wat zouden voor julle reden zijn -denk je eens in in de NS- om de prijzen wel te verhogen?

Owja, iemand enig idee hoe duur een retour Utrecht-Maastricht gaat uitvallen? De planner van de NS doet het niet. :o

Reverend 31-01-2004 14:35

Niet.

Kost mij meer geld.

Archont_temp 31-01-2004 14:36

Neeh! laat ze maar eerst is op tijd komen

iemand of niemand 31-01-2004 14:41

Nee, ze mogen best de prijs verhogen als ze daar wel extra kwaliteit voor leveren. En dat lijkt me bij de NS niet het geval.

Geen idee hoeveel zo'n kaartje kost, denk het maximale tarief.

Quiana 31-01-2004 14:42

Citaat:

iemand of niemand schreef op 31-01-2004 @ 15:41:
Nee, ze mogen best de prijs verhogen als ze daar wel extra kwaliteit voor leveren. En dat lijkt me bij de NS niet het geval.

Geen idee hoeveel zo'n kaartje kost, denk het maximale tarief.

Juistem.

Nona 31-01-2004 14:52

Nee. Er moet gemiddeld een bepaald percentage van de treinen op tijd rijden willen ze die verhoging in mogen voeren. En ik denk dat ze dat percentage nog geen uur volhouden.

Bovendien is het openbaar vervoer duur genoeg.

Dukko 31-01-2004 15:05

Citaat:

Reverend schreef op 31-01-2004 @ 15:35:
Niet.

Kost mij meer geld.

wij zijn 17, wij hebben nog geen StuFi + OV

als ik 18 ben zou ik zeggen: "ach ja, die mensen moeten ook wat verdienen"

maar het word nu idd wel extreem duur, dus van mij mag het niet.

Lionheart 31-01-2004 15:10

Citaat:

Reverend schreef op 31-01-2004 @ 15:35:
Niet.

Kost mij meer geld.


_Moby_ 31-01-2004 15:11

de kaartjes zijn vrij duur ja, vooral vergeleken met andere landen... Maar ik vind dat de vertragingen reuze meevallen (ik spreek uit ervaring, ik reis 300 km per dag)

Boogie 31-01-2004 15:27

Ik geloof dat de NS met de overheid heeft afgesproken dat een treinkaartje per jaar met een bepaald percentage verhoogd mag worden, gelijk of ongeveer gelijk met de inflatie.

jet 31-01-2004 15:28

ze mogen de kaartjes verhogen als ze op tijd rijden.. wat is dat voor ONZIN!!! het is hun plicht optijd te rijden, verlaag het maar als het niet zo is? waarom belonen voor iets wat je hoort te doen?

als ik optijd op school kom staat er ook niet iemand te klappen bij de ingang en diegene zegt ook niet: weetje omdat je er bent jetje, mag je het laatste uur vrij

klaartje101 31-01-2004 15:28

NEEEEEEE!!!

Dankzij hun heb ik met mijn vriend de halve flim gemist :(

Remqo 31-01-2004 15:30

Citaat:

iemand of niemand schreef op 31-01-2004 @ 15:41:
Nee, ze mogen best de prijs verhogen als ze daar wel extra kwaliteit voor leveren. En dat lijkt me bij de NS niet het geval.


Keyser Saus 31-01-2004 15:35

Nee, ten eerste moeten de nieuwe op-tijd-cijfers nog komen, ten tweede verhogen ze belachelijk vaak.

ohja:
Van Utrecht Centraal naar Maastricht (178 km)
Retour 34,80

:|

hasseltboy 31-01-2004 15:44

Laat ze eerst maar de treinen op tijd laten rijden...

heavinly 31-01-2004 15:44

Citaat:

Dukko schreef op 31-01-2004 @ 16:05:
wij zijn 17, wij hebben nog geen StuFi + OV

als ik 18 ben zou ik zeggen: "ach ja, die mensen moeten ook wat verdienen"

maar het word nu idd wel extreem duur, dus van mij mag het niet.

Ik ben 19 en heb ook nog geen OV. *grmbl* Maar goed. Ik vind 't belachelijk dat 't zo duur is, als je naar de prijs/kwaliteitverhouding kijkt.

Wawl 31-01-2004 15:57

Treinkaartjes zijn over het algemeen veel te duur.

De privatisering is mislukt omdat de spoorwegen zich daar per definitie niet voor lenen.

BlueViolet 31-01-2004 16:39

Citaat:

Reverend schreef op 31-01-2004 @ 15:35:
Niet.

Kost mij meer geld.

Van Utrecht Centraal naar Maastricht (178 km)
Treinprijzen 2e klas 1e klas

in € vol tarief reductie vol tarief reductie
Enkele reis 21,80 13,00 34,90 20,90
Retour 34,80 20,80 55,70 33,40

Gwinnie 31-01-2004 16:58

NIET.

ik vind het echt belachelijk hoe duur het is!
voor een retourtje naar mn vriend zou ik 17,50 euro kwijt zijn!
en aangezien ik een kortingskaart heb ben ik alsnog 10,60 kwijt.


maar neem even die 17,50, dat is meer dan 40 gulden! en dan zit je totaal 2 uur in de trein..

Reverend 31-01-2004 17:00

Citaat:

Guusie schreef op 31-01-2004 @ 17:39:
Van Utrecht Centraal naar Maastricht (178 km)
Treinprijzen 2e klas 1e klas

in € vol tarief reductie vol tarief reductie
Enkele reis 21,80 13,00 34,90 20,90
Retour 34,80 20,80 55,70 33,40

voila

zwoesj 31-01-2004 17:35

Nee, laat ze eerst maar wat meer kwaliteit leveren.

Miracle 31-01-2004 18:12

Zelf heb ik liever van niet natuurlijk, maar tis wel nodig denk ik...

Mr.Oizo 31-01-2004 19:52

Niet weer vind ik, mot niet te absurd worden...

telluriet 31-01-2004 20:51

Citaat:

Reverend schreef op 31-01-2004 @ 15:35:
Niet.

Kost mij meer geld.

Zo is dat. Bovendien is het wel duur genoeg, kost echt klauwen met geld.

PV 31-01-2004 21:51

Natuurlijk mag dat niet, laat ze eerst maar eens op tijd rijden. En als er dan eens een trein uitvalt, mogen ze ook BEST ZEGGEN WAT DE REDEN DAARVAN IS. Niets is irritanter dan niet weten waarom de trein gewoon niet rijdt (n)

Dreams 31-01-2004 22:36

gezeur op ns altijd

thunder110 31-01-2004 22:44

Citaat:

_Moby_ schreef op 31-01-2004 @ 16:11:
de kaartjes zijn vrij duur ja, vooral vergeleken met andere landen... Maar ik vind dat de vertragingen reuze meevallen (ik spreek uit ervaring, ik reis 300 km per dag)
Ik vind de vertragingen helemaal niet meevallen. Ik maakte minder kilometers dan jij met de trein, maar wel op een drukker traject (Amsterdam - Utrecht). Overvolle treinen, ook nog vertragingen van vijf minuten oplopend tot een kwartier waardoor de overvolle treinen nog voller worden en langzamer rijden (vanwege stoptreinen).
Goed, baanverbreding op komst

Maar de prijs is al veel te hoog, eerst maar eens kwaliteit zien voor deze prijs, eer ze weer gaan verhogen.

de ballonnenman 31-01-2004 22:51

dat je het ff weet: de overheid betaalt nu al een hele hoop geld als subsidie op treinkaartjes.
Als ze dat niet hadden gedaan, dan waren de kaartjes nog wel 3x zo duur geweest.

conclusie: met de trein gaan is duur. ;)

Sweet_Hadar 31-01-2004 22:56

De prijs is belachelijk! Zelfs met een kortingskaart kost het nog een fortuin.

Papier 31-01-2004 23:16

=sarahbressers

Juh, inflatie is normaal. De supermarken verhogen de prijzen op 1 januari, in veel gevallen gaat de huur omhoog, vliegtuigtickets worden duurder, verzekeringen worden duurder, lonen gaan ook omhoog, net zoals studiefinancieringen en kinderbijslagen. Waarom zou de NS hun prijs niet mogen aanpassen aan de inflatie?

fractuur 01-02-2004 11:32

@KS en Guusie: Thnx. Wat een geld...

Ik moest laatst naar Vleuten vanf Utrecht CS, en dan ben je ook al iets van 3 euro kwijt. En Vleuten-Utrecht is iets van 7 km.. (n)

Sylph 01-02-2004 11:33

Nee, want de prijzen zijn nu al belachelijk hoog. :|

lotjesnotje 01-02-2004 11:42

niet doen de prijsen zijn al te hoog vind ik... hjet is gewoon onzin... het helen openbaar vervoer vind ik achterlijk duur!!!

Louis Armstrong 01-02-2004 12:39

Citaat:

Solero schreef op 31-01-2004 @ 15:36:
Neeh! laat ze maar eerst is op tijd komen
en voor het eerst zei solero eens iets verstandigs :D (y)

Bloompje 01-02-2004 12:43

veel te duur

7 minuten met de trein kost al 3 euro ofzo :mad:

kut NS

nare man 01-02-2004 12:48

Natuurlijk mogen ze dat doen. Ik zie niet in waarom niet. NV Nederlandse Spoorwegen is gewoon een onderneming die kosten maakt en die kosten eruit moet halen. Openbaar vervoer is er wel voor iedereen en is er wel van overheidswege, maar het is geen liefdadigheidsinstelling. Als de prijs omhoog moet om het voortzetten van normale bedrijfsvoering nodig te maken, dan moet dat. Ik heb er geen problemen mee, ik heb toch (nog) een OV-studentenkaart.

Gezeur over vertragingen vind ik ook nogal slap. Dan ga je toch lekker niet met de trein? NS heeft geen enkele verplichting een vertragingsvrij produkt te leveren, tenminste niet jegens de reiziger. Als NS een produkt levert dat onder de maat is, dan is het aan de markt om dat af te straffen. Je bent niet verplicht om met de trein te gaan.

Prune 01-02-2004 12:55

Citaat:

Bloompje schreef op 01-02-2004 @ 13:43:
veel te duur

7 minuten met de trein kost al 3 euro ofzo :mad:

kut NS

jah voor 10 km, is 7 min in de trein, is een retourtje 3.30 en een enkeltje 1.90

jellerd 01-02-2004 13:05

agh ik heb een ov.

lotjesnotje 01-02-2004 13:39

ns is zo-ie-zo krom... je betaald meer om je hond mee te nemen dan een kind :s

huisiderendagkaart = 3 euro
railrunner = 2 euro

is ook zo lekker krom dus...

Sarah 01-02-2004 13:40

Citaat:

lotjesnotje schreef op 01-02-2004 @ 14:39:
ns is zo-ie-zo krom... je betaald meer om je hond mee te nemen dan een kind :s

huisiderendagkaart = 3 euro
railrunner = 2 euro

is ook zo lekker krom dus...

Waarom? Een kind kun je op schoot zetten en een lollie geven en een kleurboek en het is wel braaf, een hond gaat de medepassagiers likken, en blaffen, en kwispelen, en mensen zijn er bang voor of allergisch.

Dukko 01-02-2004 14:06

Citaat:

heavinly schreef op 31-01-2004 @ 16:44:
Ik ben 19 en heb ook nog geen OV. *grmbl* Maar goed. Ik vind 't belachelijk dat 't zo duur is, als je naar de prijs/kwaliteitverhouding kijkt.
er zijn natuurlijk uitzonderingen

Sarah 01-02-2004 14:15

Citaat:

Wawl schreef op 31-01-2004 @ 16:57:
Treinkaartjes zijn over het algemeen veel te duur.

De privatisering is mislukt omdat de spoorwegen zich daar per definitie niet voor lenen.

Da's dan wel weer waar... want er is niet echt concurrentie in de spoorwegen. Ja, je kunt wel kiezen tussen Noordned en de NS, maar Noordned-treinen rijden door Friesland en NS-treinen naar de rest van Nederland en als je naar Utrecht moet dan kun je beter geen Noordned-trein nemen want dan kom je niet in Utrecht terecht, en als je naar een dorpje in Friesland moet dan heb je niets aan NS-treinen want die stoppen alleen in steden.

FlorisvdB 01-02-2004 14:25

toch handig, zo'n OV kaart :)

Jules 01-02-2004 15:58

Citaat:

Reverend schreef op 31-01-2004 @ 15:35:
Niet.

Kost mij meer geld.


klaartje101 01-02-2004 16:04

Citaat:

nare man schreef op 01-02-2004 @ 13:48:
Natuurlijk mogen ze dat doen. Ik zie niet in waarom niet. NV Nederlandse Spoorwegen is gewoon een onderneming die kosten maakt en die kosten eruit moet halen. Openbaar vervoer is er wel voor iedereen en is er wel van overheidswege, maar het is geen liefdadigheidsinstelling. Als de prijs omhoog moet om het voortzetten van normale bedrijfsvoering nodig te maken, dan moet dat. Ik heb er geen problemen mee, ik heb toch (nog) een OV-studentenkaart.

Gezeur over vertragingen vind ik ook nogal slap. Dan ga je toch lekker niet met de trein? NS heeft geen enkele verplichting een vertragingsvrij produkt te leveren, tenminste niet jegens de reiziger. Als NS een produkt levert dat onder de maat is, dan is het aan de markt om dat af te straffen. Je bent niet verplicht om met de trein te gaan.

Nee hoe moet dan 1/4 Nederlanders op hun plek van bestemming komen? En wat dacht je van files/vervuilingen als men niet met de trein gaat. En ik vind ze wel verplicht op tijd te rijden want ik kom te laat op mijn afspraken (zie boven te laat voor mij film).
En als arm scholiertje kan ik het niet opbrengen om te veel geld te besteden aan de ns. En ja ik wil wel ergens anders komen dan het gehucht waar ik woon.

lotjesnotje 01-02-2004 16:12

Citaat:

sarahbressers schreef op 01-02-2004 @ 14:40:
Waarom? Een kind kun je op schoot zetten en een lollie geven en een kleurboek en het is wel braaf, een hond gaat de medepassagiers likken, en blaffen, en kwispelen, en mensen zijn er bang voor of allergisch.
Een kleine hond kan je makkelijk op schoot nemen maar als nog moet je er een kaartje voor kopen. Dieren die het gewend zijn zullen ook echt niet allemaal vreemde dingen doen maar gewoon naar buiten kijken... ik vind het gewoon onzin om 3 euro te betalen voor een hond als mischien je eige kaartje nog wel goedkoper is.....

Liss 01-02-2004 18:32

Citaat:

Bikkelvrouw schreef op 31-01-2004 @ 17:58:
NIET.

ik vind het echt belachelijk hoe duur het is!
voor een retourtje naar mn vriend zou ik 17,50 euro kwijt zijn!
en aangezien ik een kortingskaart heb ben ik alsnog 10,60 kwijt.


maar neem even die 17,50, dat is meer dan 40 gulden! en dan zit je totaal 2 uur in de trein..

Ik vind die prijzen ook niet normaal meer.. Ben blij als ik een ov heb :o

jellerd 01-02-2004 19:13

Citaat:

sarahbressers schreef op 01-02-2004 @ 15:15:
Da's dan wel weer waar... want er is niet echt concurrentie in de spoorwegen. Ja, je kunt wel kiezen tussen Noordned en de NS, maar Noordned-treinen rijden door Friesland en NS-treinen naar de rest van Nederland en als je naar Utrecht moet dan kun je beter geen Noordned-trein nemen want dan kom je niet in Utrecht terecht, en als je naar een dorpje in Friesland moet dan heb je niets aan NS-treinen want die stoppen alleen in steden.
Wat een onzin. De NS trein Zwolle/Leeuwarden stopt in de Friese dorpjes Wolvega, heerenveen, Akkrum en Grou/Jirnsum.
Dat zijn niet bepaald steden :D, geloof me...dat zijn dorpjesdorpjes. Je kan vanuit Friesland, genoemde plaatsen, rechtstreeks naar Amersfoort, Amsterdam, Schiphol of eventueel met 1 overstap (vanaf Heerenveen zonder overstap) naar Utrecht, Rotterdam en Den Haag.
Noordned rijdt vanaf Leeuwarden naar Groningen, Harlingen en Stavoren. Vanaf Groningen rijden ze naar Leeuwarden, Roodeschool, Delfzijl en Nieuweschans.
Dat is dus puur een bedrijf dat tussen Friesland en Groningen rijdt en prima overstap mogelijkheden biedt in Leeuwarden en Groningen.

kuivaar 01-02-2004 19:41

Citaat:

nare man schreef op 01-02-2004 @ 13:48:
Natuurlijk mogen ze dat doen. Ik zie niet in waarom niet. NV Nederlandse Spoorwegen is gewoon een onderneming die kosten maakt en die kosten eruit moet halen. Openbaar vervoer is er wel voor iedereen en is er wel van overheidswege, maar het is geen liefdadigheidsinstelling. Als de prijs omhoog moet om het voortzetten van normale bedrijfsvoering nodig te maken, dan moet dat. Ik heb er geen problemen mee, ik heb toch (nog) een OV-studentenkaart.

Gezeur over vertragingen vind ik ook nogal slap. Dan ga je toch lekker niet met de trein? NS heeft geen enkele verplichting een vertragingsvrij produkt te leveren, tenminste niet jegens de reiziger. Als NS een produkt levert dat onder de maat is, dan is het aan de markt om dat af te straffen. Je bent niet verplicht om met de trein te gaan.

Als je het probleem nou iets breder bekijkt zie je dat het behoorlijk slecht is, op deze manier wordt het minder aantrekkelijk om met de trein te gaan. Hierdoor krijgen we meer autoverkeer, meer files en andere problemen.
Ik vind het daarom belangrijk dat openbaar vervoer gestimuleerd wordt en ik vind de prijsverhoging geen goede zaak. En de NS heeft zeker wel de plicht om een goed product te leveren om een goed alternatief te vormen voor autoverkeer.

marlies 01-02-2004 20:08

Citaat:

jet666 schreef op 31-01-2004 @ 16:28:
ze mogen de kaartjes verhogen als ze op tijd rijden.. wat is dat voor ONZIN!!! het is hun plicht optijd te rijden, verlaag het maar als het niet zo is? waarom belonen voor iets wat je hoort te doen?

als ik optijd op school kom staat er ook niet iemand te klappen bij de ingang en diegene zegt ook niet: weetje omdat je er bent jetje, mag je het laatste uur vrij

ik vind dat je wel een punt hebt.

Maar ik vind best dat ze de prijzen mogen verhogen, ik zou er niet blij mee zijn, maar ze zijn nou eenmaal geen staatsbedrijf meer..


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.