![]() |
Wat zeg jij?
Wat zeg jij als je iemand begroet?
Ik zeg meestal als ik iemand niet ken gewoon ''hoi'' maar dat vind ik tegen bekenden vaak raar klinken kweet ook niet waarom dus dag zeg ik vaak ''yo(w)'' of ''hey''.Maar tegen een meisje zeg ik meestal niet ''yo'' want dat vind ik dan ook weer raar klinken.En geef je ook iedereen een hand ofzo.ik geef mensen die ik niet ken een gewone hand en vrienden soms een ''gabberhand'' of hoe je het wil noemen.Bij ons op school is er dan ook weer zoiets als ''power'' dan doe je ff de vuisten tegen mekaar, dat vind ik opzich ook irritant. Kortom wat zeg/doe jij:P |
tegen leuke mannen zeg ik: hey chick
tegen vriendinnen meestal iets als: hey chicka, hey wijfie maar inderdaad veel met hey. onbekenden zeg ik vaker hallo of hai tegen. |
Hoi, ik vind dat prima klinken. Yo is verschrikkelijk, vooral als het meer Yooooow wordt, op zo'n populair bedoeld toontje.
|
Hoipiepeloi.
|
zwaaien en hoooooi of hallooo zeggen
|
Gewoon negeren....
|
Mensen die ik een tijdje niet gezien heb geef ik een hand of zoen ik, mensen die ik dagelijks zie begroet ik meestal met 'hee hee' of 'haa'. En weer anderen vlieg ik gewoon om de nek.
|
Dar (tegen vriendin)
Tegen de andere gewoon 'Haaai' of direct beginnen met gesprek,bij wijze van excuus. :bloos: |
Als ik iemand begroet zeg ik hoi of hee. Als ik wegga zeg ik daag, altijd, al heb ik wel een stuk of tien verschillende manieren van daag.
|
Citaat:
|
ik zeg meestal hoi of hallo
tegen een vriend van me is het yoo of eje (maar dat heeft een lange geschiedenis :D) |
Tegen oudere mensen die ik ken : Hallo
tegen jongere mensen: Hoi hai haai hee. |
mensen op straat....dag
vriende "gnoeman" of "howdy" of oerhollands....."hoi" |
vrienden/bekenden: hee, hoi, dag [naam]
mensen op straat/bij bushalte/in het par/enz: goeiemorgen/middag/avond, hallo |
Tegen 'jonge' mensen die ik ken haai of hoi of hey, tegen 'oudere' mensen of mensne die ik niet zo goed ken meestal hallo, en soms tegen mn vriendinnen als ik in een overdreven ben iets als yo, maar dat is niet echt serieus bedoelt.
|
fa ka
|
tegen mensen die ik niet of slecht ken zeg ik hallo en tegen mensen die ik wel ken hoi :).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Slm, hoi, heey, hallo ? Nooit op gelet eerlijk gezegd.
|
Oudere mensen, mensen die ik niet ken ed; hallo, evt goedemorgen/middag/avond.
Vrienden, mensen van mijn leeftijd enz; hoi, hee. |
onbekenden: hallo
bekenden: hee, hoi |
Citaat:
|
Citaat:
Nee wij hebben onze eigen taal... |
é man.
|
Hey
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Shaka, lo, yu, yo, wassup
|
Hoi, heej, of haai ofzo.
|
Hallo zeg ik bijna altijd tegen iedereen die ik begroet, maar ik vind het eigenlijk niet leuk.
|
Hallo, hoi, heey.
Dat was het wel zo'n beetje. |
"Holler holler my nigga, keep chillin, word' "
*omhelsing* |
Meestal 'hey' of 'hoi', maar bij een aantal vrienden van me is 'dude!' de vaste begroeting geworden :D
|
meestal heee(j ) , hoooi , hallo of eeehh , met weggaan meestal dag , mossel of water (dus GEEN mazzel of later!)...
|
hoi of hallo komt er bij mij veel te geforceerd uit
meestal is het dus gewoon HEEJ ik vind groeten trouwens sowiezo irritant je loopt/rijdt een straat/gang in je ziet iemand die je kent, maar het is nog té ver om hem/haar te groeten je kijkt expres de andere kant op, wacht tot hij/zij ongeveer op een goede groet-afstand staat en kijkt hem/haar dan aan en groet. dan is het nog maar de vraag of hij/zij jou ook op dát moment iets zegt..... ik blijf het vreemd vinden |
Bekenden man/vrouw (geen vrienden dus) begroet ik gewoon met heuj/hey/jow/moi (gronings begroetings woord ;))
Vrienden hetzelfde en meestal een hand bij de jongens en bij vriendinnen een kus of knuffel (niet altijd) Maar ligt ook aan de situatie natuurlijk. :) |
Citaat:
maarja spontaniteit is soms ook wel oke (Y) |
hoi/hallo
|
Goedemorgen. :o
|
I'm Machiavelli! You fuck with me, you fuckin' with the best!
|
Ik zeg altijd gewoon: hoi/hey/haaaaaai(ligt aan de persoon en aan mijn bui)
en als ik aan t werk ben: hallo |
tegen mensen die ik een beetje ken: middag, ook al is het 's ochtens, 's avonds of 'snachts
en anders gewoon: hey |
Ik zeg meestal 'Hey'. Tegen ouderen 'Dag'.
|
heeeeeeeej als ik enthousiast ben iemand te zien,
anders gewoon hoi of hallo :p |
Haaaaai zeg ik meestal (en dan zegt mn vriend: die zwemmen in de zee ja....*zucht*)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32. |