Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Hulp bij 'Star Wars - Knights of the Old Republic' (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=737005)

Olafant 31-01-2004 23:01

Hulp bij 'Star Wars - Knights of the Old Republic'
 
Tja, ik zit een beetje vast.
Op de eerste wereld, Taris, moet je op den duur een illegale 'death match' spelen tegen de premiejager "Bendak Starkiller".
Mijn probleem: hij is voor mij veel te sterk om te verslaan.
Iemand tips om hem uit te schakelen?

En dan nog iets. Aan het eind van het level, nadat je van Taris ontsnapt bent, moet je in het ruimteschip een flinke gun besturen om de jagers-schepen die achter je aan zitten neer te knallen. Hoe hard ik het ook probeer, ik krijg ze niet neergeschoten, integendeel zelfs, ze halen mij steeds neer. Wat vrij irritant is ook, want je kan daar niet saven, dus moet je terug naar het eind van het vorige level en jezelf door 5 minuten filmpjes en laadtijd jagen.

Alle hints en tips zijn van harte welkom. :)

StijnSpoortNiet 31-01-2004 23:27

Citaat:

lafjuh schreef op 01-02-2004 @ 00:01:
Tja, ik zit een beetje vast.
Op de eerste wereld, Taris, moet je op den duur een illegale 'death match' spelen tegen de premiejager "Bendak Starkiller".
Mijn probleem: hij is voor mij veel te sterk om te verslaan.
Iemand tips om hem uit te schakelen?

Ben je een fighter? Als je dan een beetje getrained bent (melee wapens will do, in elke hand 1, zonder penalties, dus met two-handed skill, ook voor goede armor zorgen (niet zwaar, wel goed)) moet het wel lukken. Desnoods nog wat andere krengen hakken om wat experience te krijgen en te level-uppen.

Ben je geen fighter? Gebruik geen meleewapens, maar een degelijke sterke blaster, liefst ene repeater ofzo, die snel kan schieten, veel damage doen)

Citaat:

lafjuh schreef op 01-02-2004 @ 00:01:

En dan nog iets. Aan het eind van het level, nadat je van Taris ontsnapt bent, moet je in het ruimteschip een flinke gun besturen om de jagers-schepen die achter je aan zitten neer te knallen. Hoe hard ik het ook probeer, ik krijg ze niet neergeschoten, integendeel zelfs, ze halen mij steeds neer. Wat vrij irritant is ook, want je kan daar niet saven, dus moet je terug naar het eind van het vorige level en jezelf door 5 minuten filmpjes en laadtijd jagen.

Dit is echt een geval van skills. Die van jou en niet van je character wat je speelt. Gericht schieten, hier zijn weinig tips voor. Het is te doen, want het is mij ook gelukt.
:)

Olafant 01-02-2004 10:40

Citaat:

StijnSpoortNiet schreef op 01-02-2004 @ 00:27:
Ben je een fighter? Als je dan een beetje getrained bent (melee wapens will do, in elke hand 1, zonder penalties, dus met two-handed skill, ook voor goede armor zorgen (niet zwaar, wel goed)) moet het wel lukken. Desnoods nog wat andere krengen hakken om wat experience te krijgen en te level-uppen.

Ben je geen fighter? Gebruik geen meleewapens, maar een degelijke sterke blaster, liefst ene repeater ofzo, die snel kan schieten, veel damage doen)

Ik ben een 'scoundrel'. Maar bedankt, ik zal het wel eens een keertje proberen. :)


Citaat:

StijnSpoortNiet schreef op 01-02-2004 @ 00:27:
Dit is echt een geval van skills. Die van jou en niet van je character wat je speelt. Gericht schieten, hier zijn weinig tips voor. Het is te doen, want het is mij ook gelukt.
:)

Het was me ondertussen al gelukt. :o

StijnSpoortNiet 01-02-2004 12:13

Citaat:

lafjuh schreef op 01-02-2004 @ 11:40:
Ik ben een 'scoundrel'. Maar bedankt, ik zal het wel eens een keertje proberen. :)

Let er wel even op dat er nog veel situaties komen waar het erg belangrijk is om goed te kunnen vechten. Een beetje training + goede wapens kan zeker geen kwaad. Anders loop je na een tijdje weer vast.
:o

Jordi 01-02-2004 19:29

Citaat:

lafjuh schreef op 01-02-2004 @ 00:01:
Tja, ik zit een beetje vast.
Op de eerste wereld, Taris, moet je op den duur een illegale 'death match' spelen tegen de premiejager "Bendak Starkiller".
Mijn probleem: hij is voor mij veel te sterk om te verslaan.
Iemand tips om hem uit te schakelen?

Hier staan wat strategieën:
http://www.gamebanshee.com/starwarsk...sduelarena.php

Citaat:

lafjuh schreef op 01-02-2004 @ 00:01:
En dan nog iets. Aan het eind van het level, nadat je van Taris ontsnapt bent, moet je in het ruimteschip een flinke gun besturen om de jagers-schepen die achter je aan zitten neer te knallen. Hoe hard ik het ook probeer, ik krijg ze niet neergeschoten, integendeel zelfs, ze halen mij steeds neer. Wat vrij irritant is ook, want je kan daar niet saven, dus moet je terug naar het eind van het vorige level en jezelf door 5 minuten filmpjes en laadtijd jagen.

Alle hints en tips zijn van harte welkom. :)

Kun je daarmee doodgaan? Hmm... ik dacht dat je gewoon oneindig lang op die dingen kon gaan lopen schieten... Maar op die site die ik hierboven heb gezet staan geloof ik ook hiervoor strategieën.

Rollo Tomasi 03-02-2004 15:02

Citaat:

lafjuh schreef op 01-02-2004 @ 00:01:
Tja, ik zit een beetje vast.
Op de eerste wereld, Taris, moet je op den duur een illegale 'death match' spelen tegen de premiejager "Bendak Starkiller".
Mijn probleem: hij is voor mij veel te sterk om te verslaan.
Iemand tips om hem uit te schakelen?

Ik heb gewoon heel laf met grenaten staan gooien. Hij gooit dan wel granaten terug, maar die kun je soms ontwijken. Als je weinig health overhebt gewoon medpacks gebruiken. Het gevecht levert een boel geld op en een aardig wapen, geloof ik.

Citaat:

lafjuh schreef op 01-02-2004 @ 00:01:
En dan nog iets. Aan het eind van het level, nadat je van Taris ontsnapt bent, moet je in het ruimteschip een flinke gun besturen om de jagers-schepen die achter je aan zitten neer te knallen. Hoe hard ik het ook probeer, ik krijg ze niet neergeschoten, integendeel zelfs, ze halen mij steeds neer.
Als deze mini-game start moet je meteen rechtuit schieten. Met een beetje geluk schakel je zo de helft van de fighters uit. De rest kun je pas neerschieten als ze weer dichtbij zijn, dus let op je radar.

Daevrem 05-02-2004 00:45

Als je Bendak Starkiller al haalt ben je al redelijk sterk, zeker voor een scoundrel. Trouwens kun je het beste zo min mogelijk levelen voordat je jedi wordt. Want er is een cap bij lvl 20. Dus 10 levels scoundrel is nog maar 10 lvls jedi, 4 levels scoundrel en je kan 16 lvls jedi. Dan heb je aan het einde toch meer force powers.

Dit houd in dat je als scoundrel eigenlijk Bendak niet kan halen, laat staan verslaan.

Jordi 05-02-2004 06:20

Kan makkelijk hoor. Het is alleen wat moeilijker dan met een soldier/scout, want je kunt niet echt goed vechten. Maar met alle stimulants, granaten en andere items die je hebt, moet het toch kunnen lukken. Desnoods kun je de moeilijkheidsgraad nog naar easy zetten.

Olafant 05-02-2004 15:22

Citaat:

AragornElessar schreef op 05-02-2004 @ 07:20:
Desnoods kun je de moeilijkheidsgraad nog naar easy zetten.
Dat is te lame. :/ :p

Dikkie 05-02-2004 15:55

bendak kan je verslaan door rond te rennen en granaten te spammen

en tip voor scheepjes knallen: met de pijltjes toetsen draait de turret sneller

Havock 05-02-2004 15:59

scheepjes blasten is simpel, gewoon het doel "leiden", of wachten tot ie recht naar je toe komt.

wat betreft classes: 5 standaard en 15 jedi levels is prachtig.

Azathoth 05-02-2004 19:28

Citaat:

Havock schreef op 05-02-2004 @ 16:59:
scheepjes blasten is simpel, gewoon het doel "leiden", of wachten tot ie recht naar je toe komt.

wat betreft classes: 5 standaard en 15 jedi levels is prachtig.

Ik kon Taris uitspelen met een level 2 Soldier, kan je lekker veel force-powers uitkiezen (y)

Havock 05-02-2004 19:37

Citaat:

RPGFANATIC± schreef op 05-02-2004 @ 20:28:
Ik kon Taris uitspelen met een level 2 Soldier, kan je lekker veel force-powers uitkiezen (y)
dus?

je gebruikt ze toch neit allemaal.

i was 5-soldier / 15 Jedi Guardian, ik schopte ALLES neer.

Jordi 05-02-2004 20:09

Citaat:

RPGFANATIC± schreef op 05-02-2004 @ 20:28:
Ik kon Taris uitspelen met een level 2 Soldier, kan je lekker veel force-powers uitkiezen (y)
Das ook niet alles. Een soldier krijgt elk level een feat, een guardian niet (als je daarin verder wilt) en de andere Jedi classes al helemaal niet. Ik gebruikte mijn Force-powers toch niet echt en mijn feats eigenlijk veel meer.

iRoy 05-02-2004 20:16

Citaat:

lafjuh schreef op 01-02-2004 @ 00:01:
Tja, ik zit een beetje vast.
Op de eerste wereld, Taris, moet je op den duur een illegale 'death match' spelen tegen de premiejager "Bendak Starkiller".
Mijn probleem: hij is voor mij veel te sterk om te verslaan.
Iemand tips om hem uit te schakelen?

En dan nog iets. Aan het eind van het level, nadat je van Taris ontsnapt bent, moet je in het ruimteschip een flinke gun besturen om de jagers-schepen die achter je aan zitten neer te knallen. Hoe hard ik het ook probeer, ik krijg ze niet neergeschoten, integendeel zelfs, ze halen mij steeds neer. Wat vrij irritant is ook, want je kan daar niet saven, dus moet je terug naar het eind van het vorige level en jezelf door 5 minuten filmpjes en laadtijd jagen.

Alle hints en tips zijn van harte welkom. :)

Grenades, shields and health packs are your friend ;)

Havock 05-02-2004 21:55

Citaat:

AragornElessar schreef op 05-02-2004 @ 21:09:
Das ook niet alles. Een soldier krijgt elk level een feat, een guardian niet (als je daarin verder wilt) en de andere Jedi classes al helemaal niet. Ik gebruikte mijn Force-powers toch niet echt en mijn feats eigenlijk veel meer.
master speed, force-immunity en force wave zijn godly.

Stevill 05-02-2004 22:34

Makkelijk te doen door na elke 3 acties de pause button te gebruiken van te voren veel large helthkits of life support packs kopen en om de aanval 1 gebruiken, eitje

Qua het schieten, ik heb dr nog nooit problemen mee gehad laat staan neergehaald te zijn dus ik denk ff door oefenen.

Jordi 06-02-2004 08:16

Citaat:

Havock schreef op 05-02-2004 @ 22:55:
master speed, force-immunity en force wave zijn godly.
Ja, maar die kun je ook nog makkelijk krijgen als je een level 5 niet-Jedi bent. Ik heb Force Immunity trouwens nooit gebruikt. Wat doet dat?

[DnC] 06-02-2004 11:08

Het doet wat het zegt, force powers hebben geen effect meer op je (Heb het al een tijdje niet meer gespeeld. Waren er twee levels ervan? Dat het een percentage bij de eerste had?). Het is i.i.g. ZEER handig, vooral als je heel ver in het spel zit!

Olafant 06-02-2004 13:11

Iemand trouwens tips voor swoop-racen, behalve op de juiste momenten schakelen, over boosters heen gaan en spullen te ontwijken? :o

Emphasis 06-02-2004 13:22

Meer is er toch niet? :) Het is té makkelijk :o

Jordi 06-02-2004 13:53

Citaat:

[DnC] schreef op 06-02-2004 @ 12:08:
Het doet wat het zegt, force powers hebben geen effect meer op je (Heb het al een tijdje niet meer gespeeld. Waren er twee levels ervan? Dat het een percentage bij de eerste had?). Het is i.i.g. ZEER handig, vooral als je heel ver in het spel zit!
Gebruiken er mensen force-powers tegen je dan? Alleen die Dark Jedi toch maar? En die zijn toch al te triest voor woorden. Volgens mij hebben die trouwens ook helemaal geen fatsoenlijke FP's, want ze stunnen steeds hoogstens één partymember en worden vervolgens geslacht door de rest. Bovendien moeten ze wel met minstens drie zijn om iets op mij te casten, want door Force Jump kill ik de eerste in één slag en de tweede heeft ook geen tijd om te reageren.

Citaat:

lafjuh schreef op 06-02-2004 @ 14:11:
Iemand trouwens tips voor swoop-racen, behalve op de juiste momenten schakelen, over boosters heen gaan en spullen te ontwijken? :o
Volgens mij ben ik niet echt goed, maar ik haal ook nooit alle boosters. Volgens mij moet je dat ook niet proberen, want die boosters aan de zijkanten van de track kosten meer tijd om te halen dan dat ze opleveren. Als je nog niet zo hard gaat, kun je wel proberen ze te halen, maar als je een beetje snelheid hebt, kun je volgens mij het beste in een beetje een rechte lijn op de finish afgaan. Volgens mij staan er op http://www.gamefaqs.com trouwens ook goede 'routes' (welke boosters je dus wel en niet moet pakken).

Olafant 06-02-2004 14:35

Citaat:

Emphasis schreef op 06-02-2004 @ 14:22:
Meer is er toch niet? :) Het is té makkelijk :o
Inderdaad, op die ene mandak starkiller na, die ik heb overgeslagen, hak ik zo de ene missie na de andere in de pan, met nog wat fijne kruiden erbij.

Citaat:

AragornElessar schreef op 06-02-2004 @ 14:53:
Volgens mij ben ik niet echt goed, maar ik haal ook nooit alle boosters. Volgens mij moet je dat ook niet proberen, want die boosters aan de zijkanten van de track kosten meer tijd om te halen dan dat ze opleveren. Als je nog niet zo hard gaat, kun je wel proberen ze te halen, maar als je een beetje snelheid hebt, kun je volgens mij het beste in een beetje een rechte lijn op de finish afgaan. Volgens mij staan er op http://www.gamefaqs.com trouwens ook goede 'routes' (welke boosters je dus wel en niet moet pakken).
Oki, dank. :)

Havock 06-02-2004 17:34

ik was altijd blij als ik een dark jedi master zag: beetje tegenstand.

force immunity is erg praktisch, zeker omdat er later in het spel nog wel eens wave op je gecast wil worden, wat DONDERS irritant is.

Rollo Tomasi 18-02-2004 17:12

Citaat:

AragornElessar schreef op 05-02-2004 @ 21:09:
Das ook niet alles. Een soldier krijgt elk level een feat, een guardian niet (als je daarin verder wilt) en de andere Jedi classes al helemaal niet. Ik gebruikte mijn Force-powers toch niet echt en mijn feats eigenlijk veel meer.
Ik gebruikte ze allebei veel. Ik was een lvl. 4 soldier/lvl. 16 guardian en ik kwam maar weinig feats tekort. Als je niet in ranged weapons en skill feats investeert kom je al een heel eind. Misschien is 5/15 ideaal.

Citaat:

Havock schreef op 05-02-2004 @ 22:55:
master speed, force-immunity en force wave zijn godly.
Force resistance ipv immunity lijkt me meestal voldoende. En als je een light side jedi hebt is master valor zeker aan te bevelen.

Citaat:

lafjuh schreef op 06-02-2004 @ 14:11:
Iemand trouwens tips voor swoop-racen, behalve op de juiste momenten schakelen, over boosters heen gaan en spullen te ontwijken? :o
http://db.gamefaqs.com/console/xbox/...otor_swoop.txt

Hoewel mij de track op Dantooine nog steeds niet gelukt is. :o

O ja, hou er rekening mee dat er zowel een light side als een dark side einde is. ;)

Havock 18-02-2004 17:43

overigens is de soldier/guardian combo echt lomp sterk.
ik zat op 5/15 en sloeg echt alles kapot wat er in mijn richting kwam aanzetten.

Rollo Tomasi 18-02-2004 17:59

Citaat:

Havock schreef op 18-02-2004 @ 18:43:
overigens is de soldier/guardian combo echt lomp sterk.
ik zat op 5/15 en sloeg echt alles kapot wat er in mijn richting kwam aanzetten.

Klopt, de enige keren dat ik in de problemen kwam was op Yavin en de Starforge in dark side mode.

Jordi 19-02-2004 06:25

Citaat:

Rollo Tomasi schreef op 18-02-2004 @ 18:59:
Klopt, de enige keren dat ik in de problemen kwam was op Yavin en de Starforge in dark side mode.
Dat gevecht op Yavin was echt leuk. Waren tenminste een beetje redelijke tegenstanders (en veel ook).

Weet iemand trouwens of een scout/guardian zwakker is dan een soldier/gaurdian, puur wat vechten betreft? Want de soldier heeft wel een betere attack, maar ik weet niet of die wordt overgeschreven door de Jedi-class (zoals bij multiclassen meestal zo is in D&D) of dat het erbij wordt opgeteld.
Als ze namelijk even sterk zijn, vind ik de scout/guardian denk ik beter, omdat die met fijnere feats begint.

Rollo Tomasi 24-02-2004 21:42

Citaat:

AragornElessar schreef op 19-02-2004 @ 07:25:
Weet iemand trouwens of een scout/guardian zwakker is dan een soldier/gaurdian, puur wat vechten betreft? Want de soldier heeft wel een betere attack, maar ik weet niet of die wordt overgeschreven door de Jedi-class (zoals bij multiclassen meestal zo is in D&D) of dat het erbij wordt opgeteld.
Als ze namelijk even sterk zijn, vind ik de scout/guardian denk ik beter, omdat die met fijnere feats begint.

Geen idee, maar je hebt aan het begin van het spel meer aan pure kracht dan later. Bovendien heeft de soldier een betere feat progression dan de scout....

Jordi 24-02-2004 22:07

Citaat:

Rollo Tomasi schreef op 24-02-2004 @ 22:42:
Geen idee, maar je hebt aan het begin van het spel meer aan pure kracht dan later. Bovendien heeft de soldier een betere feat progression dan de scout....
Dat weet ik, maar als je op level 5 multiclassed, dan mist een scout maar 1 feat tov een soldier. En aangezien ik de feats die een scout aan het begin krijgt fijner vind, zorgt dat er dus voor dat de sout voor mij uiteindelijk meer goede feats kan kiezen.

En het gaat mij eigenlijk om het einde van het spel: Is een soldier(5)/guardian(15) sterker dan een scout(5)/guardian(15)? een soldier krijgt denk ik meer hitpoints, maar verder?

Havock 25-02-2004 15:34

Citaat:

Rollo Tomasi schreef op 18-02-2004 @ 18:59:
Klopt, de enige keren dat ik in de problemen kwam was op Yavin en de Starforge in dark side mode.
en dan nog was het meestal een kwestie van Stimpack gebruiken en alles aan drek schoppen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.