![]() |
ontwerp je meubel
ik moet voor school een meubel ontwerpen, en ik wilde dat doen met een thema. ik koos voor megalomanie (incubus inspireerde me :P en ik wilde wel iets origineels) en ik dacht eraan om een stoel te maken ofzo, maar kan iemand me helpen met wat voor vorm je zou kunnen koppelen aan mijn thema? of andere suggesties?
|
ik denk dat het de bedoeling is dat dat uit je eigen creativiteit moet komen zeg maar :|
|
Ik moest ok een stoel ontwerpen, maar dan met dieren. Maaruh... wat is megalmanie?
|
Citaat:
|
waanzin van grootsheid, zelfoverschatting... ik denk dan aan mensen als hitler, elvis enzo. *zie clip van incubus*
maar ik heb allemaal ideeen voor mn meubel, maar hoe hij eruit moet zien is nog de grote vraag... |
grootheidswaanzin
|
probeer eens af te stappen van de ideeen van die clip, das wel erg makkelijk, probeer je eigen draai er aan te geven
|
anders maak je gewoon fokking grote stoel
|
:)
|
Poeh hee wat een woordenschat, boem! Leer je dat allemaal in de basisvorming tegenwoordig? Chapeau!
Megalomane stoel: troon lijkt mij? |
inderdaad een mega grote stoel.. alle onderdelen ontzettend groot..
|
Citaat:
|
dat is wel erg voor de hand liggend he
|
Citaat:
|
Citaat:
dat moet je over zien te brengen....zou bijvoorbeeld een hele kleine stoel kunnen zijn, voel je je groter als je erop zit, dan wanneer je op een grote stoel zit...ook eenb eetje belabberd idee, maar goed.... |
misschien is het leuk om de stoel zo krakkemikkig mogelijk te ontwerpen.....als een stel aan elkaar getimmerde planken, dan slaat de naam megalomania ergens op.
|
een stoel met/uit verglootglazen.
Maar ik vind ook dat je het zelf moet verzinnen. |
of maak een reusachtige stoel, met veel te weinig zitruimte :) veel te brede armleuningen enzo dus
|
OF je jat het idee van de clip gewoon
een stoel met vleugelen |
Check P. Starck. Er ist cool.
|
Of een troon op hele kleine pootjes, fragiel enzo.
Maar verzin zelf iets :p |
Mja komt het woord megalomanie niet van vroeger ? Toen waren er in het Westen (VS) tijdens het goudzoeken mensen die op zichzelf gingen leven ergens in de wildernis en zichzelf boven de wet achtten. Ze moordden dan ook rustig en maakten lange tochten door het woud.. soort survival zonder hulp enzo. Hierboven lijkt het meer met hebzucht verward.
Ik kan het ook fout hebben... Dan toch een leuk verhaaltje lalaaa |
Citaat:
|
een hele grote troon met goud en sierkrullen en dergelijke.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik denk dat ze het werkstuk nu wel in heeft moeten leveren dus gooi er van mij part een slotje op.. sorry voor de nutteloze ups :o :p
feli trouwens type ;) |
okay om dit goed aan te pakken:
eerst reaserach naar je onderwerp op verschillende vlakken: beeldend, architectuur en dus, zoasl jij je inspiratie al had gehaald uit muziek. onderzoek dit thema, zit er eens tijl bij? hoe uit deze zich? dan: opzoek naar beelndende kunstenaars die ook met dit thema gewerkt hebben. zo leer je er wat meer van en heb je misschien meer ideeen hoe jij je meubel vorm kunt geven. |
Ik heb ook een meubel moeten maken op school. Als ik hem mee naar huis mag nemen (hij staat nu in de vitrine op school :| ) maak ik er wel een foto van. :p
|
Ik heb aan de hand hiervan al helemaal een beeld in mijn hoofd zitten over een stoel, kruising tussen bauhaus-idee en schommelstoel, en dan met helemaal verdraaide verhoudingen...
Ik maak het ding nog wel uit klei, als ik de tijd er voor vindt. En dan komen natuurlijk foto's. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hm.. Megalomaan, doe iets met fascistische vormgeving.
Niet meteen een swastika zitkussen ofzo, maar ik zou eens kijken naar nazi (binnenhuis) architectuur. Strakke übermensch zuilen enzo. . |
Citaat:
|
Gewoon een kleine stoel/ zitplaats , maar de 'ombouw ' echt heel groot uitgebreid..
|
en stoel op heeelee hoge poten
|
Citaat:
|
Wat een leuke ideeën heeft iedereen eigenlijk :)
heb je al iets gemaakt trouwens? |
Citaat:
|
maak een tafel met poten als de laarzen van elvis,
daarop een glasplaat met onder die glasplaat een grote poster van elvis, maar met natuurlijk een rand naast de glasplaat. |
louis quatorze of in ieder geval zo'n franse koning die gast van versailles had grootheidswaanzin en was machtsgeil. bush is ook machtsgeil dus ik had gedacht aan een louis quatorze stoel bekleed met de vlag van amerika...
http://www.victoriajorda.com/Html/Im...lesArmLR-P.jpg maar dan bekleed met de vlag van amerika dus |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29. |