![]() |
Bush kandidaat voor de nobelprijs voor vrede
Bush kandidaat voor Nobelprijs voor de Vrede
Uitgegeven: 1 februari 2004 14:54 OSLO - Tot de kandidaten die zijn voorgedragen voor de Nobelprijs voor de Vrede, behoort de Amerikaanse president Bush. Dit heeft het Noorse Nobelcomité zondag laten weten nadat de kandidaatstellingstermijn was afgelopen. Bush begon in 2003 een aanvalsoorlog tegen Irak zonder daarvoor een mandaat te hebben van de Verenigde Naties. De Noorse parlementariër J. Simonsen heeft verklaard dat hij Bush en de Britse premier Blair heeft voorgedragen omdat zij een einde hebben gemaakt aan het bewind van dictator Saddam Hussein. De vroegere Noorse premier Jagland heeft de Europese Unie voorgedragen voor de prijs wegens de vredesbevorderende werking van haar uitbreiding naar het oosten. bron www.nu.nl Aan de ene kant vind ik het een beetje vreemd dat iemand die een oorlog begint, genomineerd wordt voor de nobelprijs voor de vrede, maar aan de andere kant is door die oorlog wel een einde gekomen aan het bewind van Saddam Hoessein. Al vind ik het opmerkelijk dat Bush genomineerd is voor de Nobelprijs, terwijl hij onder valse voorwendselen de oorlog is begonnen, namelijk de angst voor massavernietigingswapens. Deze zijn tot op heden nog niet gevonden. Wat vinden jullie van deze "Nobelprijsnominatie" voor Bush? |
Belachelijk, Bush heeft een oorlog begonnen zonder toestemming van de VN. Bush en Blair hebben de wereld voorgelogen over de zogenaamde massavernietigingswapens die nooit gevonden zijn en in mijn ogen ook nooit zullen opduiken. Sinds de inval van de amerikanen in irak zijn er meer dan 500 Amerikaanse soldaten gestorven en wie weet hoeveel irakezen.
Oke Saddam is inderdaad wel weg, dat is inderdaad wel beter maar nu zit Bush er, en dat is ook niet echt een vooruitgang. |
kut je was eerder.
whahaha ik kan er echt om lachen! :D |
Ach ja, de initiator van de nobelprijs, een een of andere zweed met de achternaam 'nobel', was tegelijkertijd de uitvinder van het dynamiet, wat me nu weer te binnen schoot. Ik wil twee dingen uiteen zetten: ten eerste vind ik het goed van Bush dat hij miljoenen mensen heeft van een regime (dat de amerikanen weliswaar zelf aan de macht geholpen helpen) afgeholpen. Aan de andere kant vind ik het belachelijk dat Bush naar mars wil en honderd miljard uitgeeft aan Irak terwijl er nog steeds 50 miljoen Amerikanen zijn zonder ziektekostenverzekering. Zijn beleid is onevenwichtig. Bovendien ben ik niet overtuigd van de belangeloosheid waarmee Bush die landen zou zijn binnengevallen. Ook heeft hij ons gewoon grof voorgelogen; Irak was geen bedreiging voor de wereldvrede, omdat, wat Saddam ook dondersgoed wist, Saddam niet zomaar het westen kan gaan binnen vallen zonder ernstige consequenties te ondervinden. Laten we overigens niet vergeten dat er nog geen vrede is in Irak.
|
Ik vraag me af hoeveel dollar er ineens op die zweed zn rekening stond afkomstig van meneer Bush en Blair...
De meest gewelddadige figuur van de afgelopen x aantal jaar nobelprijs voor vrede geven...achterlijk.. Alleen maar omdat ie 1 man gepakt heeft....en et interesseert ze dan niet dat ie 'in the process' meer mensen heeft laten vermoorden dan Saddam de afgelopen 10 jaar.... |
Ik zie het probleem niet. Terrorist Arafat heeft hem ook gekregen, dan moet Bush dus zeker kunnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
iemand die de Verenigde Naties ondermijnt lijkt me eerder een bedreiging voor de wereldvrede.
|
Trieste grap, maar we weten nu wel dat die hele nobel prijs geen flikker voorstelt
|
Citaat:
|
hoe ironisch...
|
Mijnheer de president, welterusten.
Slaap maar lekker in je mooie witte huis. Denk maar niet te veel aan al die verre kusten waar uw jongens zitten, eenzaam, ver van thuis. Denk vooral niet aan die zesenveertig doden, die vergissing laatst met dat bombardement. En vergeet het vierde van die tien geboden die u als goed christen zeker kent. Denk maar niet aan al die jonge frontsoldaten eenzaam stervend in de verre tropennacht. Laat die weke pacifistenkliek maar praten, mijnheer de president, slaap zacht. Droom maar van de overwinning en de zege, droom maar van uw mooie vredesideaal dat nog nooit door bloedig moorden is verkregen, droom maar dat het u wel lukken zal dit maal. Denk maar niet aan al die mensen die verrekken, hoeveel vrouwen, hoeveel kinderen zijn vermoord. Droom maar dat u aan het langste eind zult trekken en geloof van al die tegenstand geen woord. Bajonetten met bloedige gevesten houden ver van hier op uw bevel de wacht voor de glorie en de eer van het vrije westen. Mijnheer de president, slaap zacht. Schrik maar niet te erg wanneer u in uw dromen al die schuldeloze slachtoffers ziet staan die daarginds bij het gevecht zijn omgekomen en u vragen hoe lang dit nog zo moet gaan. En u zult toch ook zo langzaamaan wel weten dat er mensen zijn die ziek zijn van geweld, die het bloed en de ellende niet vergeten en voor wie nog steeds een mensenleven telt. Droom maar niet te veel van al die dode mensen, droom maar fijn van overwinning en van macht. Denk maar niet aan al die vredeswensen. Mijnheer de president, slaap zacht. dank je boudewijn je had het goed! |
nobel prijs voor de vrede is altijd omstreden maakt neit uit naar wie hij gaat
komt dnek ik omdat er geen duidelijke criteria zijn de andere nobel prijzen vind ik meestal wel logisch |
Nou ja ach het schijnt in de mode te zijn om terroristen en massamoordenaars de nobelprijs voor de vrede te geven, Arafat kreeg hem ook al
|
en carter neit te vergeten vorig jaar :s toen juist om een signaal af te geven dat ze het neit eens waren emt de orlog ze weten gewoon niet wat ze willen
|
Citaat:
hoe KAN dit? hoeveel mensen zijn er nou tegen die oorlog geweest? is dat commite misschien blind? |
Ik vind niet dat de daden van blair en bush gesteund moeten worden door een nobelprijs. Of je blij bent dat Saddam weg is of niet, een ding moet iedereen toegeven, de manier waarop ze ermee zijn begonnen en hoe alles tot stand kwam deugde niet, en daarvoor verdienen ze en harde schop en geen prijs (n)
|
Ik vind 't ongelofelijk grappig. :D
Persoonlijk vind ik het geweldig. :) Bush heeft wel in z'n eentje een eind gemaakt aan het dictatorschap van Saddam Hussein. Iets wat de VN niet lukt is; die zijn er enkel in geslaagd het volk te laten lijden onder allerlei sancties. (n) Arafat is/was een schurk. Bush is al een heel stuk beter. |
Ik hecht weinig waarde aan de Nobelprijs voor Vrede - velen hebben t mi helemaal niet verdiend. Enja, misschien 1 actie van hen was goed; maar al t overige was gewoon slecht voor de vrede. Snap niet waarom ze t dan toch krijgen :(
|
http://www.dnbforum.nl/Skins/DnBforu...Images/2up.gif http://www.dnbforum.nl/Skins/DnBforu.../angryfire.gif http://www.dnbforum.nl/Skins/DnBforu...ges/angry3.gif http://www.dnbforum.nl/Skins/DnBforu...es/verymad.gif
Welke achterlijke door verstand-verlaten verdomde idiote hersenloze randdebielen kunnen BUSH misschien wel de grootste terrorist ter wereld nou nomineren voor een VREDESPRIJS?!?!?!!? Als hij hem krijgt, dan pleeg ik echt een massamoord, gooi een kernwapen op Amsterdam en verkracht alle peuters uit een kinderdagverblijf om DIE prijs te krijgen.... Dus OORLOG VOEREN staat gelijk aan een VREDESPRIJS krijgen... WAAR GODDOMME MOET HET HEEN MET AL DIE HERSENLOZE MONGOLEN TEGENWOORDIG?!?!?!?!?!?!!? Dat Arafat hem toen heeft gekregen was ook al dubieus, maar DIT SLAAT ALLES!!!! Ik nomineer bij deze Adolf Hitler, Osama bin Laden, Pinochet, Josef Stalin, Bauterse, Saddam Hussein en alle andere VREDELIEVENDE machthebbers van deze aardkloot.. als ie em krijg hoop ik dat ie eraan doodgaat, onze vredeslijer. |
Skyrise, tel tot 10. Maakt je leven een stuk aangenamer.
|
Citaat:
Maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Het is alleen wel Bouterse en niet Bauterse. |
Ja komop.... ik bedoel dit GELOOF je toch niet meer?
Dit is voor mij echt hetzelfde als Dutroux aanstellen als leraar op een basisschool. IK SNAP DIT NIET.... ECHT NIET.. maar het gaat prima met me hoor, dank voor jullie bezorgdheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zul je zien, die nobelprijs word uitgereikt precies rond de tijd dat de verkiezingen in amerika op een belangrijk punt zitten. Het is natuurlijk een hele goede verkiezingscampagne, zo'n nobelprijs voor de vrede krijgen. Dat zal een boel van die geindoctrineerde amerikanen overhalen om op Bush te stemmen. "Onze held" (n)
|
Citaat:
|
mwoa ik denk dat ik wel enigzinds met skyrise kan meevoelen, het is ook te belachelijk voor woorden, en zijn tirade vond ik eerlijk gezegd onbedoeld erg grappig, maar helaas kun je het alleen maar met hem eens zijn, het is te absurd voor woorden dat zo'n gast een vredeprijs krijgt, terwijl hij zoveel doden op zijn geweten heeft
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de EU is ook genomineerd.
Voor het feit dat ze door uitbreiding naar het oosten vrede naar het oosten brengt. Jee, we lijken wel een stel hippies zo :D Join us, we'll bring peace. Peace to you, man. Heavy! ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Nou, wat zijn we blij... in het zelfde rijtje staan als Bush maakt me als europeaan niet echt trots op zo'n nominatie. |
nee, maar de vraag is of je dat moet zijn, je bent inwoner van een land met een kabinet dat als een juffershondje achter Amerika en Bush aanholt
|
Ik nomineer Adolf Hitler omdat hij zich in 1939 al inzette voor een groot en vredig europa, ookal heete het toen nog het derde rijk (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Het zegt dus niet zoveel.... |
die mensen van die commissie moeten volgens mij in constante staat van verregaande dronkenschap verkeren :mad:
|
Citaat:
Goh, wanneer waren de verkiezingen ook al weer... toch niet toevallig een maand later? |
Als dit toch op 1 april in je krant zou staan, zou je het toch niet geloven. Dan zou je zeggen: "Kijk, dát is 'em! Dat is 'em! Och, dat was een gemakkelijke, dit jaar."
Dit is echt te belachelijk voor woorden. |
Citaat:
De Nederlandse houding vond ik heel prima. Van de ene kant begrip tonen dat de VS wil aanvallen en ook aangeven dat men het jammer vindt dat het niet via de VN gegaan is. Zo hebben we de VS te vriend gehouden en Duitsland en Frankrijk niet te zeer tegen de haren ingestreken. Prima voor de economie en voor het baantje van Jaap de Hoop-Scheffer :) |
Ik denk eigenlijk dat iedereen iemand kan voordragen of zoiets, anders zou dit niet gebeuren natuurlijk.
|
Zo... Europa verdiend het dus echtwel harder als Bush met zn krijgsraad.
Wij hebben tenminste correct gehandeld, en wie helpt er met het wederopbouwen van een land waar we zelf eigenlijk vrij weinig mee te maken hebben? inderdaad, wij als EU. |
Citaat:
|
Al dit geschreeuw is erg nuttig gezien het feit dat een nominatie niets garandeert en er bovendien al 1500 nominaties binnen zijn :rolleyes:
|
zoiets dacht ik al...
Maar dat zegt de pers er niet bij, natuurlijk. |
Ik vraag me altijd af hoe we hier vijftig jaar later tegen aan kijken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31. |