![]() |
Literaire boeken
Weten jullie nog leuke/makkelijk leesbare/niet al te dikke literaire boeken?
|
Zuiderkruis van Pauline Slot. Leest heel makkelijk door, is leuk en helemaal niet ingewikkeld. Gaat over iemand die na het overlijden van haar beste vriendin op reis naar Australie gaat.
|
Het gouden ei
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Owja, iets van Anna Enquist. Het is zo uit, en verder absoluut niet boeiend. (Valt dat ook in de catogorie: waarom wordt het ign als literatuur gezien?!?)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
verder mag in ik 5 vwo nog steeds boeken lezen dat je denkt: dit is geen literatuur.. carry slee's moederkruid, het verotte leven van floortje bloem. het leven is verrukkuluk en meer van dat soort onzin |
en fractuur en iof, kunnen jullie iets met je ava doen? want nou moet ik op de namen gaan letten :bloos:
|
het rookoffer is ook heel erg dun :)
|
da aanslag van harry mulisch is trouwens een afrader... wat een k*tboek (en zo haal ik even 1 van de grotere werken in de nederlandse literatuur naar beneden :D)
|
je hebt groot gelijk ik vond het ook een k*tboek...
|
---> Letteren
Ik weet niet of ze daar nog aan een aanraadtopic doen, maar dat horen we dan wel. |
De aanslag heb ik ook gelezen, na een paar hoofdstukken lezen heb ik t weggelegd en niet meer begonnen met lezen... Veel te langdradig.
Waris Dirrie - Mijn Woestijn is ook heel indrukwekkend. |
ik heb hem wel uitgelezen :bloos:
hart van steen van renate dorrestein is ook wel heel zielig. en eric of het kleine insectenboek van godfriedbomans is ook wel een leuk verhaal beetje sprookjesachtig |
En de passievrucht?
|
niet gelezen maar werd door onze lerares wel aangeraden ging toch over een onvruchtbare man ? wiens vrouw zwanger blijkt te zijn o.i.d
|
Ja een man die al 13 jaar een zoontje heeft ofzo, terwijl hij niet eens wist dat hij onvruchtbaar was ofzo... Later blijkt dat zn vrouw is vreemdgegaan, intussen is ze al overleden. In dat verhaal gaat die zoon opzoek naar zijn echte moeder.
|
ok :)
ff denken wat had ik nog meer gelezen hersenschimmen maar dat was al gezegd oh ja ook nog perzik van onsterfelijkheid gelezen alleen dat boek is ook niet echt geweldig |
Kinderjaren is echt superdun en in kindertaal geschreven. Als je het echt goed wil begrijpen dan moet je wel meer verstand hebben van achterliggende dingen/gedachten in boeken.
Dit verhaal gaat over een klein jongetje in de oorlog en wat hij meemaakt. |
Ik heb ook nog de kleine blonde dood gelezen. Beetje langdradig en saai en veel te dik :s Ook niet aan te raden.
|
Citaat:
|
De passievrucht
Tralievader Kroniek van een aangekondigde dood Lijmen/Het been |
Citaat:
|
Spijkerschrift van Kader Abdolah. Erg mooi, wel ruim 300 bladzijden. Alle boeken van hem zijn bijzonder en goed leesbaar.
Verder vond ik geheime kamers van Jeroen Brouwers erg mooi. Andere boeken van hem zijn niet echt leesbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Ellen Ellen - Remke van Veelen De jonge Elke vertrekt op een dag naar Australië waar ze zichzelf tracht te hervinden nadat haar beste vriendin Ellen is overleden aan anorexia... (zoek de verschillen :D) |
Isabelle geschreven door Tessa de Loo
|
Citaat:
Overigens heb ik zelf genoten van Het Geheim en Het Meersterstuk. |
ben het met ndimension eens, de boekjes van büch zijn perfecte opstapjes naar de echte literatuur. ze zijn leuk om te lezen, maar ze hebben niet echt een dubbele bodem.
|
Citaat:
Alles van Grunberg is leuk, Peter Verhelst, Hermans offcourse. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24. |