![]() |
Doom Metal
weet iemand nog goeie doom metal bands behalve My Dying Bride, Moonspell en Anathema (die laaste zuigt zeg)
|
ahrg
gebruik je zoekfunctie is elke maand wel soortgelijk topic en anathema zuigt niet |
Anathema zuigt niet, jij misschien wel
|
kvonnet anders behoorlijk saai ......of ik had net verkeerde nummers ofzo
|
nee, je had wel gelijk, anathema is de grootste gay band die er is
|
alle doommetal is kut!
|
Winter
|
Doom metal zuigt :D maar de varianten (gothic doom, gothic doom metal etc.) heerschen wel:
Morphia Tristania Draconian Saturnus die laatste 3 zijn echte aanraders :D |
tristania is kuwl ja :)
|
Anathema ownt die andere bands
|
candlemass - epicus doomicus metallicus
|
Citaat:
het lijkt er wel op alleen is het wat meer "romantischer" getint kwa vrouwelijke zang en texten etc. |
Katatonia
Bethlehem Dolorian Gardens of Gehenna Deinonychus Amorphis October Tide Nortt |
Evoken en My Dying Bride zijn god.
verder: Esotheric Skepticism Officium Triste Ataraxie Bunkur Sleep Funeral Disembowelment Candlemass Krux Electric Wizard Winter Warhorse Grief The Prophecy Morphia Novembers Doom Sloth En ook het oude werk van Anathema, The Gathering en Katatonia. Ik ga niet bij alle bands beschrijvingen of download-tips zetten. Tenzij iemand er behoefte aan heeft. http://forum.scholieren.com/showthre...21#post8746521 |
Citaat:
|
Citaat:
|
While Heaven Wept
|
Cathedral
|
Als je Tristania cool vind zul je Sirenia ook wel cool vinden :).
Therion is ook mooi, al is het misschien iets meer richting (echte) gothic |
Anathema zuigt niet, jij aarsch..
VInd het trouwens ook niet echt Doom Metal.. After Forever ken je neem ik aan al? |
Forgotten Tomb, mix tussen Black en Doom.
|
candlemass
en dan voornamelijk de cd "nightfall" agalloch is ook wel leuk.. |
amebix ( niet echt traag enzo maar wel een doom context )
anathema black sabbath cathedral evoken eyehategod my dying bride ........... www.doom-metal.com |
cirith ungol
black sabbath trouble candlemass de rest is een slechtere versie van bovenstaande bands |
Citaat:
|
doom metal is nou echt de enige stroming binnen het metalgenre dat me totaal NIET kan bekoren.
echt, gatverdamme, slaapverwekkende depressieve zeikmuziek is het. Goed, opeth en amorhpis kan ik wel waarderen voor zover dat doom is, black sabbath heerscht menig andere band er zonder moeite uit, maar dat noem ik geen doom, maar de rest is gewoon KUT. Voorbeeld: op waldrock type o negative gezien. wat een ramp. de gitarist zat meer uit een fles rooie wijn te zuipen dan te spelen, bij de zanger moest ik steeds denken aan die ranzige plaatjes van die peter steele met die enorme leuter, de keyboardist was een creep, en de muziek was genoeg om van te gaan janken. wat een debacle |
om te gaan janken ?
janken is doom :D |
Citaat:
Ze waren wel eens beter idd :D maar k blijf Draconian en Tristania de heerschers vinden :) :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Orphaned Land (y)
death/doom. hun nieuwe CD Mabool heerscht. |
Forgotten Silence, Silent Stream of Godless Elegy, Draconian.. Kortom zoek het in Tsjechie en omstreken ! Verder zijn de 3 bovenstaande bands goddelijk en zullen zij niet afgezeken worden (: Ten slotte ben ik de laatste tijd best wel into Tiamat, fijne muziek..
|
Metallica - St. anger
Ze gaan naar de verdoemenis :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zou dat betekenen dat ze in de buurt van Symphony X komen enzo ? |
Citaat:
|
Citaat:
Sonata heeft meer weg van Stratovarius Enneh, girl power? Ze hebben gewoon een zanger hoor :D |
doom metal is dodelijk saai
|
Citaat:
|
Hmm zou dat niet meer iets voor deathmetal zijn?
|
Beseech
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50. |