![]() |
waarom voort planting
hey ik hoop dat er niet al zo'n topic was of zo en dat ie op de goede plek staat
maar weten julie waarom dieren en mensen zich voortplanten want uit uindelijk planten ze zich voort op zich weeer voortte planten maar het is toch ook helemaal niet erg om daar mee op te houden want dan stop je gewoon met voortplanten en dan dan ben je er niet meer om je voort te planten maar dan is er toch ook geen man over boord ik ben benieuwd wat julie er van vinden |
1. het natuurlijk instinct om het ras in stand te houden
2. het willen opvoeden van een kind (natuurlijk moederinstinct) 3. sex |
Wat een nutteloze topic zeg...
Ga iets over evolutie lezen en dan wordt het duidelijk. |
Citaat:
omg maar goed. begalve dan het detail dat de mens er niet tegen kan om de mensheid uit te zien sterven, kunnen we er best mee stoppen ja (is dit een teken van god dat het einde nadert? voortplanting wordt afgeraden.. hmm, is iig efficienter dan een aardbeving) jeez |
Voortplanting is een natuurlijk instinct om je soort in leven te houden....moedergevoelens als reden tot voortplanten is hetzelfde als instinct...het is gewoon een andere benadering. Plezier er aan beleven doen ook maar een gering aantal soorten...= ook een soort van instinct...een soort stimulans om je meer voort te planten..(waarom de mens dit 'instinct' nog heeft weet ik niet...we zijn een plaag die zich juist ff gematigd moet voortplanten :))
|
Citaat:
|
Ik zal het proberen uit te leggen, men denkt dat het leven is begonnen is met autocatalystische moleculen. Dat wil zeggen dat er moleculen waren die zichzelf konden kopieren. Het enige wat deze moleculen konden was reproduceren. Doordat geen enkel kopieer proces perfect is, traden er uiteraard foutjes op. Sommige van deze foutjes konden zich beter reproduceren dan de andere moleculen en zo trad natuurlijke selectie al op. Op een geven moment konden sommige van deze autocatalytische moleculen membranen rond zichzelf arrangeren en sommigen gingen zelfs stoffen utischeiden om andere autocatalytische moleculen af te breken enzovoort.
Als je echt geinteresseerd bent zou ik The Selfish Gene van Richard Dawkins lezen. Vrij populistische weergave van hoe ze op dit moment denken dat het gebeurd is. |
Citaat:
|
Het nut van evolutie?
Evolutie komt voort uit imperfectie. Dus wat is het nut van imperfectie? Perfectie is saai |
Het probleem zit hem niet in het voortplanten, het zit hem in de (slechte) opvoeding. bovendien zijn die kleine aardbewoners toch wel zeer schattig.
|
Citaat:
voordat je dat bevestigd hebt, onthoud ik mij van commentaar |
? waarom reageert iedereen hier zo raar
ik denk dat je de vraag waarom voortplanten meot bekijken vanuit de filosofische hoek waarom zit het anders op dit forum niet de evolutie verklaring |
De evolutietheorie is voor een groot deel filosofisch professortje.
|
Citaat:
bovendien, als je een vraag hebt, en het antwoord ligt waarschijnlijk bij a, dan ben je dom als je het antwoord bij b gaat zoeken omdat dat nu eenmaal is zoals iedereen het doet |
M.a.w. wat is de zin van het bestaan. :rolleyes:
|
Citaat:
Welnu, ik kan verklaren dat mensen zich voortplanten, want als mensen dat niet deden, hadden we niet de waarneming kunnen doen dat mensen zich voortplanten. He hele leven is een soort van evenwichtsreactie. |
Ik zou meer zeggen steady-state als je de wetten van de thermodynamica mag geloven :P
Iets dat in evenwicht is kan niet leven. |
Ik vind dat stoppen met voortplanten een heel goed idee.
En al sterft de mens uit, wat is het probleem daarvan. Ik ben ervan overtuigd dat het echt niet beter word op aarde, eerder slechter, dus kan je mensen daar niet voor behoeden. |
Citaat:
Ja, laten we stoppen met voortplanten ... :rolleyes: Het is een oerinstinct, het trachten in stand te houden van onze eigen soort. |
Citaat:
Nee, ik ben ervan overtuigd dat we beter kunnen stoppen met voortplanten, om problemen te voorkomen. |
Citaat:
Het is niet omdat jij je niet meer wilt voortplanten, dat een hele soort moet stoppen met voortplanten. |
Citaat:
Onzin, maar ik snap gewoon niet waarom mensen zich voort willen planten. Ookal is het instinct. |
Citaat:
Maar de mens wil zich voortplanten, voor zover ik me herriner. Tenzij dit de laatste 2 uur veranderd is :s Jij wil je niet voortplanten ... *snapt hier niets meer van* |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
o, nou snap ik het :bloos: die niet moet weg ahum, sorry
|
Citaat:
Citaat:
Nou verklaar? :p |
Citaat:
Stomme kip, hmm, ik hoop dat het nu wel goed gaat. He, ik had het toch goed gedaan, you're teasing me, ik word gek. |
Citaat:
Een clichématige en al tot in den treure uitgemolken discussie. |
Citaat:
(Uit een ultiem egocentrisch cq. solipsistisch point of view gezien, niet het mijne). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De wereld bestaat ten slotte toch uit individuele mensen die allemaal voor zich zo zouden kunnen denken?
|
Citaat:
|
Wat een onzin, voor konijnen heeft het hele bestaan geen zin maar het is natuurlijk om je voor te planten
bij de mens evenzo, iedereen weet toch wel dat het bestaan nutteloos is maar toch gebeurd het geile soort zijn we eigenlijk :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uh-huh. Mijn punt was, lees nou, al had het bestaan zin, dan hoeft voortplanting nog steeds geen zin te hebben. |
Citaat:
Hadden de beesten besef gehad van wat ze deden en de mogelijkheid om aan hun instincten te voldoen zonder zich voort te planten, zouden ze het dan anders doen? De beestjes zouden voor enkele dilemma's komen te staan: - heeft het (voor mij) zin als mijn soort voortbestaat - zo ja, wat is dan het beste voor mijn soort. - zo nee, maakt het wat uit of ik mij al dan niet voortplant. De conclusie zal zijn dat het een individuele keus is. De vraag of het al dan niet zinvol is doet niet ter zake. |
Citaat:
|
Om de nutteloze fauna van dit bolletje te behouden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49. |