![]() |
[thuisnetwerk] doet het niet
ik heb vandaag mijn pc een leeggegooit zat zoveel rotzooi op wer je niet goed van
maar na de installatie krijg ik de netwerkirverbinding tussne de 2 pc's niet meer aan de gang bijde pc's hebben reeds hun eigen ip-adres 192.168.*.* subnet staat ook op 255.255.255.0 en ze vinden elkaar ook, maar via de 2de pc krijg ik geen internetverbinding :confused: |
gateway goed ingesteld?
Hoe deel je trouwens de internetverbinding? |
Citaat:
via een crosskabeltje op de netwerkkaarten |
Citaat:
Ik bedoel: Gebruik je speciale software of Windows ICS? |
Citaat:
|
Citaat:
|
sorry ben er niet helemaal bij, ik lig me hier op te fokken dat het niet lukt?
op beide pc's loopt windows XP de ip's en de subnetmaskers staan goed wat ik bij gateway zou moetne invullen zou ik niet weten ook de firewalls staaan uit ik weet het echt niet meer :eek: |
Citaat:
Heeft Windows XP geen wizard "internetverbinding delen"? edit: ja dus: http://www.dynamicdreams.nl/scholier.../inetdelen.jpg |
Citaat:
192.168.0.1 en 165. nog iets |
Citaat:
Sorry :) |
Citaat:
|
Ik start altijd die wizard en dan werd het gewoon.......ik heb op de internet pc XP en op mijne 98
|
Goed. Eerst even dit:
De PC met de internet verbinding geef je het ip 192.168.1.1. De andere geef je als IP 192.168.1.2. Beide krijgen automatisch het subnetmask 255.255.255.0, dit is correct. De 'gateway' voor de 2e PC (x.x.x.2) moet 192.168.1.1 zijn, daarmee geef je dus aan dat als je een adres wil benaderen dat niet in zijn subdomein ligt hij het maar bij je gateway moet proberen. Probeer dit eerst, en kijk dan of je beide PCs vanaf de andere kunt benaderen. |
Citaat:
|
Citaat:
PC1: ip=192.168.0.1, subnet=255.255.255.0 PC2: ip=192.168.0.2, subnet=255.255.255.0 gateway= 192.168.0.1 beide geven aan dat de lan verbinding gemaakt is, ook pingen lukt maar via pc2 doet internet het niet |
Citaat:
|
Citaat:
|
hij doet het
alleen staat er op pc 2 nu ineens dat ie ook de 2mbit verbinding heeft, nu is dit niet erg mr vind het wel vreemd nu alleen hopen dat hij het houdt :D |
Mooi zo :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44. |