![]() |
Religie
Waar moeten posts over religie?
Bij Mystiek (waar ook gesproken wordt over Paganisme, Hekserij en Wicca - religies) of bij Filosofie & levensovertuiging (waar mijn 'god' topic heen verhuist is)? |
Ligt eraan hoe je het onderwerp wilt aansnijden. :) Je kan eens kijken naar vergelijkbare topics waar die op dit moment staan. Suc6
|
dan post je het toch bij allebei? oh nee dan is het weer crossposts maar ik denk dat je topic over god bij filosofie en levensbeschouwing hoort en niet bij mystiek dat gaat namelijk over het overklaarbare terwijl F&l gaat ove r levens dingen dus ook over goed want dat is een levensbeschouwing en niet bovennatuurlijk bij mijn weten
|
Dat heb ik gedaan, maar ik word er niet veel wijzer uit eigenlijk. De discussie over de christelijke god bleef op mystiek, mijn discussie over god (in het algemeen) werd verhuist, etc.
Ik wou nu een topic over Imbolc (een paganistische feestdag) beginnnen, ik denk dat deze op mystiek het beste past. Maar omdat dit toch een religieuze feestdag is, begon ik hierover na te denken. Kan hier een wat meer helder beleid voor komen? |
Paganisme is een religie... en gaat niet perse over het bovennatuurlijke. Dus F&L? :S
|
Dat ligt er denk ik aan in welke contex je je topic wilt gaan houden. De vraag "bestaat god" is een filosofisch vraagstuk. De vraag "hoe moet de mens volgens de bijbel leven" heeft verder weinig met filosofie te maken en moet dan op Mystiek voor zover ik weet.
|
Eeeuhm, religie mag in zekere mate besproken worden op mystiek. Bijvoorbeeld het wel of niet bestaan van een god is zo mystiek als ik weet niet hoe. Discussies over de bijbel en dat soort gedoe gaat naar F&L. Op mystiek hebben we 1 topic staan over god, en daarin wordt alles besproken wat er besproken kan worden omtrend dat onderwerp. Andere discussies die erover geopend worden verhuizen naar F&L tenzij ze een mystische inhoudt hebben, wat vaak niet het geval is.
Paganisme is ook een religie, klopt, maar we hebben ervaren dat het verhuizen naar F&L van dat soort topics weinig oplevert, vandaar dat we die op mystiek houden, ook doordat dat vaak geassocieerd wordt met het mystieke. Dus kijk inderdaad even naar vergelijkbare topics en bekijk waar het volgens jou het beste past. Dan bekijken wij het wel of het idd beter op mystiek past of beter naar F&L kan. Over het algemeen kijken we op welk deelforum die discussie het meest kan opleveren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*krabbelt terug* :p |
Dan lijkt dit me geregeld.
|
Dankje voor jullie antwoorden.
Mocht ik nog eens twijfelen dan gok ik wel gewoon, ik neem aan dat ik er niet al te erg op aangekeken wordt als ik een keer mis gok :). |
Citaat:
|
Citaat:
Daar horen posts over religie onder. Maar kijk even of er niet al een bestaand onderwerp erover op de eerste bladzijde staat.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22. |