![]() |
Voordelen van klonen
ik heb al lopen zoeken naar vergelijkbare topics, en ja die zijn er wel maar ik moet iets specifieks te weten komen
ik moet voor nederlands een betoog geven. Ik heb gekozen voor de voordelen van klonen, juist omdat de meeste hier tegen zijn. En de basis van een goede betoog is het overtuigen van mensen over een stelling waar ze eigenlijk niet mee eens zijn :) Een stelling heb ik ook nog niet, dat komt later als ik argumenten heb gevonden over de voordelen Dus voor hier : Wat zijn de voordelen van klonen (en nee ik hoef geen nadelen te weten) onderbouw je mening het liefst met zo veel mogelijk woorden :D |
ik denk dat je hier fout zit, en ik ga je ook niet helpen met je huiswerk
|
ten eerste heeft het niets met huiswerk te maken
ik leg hier eens stelling voor, over wat de voordelen van klonen zijn ten tweede is het een redelijk recent onderwerp in de media, ivm CloneAid |
voordelen van klonen zijn het vervangen van lichaamsdelen zoals organen en weefsel.
nadeel daarvan is dat het niet al te ethisch is omdat je zo een ander levend iets (de kloon) beroofd van zijn leven. |
Citaat:
|
Citaat:
ipv een heel mens laten klonen ? |
Citaat:
zeg eens, zit jij toevallig op het christiaan huygenscollege, of heb je les uit taallijnen? heel toevallig moet ik namelijk eenzelfde betoog maken. tst, werkschuw tuig |
Citaat:
|
het is zoo makkelijk om hier informatie over te vinden op internet.
|
inderdaad, super veel, maar dat is allemaal of incompleet of het zijn allemaal tegenstanders
en ik moet juist de voordelen er van weten |
De voordelen... je zou eens met elvis fans moeten spreken. Sommigen van hen willen de King terughalen via kloontechniek. Overigens denk ik, dat als een goed medisch team (bijv. van het Catharinaziekenhuis Eindhoven :D ) zich zou inspannen om iemand te klonen, het dan best zou lukken. Voordelen zouden er denk ik voor erfelijke ziekten zijn: zieke organen als nieren, harten, oren ed klonen via gebruik van stamcellen maar ook meer kunnen doen tegen Alzheimer of Parkinson, meen ik gehoord te hebben.
|
Ja en die stamcellen worden uit een onvolgroeide embryo gehaald, dus in feite een onvolgroeide baby. Wat moet er daarna met zo'n embryo gebeuren? weg gooien? Door laten groeien tot een baby?
|
Citaat:
|
zoals lebbis en jansen zeiden:
je hebt iemand, daar hebben heel veel mensen plezier van(Y) dan kun je daar nog iemand van maken. dan hebben nog meer mensen daar plezier van. voorbeeld: Dukko & Dukko ;) |
Citaat:
en het is natuurlijk belachelijk dat je iemand zou kunnen dupliceren(vorming door omgeving enzo) |
Citaat:
Éeneiïge tweelingen hebben ook hetzelfde genetische materiaal, maar die worden ook geen exacte kopiëen van elkaar. Afgezien van de eisen die je natuurlijk moet stellen aan deugdelijke medische wetenschap is er voor mij geen enkel bezwaar tegen klonen, praktisch noch ethisch. |
helemaal gelijk nare man de genen die je hebt geven je mogelijk heden weer neit wie je bent en kloon is nooit het zelfde als jij hij heeft alleen de zelfde mogelijk heden maar hij kan als hij veel sport en jij nooit bv best langer dan jij worden
|
Citaat:
net als proefdieren en al het andere waar onderzoek op wordt gedaan. Ik snap niet wat het probleem is, het is geen baby, het lijkt gewoon helemaal nergens op. Voordeel van klonen: Ontstaan van een superieur menselijk ras over een paar honderd jaar (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |