Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Outlook Express] Bijlagen openen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=737442)

Martin 01-02-2004 14:45

[Outlook Express] Bijlagen openen

Ik heb zojuist even ingelogd op de computer van een kennis van ons (paar kilometer verderop, lang leve remote admin ;) omdat hij geen bijlagen in Outlook Express kan openen, deze bijlagen worden namelijk lichtgrijs (alleen bij niet-afbeeldingsbestanden).

De oplossing voor dit probleem in Outlook is in het tabblad beveiliging een optie uit zetten, in mijn Outlook werkt dit.

Maar Outlook Express heeft blijkbaar nergens zo'n optie, zie ook onderstaande afbeelding:

http://www.dynamicdreams.nl/uploads/JBA001.jpg

Hoe kan hij toch .exe bestanden openen?

Opmerking: een andere mailcliënt is geen optie, het is een man op leeftijd.

Flshman 01-02-2004 14:57

Dit vond ik met wat zoeken op google:
Citaat:

Bijlagen openen in Outlook Express

Vraag: Ik krijg wel eens e-mail met bijlagen. Dan zie ik een paperclip naasthet bericht staan. Helaas blijkt dat ik dit niet kan openen. Wat moet ik doen?

Antwoord: Open Outlook Express 6 en kies Extra - Opties. Klik op de tab Beveiliging. Daarin staat aangevinkt: “Opslaan of openen van bijlagendie mogelijk een virus bevatten, niet toestaan”. Dat betekent dat geenenkele bijlage geopend kan worden. Als u een goed en up-to-date anti-virusprogramma heeft, is deze beveiliging een beetje overbodig. Haal hierdus het vinkje weg en sluit de vensters via Toepassen en OK.
Vreemd, misschien heeft je kennis een oude outlook expres? Misschien een nieuwe versie erop gooien? Dat hoeft geen problemen te geven, het blijft tenslotte outlook express.

Heb je al bij 'Geavanceerd' gekeken?

TIGEK 01-02-2004 15:01

Maar dit is 5.*

Updaten naar 6.0 zou ik zeggen :D

Martin 01-02-2004 15:20

Citaat:

Flashman schreef op 01-02-2004 @ 15:57:
Dit vond ik met wat zoeken op google:

Vreemd, misschien heeft je kennis een oude outlook expres? Misschien een nieuwe versie erop gooien? Dat hoeft geen problemen te geven, het blijft tenslotte outlook express.

Heb je al bij 'Geavanceerd' gekeken?

Mja, het lijkt er inderdaad op dat hij een oude versie draait. Ik zal hem eens updaten.

Toch vind ik het raar dat Microsoft bepaald dat je die bijlagen niet mag openen, dat is toch zeker de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker? :)

Flshman 01-02-2004 15:41

Citaat:

Martin schreef op 01-02-2004 @ 16:20:
dat is toch zeker de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker? :)
Ja, precies! Alsof we een stel virusbinnenhalende imbicielen zi.. Oh, wacht dat zijn de meeste mensen ook :) ;)

Martin 01-02-2004 15:59

Citaat:

Flashman schreef op 01-02-2004 @ 16:41:
Ja, precies! Alsof we een stel virusbinnenhalende imbicielen zi.. Oh, wacht dat zijn de meeste mensen ook :) ;)
;)

Enlightenment 01-02-2004 17:06

Oude versie van MSOE is sowieso SMEKEN om een virus. Hoef je virusmail maar aan te klikken en huppaaaa.

Tip: installeer voor diegene fijntjes een goede mailclient, zoals Mozilla Thunderbird. Dat lijkt ook nog beetje op MSOE, maar dan beter. :)

Martin 01-02-2004 17:12

Citaat:

Enlightenment schreef op 01-02-2004 @ 18:06:
Oude versie van MSOE is sowieso SMEKEN om een virus. Hoef je virusmail maar aan te klikken en huppaaaa.

Tip: installeer voor diegene fijntjes een goede mailclient, zoals Mozilla Thunderbird. Dat lijkt ook nog beetje op MSOE, maar dan beter. :)

l-e-z-e-n: een andere mailclient was geen optie.

Virusmail? Kwestie van een fijne virusscanner die elk kwartier update.... (Kaspersky heeft ook meestal zeer snel nieuwe updates klaarstaan).

Enlightenment 01-02-2004 17:15

Dat heb ik gelezen, maar bekijk eens het uiterlijk van Mozilla Thunderbird. Met de MSOE-skin ziet het er hetzelfde uit. Probeer het zelf eens.

Nu zal hij misschien niet zo wakker liggen van virussen, maar hij gaat geheid de fout in met die bijlagen. Images verschijnen in het bericht en verder is het misschien wel beter dat hij andere bijlagen maar niet kan openen. :)

Wilde gok.

Martin 01-02-2004 17:18

Citaat:

Enlightenment schreef op 01-02-2004 @ 18:15:
Dat heb ik gelezen, maar bekijk eens het uiterlijk van Mozilla Thunderbird. Met de MSOE-skin ziet het er hetzelfde uit. Probeer het zelf eens.

Nu zal hij misschien niet zo wakker liggen van virussen, maar hij gaat geheid de fout in met die bijlagen. Images verschijnen in het bericht en verder is het misschien wel beter dat hij andere bijlagen maar niet kan openen. :)

Wilde gok.

Voor mij is het allemaal geen probleem om een andere mailclient te gebruiken, maar hoe wen ik een oud man een ander programma aan? Dat gaat niet werken, zeker niet bij hem :).

Enlightenment 01-02-2004 17:43

Wat valt er te wennen? Het werkt vrijwel precies hetzelfde. Alleen dan zonder de security bugs. :cool:

--alex-- 04-03-2004 02:20

kijk bij de instellingen onder security. Daar kan je het aanvinken

Quintiano 04-03-2004 04:44

Citaat:

Enlightenment schreef op 01-02-2004 @ 18:15:
Thunderbird vind ik maar teleurstellend. Als je dan toch een goed alternatief wil --> Pegasus Mail :P

Triloxigen 04-03-2004 07:26

Die optie zit ook gewoon in MSOE..
Heb 'm zelf op school daar (50x) uit moeten vinken, nl hetzelfde probleem..

Snufje 04-03-2004 09:02

Heej, handig:) Ik doe altijd maar moeilijk door eerst op doorsturen te klikken, had geen zin om er een oplossing voor te zoeken, luiheid;)

Triloxigen 04-03-2004 09:05

Citaat:

Snufje schreef op 04-03-2004 @ 10:02:
Heej, handig:) Ik doe altijd maar moeilijk door eerst op doorsturen te klikken, had geen zin om er een oplossing voor te zoeken, luiheid;)
Luie forumbaas :nono:

:p

Snufje 04-03-2004 12:39

Citaat:

********** schreef op 04-03-2004 @ 10:05:
Luie forumbaas :nono:

Kben geen forumbaas:p ;)

Triloxigen 04-03-2004 12:58

Citaat:

Snufje schreef op 04-03-2004 @ 13:39:
Kben geen forumbaas:p ;)
Onee :o
Ontwenningsverschijnselen ;)

Een luie medewerker :eek:
Hoe kun je dan medewerker zijn :|

Enlightenment 04-03-2004 21:51

Citaat:

Dobermann schreef op 04-03-2004 @ 05:44:
Thunderbird vind ik maar teleurstellend. Als je dan toch een goed alternatief wil --> Pegasus Mail :P
Aaargh no way, die gasten weten absoluut niets van interfaces, je maakt geen twintigduizend knopjes; dan doe je iets verkeerd. Bovendien prefereer ik Open Source software.

Thunderbirds are go! :p

Quintiano 05-03-2004 04:52

Citaat:

Enlightenment schreef op 04-03-2004 @ 22:51:
Aaargh no way, die gasten weten absoluut niets van interfaces, je maakt geen twintigduizend knopjes; dan doe je iets verkeerd. Bovendien prefereer ik Open Source software.

Thunderbirds are go! :p

Overdrijven is ook een vak. Maar ja, het is wellicht geen client voor n00bs, hè? :p

Snufje 05-03-2004 10:34

Citaat:

********** schreef op 04-03-2004 @ 13:58:
Onee :o
Ontwenningsverschijnselen ;)

Een luie medewerker :eek:
Hoe kun je dan medewerker zijn :|

Okeej, luie medewerker;) Ik ben medewerker omdat ik verslagen invoer ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.