![]() |
[Outlook Express] Bijlagen openen
Ik heb zojuist even ingelogd op de computer van een kennis van ons (paar kilometer verderop, lang leve remote admin ;) omdat hij geen bijlagen in Outlook Express kan openen, deze bijlagen worden namelijk lichtgrijs (alleen bij niet-afbeeldingsbestanden).
De oplossing voor dit probleem in Outlook is in het tabblad beveiliging een optie uit zetten, in mijn Outlook werkt dit. Maar Outlook Express heeft blijkbaar nergens zo'n optie, zie ook onderstaande afbeelding: http://www.dynamicdreams.nl/uploads/JBA001.jpg Hoe kan hij toch .exe bestanden openen? Opmerking: een andere mailcliënt is geen optie, het is een man op leeftijd. |
Dit vond ik met wat zoeken op google:
Citaat:
Heb je al bij 'Geavanceerd' gekeken? |
Maar dit is 5.*
Updaten naar 6.0 zou ik zeggen :D |
Citaat:
Toch vind ik het raar dat Microsoft bepaald dat je die bijlagen niet mag openen, dat is toch zeker de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker? :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oude versie van MSOE is sowieso SMEKEN om een virus. Hoef je virusmail maar aan te klikken en huppaaaa.
Tip: installeer voor diegene fijntjes een goede mailclient, zoals Mozilla Thunderbird. Dat lijkt ook nog beetje op MSOE, maar dan beter. :) |
Citaat:
Virusmail? Kwestie van een fijne virusscanner die elk kwartier update.... (Kaspersky heeft ook meestal zeer snel nieuwe updates klaarstaan). |
Dat heb ik gelezen, maar bekijk eens het uiterlijk van Mozilla Thunderbird. Met de MSOE-skin ziet het er hetzelfde uit. Probeer het zelf eens.
Nu zal hij misschien niet zo wakker liggen van virussen, maar hij gaat geheid de fout in met die bijlagen. Images verschijnen in het bericht en verder is het misschien wel beter dat hij andere bijlagen maar niet kan openen. :) Wilde gok. |
Citaat:
|
Wat valt er te wennen? Het werkt vrijwel precies hetzelfde. Alleen dan zonder de security bugs. :cool:
|
kijk bij de instellingen onder security. Daar kan je het aanvinken
|
Citaat:
|
Die optie zit ook gewoon in MSOE..
Heb 'm zelf op school daar (50x) uit moeten vinken, nl hetzelfde probleem.. |
Heej, handig:) Ik doe altijd maar moeilijk door eerst op doorsturen te klikken, had geen zin om er een oplossing voor te zoeken, luiheid;)
|
Citaat:
:p |
Citaat:
|
Citaat:
Ontwenningsverschijnselen ;) Een luie medewerker :eek: Hoe kun je dan medewerker zijn :| :p |
Citaat:
Thunderbirds are go! :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |