![]() |
u hebt/ heeft
is het nu
u heeft of u hebt? of kan het beide? en wat betekent coureur? |
het mag beide
|
cou·´reur (de ~ (m.))
1 wielrenner, motor- of autoracer |
Ik vind u heeft mooier klinken..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het is u heeft.
hebben - heeft - gehad wij/jullie hebben, jij/u heeft, wij hebben gehad lopen - loopt - gelopen wij/jullie lopen, jij/u loopt, wij hebben gelopen sim-pel :) |
En is het nou jij heb of jij hebt? volgens mij jij hebt.... toch?
ik heb jij hebt hij zij men heeft wij hebben jullie hebben u heeft (of u hebt dus) zij hebben zoiets... denk ik |
Citaat:
|
Citaat:
stam = ... zijn! :) jij zijnt??? :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weet je welke ook leuk is:
willen het is: hij wil en niet hij wilt. Die wordt echt extreem veel fout gedaan. |
Citaat:
ik <ww> geweldig jij <ww> slecht u <ww> leuk 'jij' is echt het onderwerp... :confused: |
Citaat:
3e pers. enkv. is toch 'u'? ;) :p |
Citaat:
|
Citaat:
soms worden u daartoe ook gerekend. In andere boeken wordt u tot de 1e pers. meervoud gerekend, vandaar u hebt en u heeft |
Het is toch niet 'jij heeft' of 'je heeft'??
Ik loop, (= stam) jij loopt (= stam + t) Hij loopt (= stam +t) Maar bij hebben is het toch gewoon anders, zo: Ik heb (= stam) Jij hebt (= stam + t) Hij heeft (= onregelmatige stam + t) Officieel is 'u' geloof ik gelijk aan 'hij/zij/het' of juist aan 'jij'? Hmm... Nou ja, veel verder ben ik nog niet, ligt eraan onder welke persoon je 'u' rekent.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik dacht dat je officieel "U hebt" moet schrijven, maar dat je wel beiden mag spreken (dus U heeft, en U hebt).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het mag allebei, maar u hebt is beter.
Ik heb Jij/ U hebt hij/zij/het hebben wij hebben jullie hebben zij hebben |
Citaat:
|
ik denk dat het u hebt is want het is ook u bent en niet u is
|
Citaat:
|
Kan/mag allebei!
|
ok nederlanders zijn tamelijk dom
pff en dan zeggen van de belgen....tssss u heeft is het toch wel duidelijk tsk tsk |
Citaat:
|
Citaat:
weet ik dat ook weer. dat het OFFICIEEL u hebt is. dan ga ik die lekker gebruiekn :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30. |