![]() |
Column Marloser
De nieuwe columniste heeft gedebuteerd op scholieren.com.
Jullie meningen? |
Ik las de vorige columns nooit, dus vergelijken kan ik niet, mocht je dat willen. Ik vond het op zich wel fijn om te lezen, maar ik zet mijn vraagtekens bij de term 'dag des onheils'. Niet alleen vanwege de hoofdletters (wat overdreven), maar ook vanwege het vermeende niet-bestaan van de uitdrukking. Bedoel je geen 'Dag des oordeels'? Hm. Misschien ben ik in de war.
een column schrijven over geen inspiratie hebben om te schrijven is niet bijzonder vernieuwend, maar het idee van een arena vond ik wel aardig. Van mij had je daar wel eerder op mogen toespelen, in plaats van de bijbelse voortekenen. Of doorgaan met de bijbelse mythologie tot aan het einde en de arena de deur uitgooien. Een grote metafoor die door het hele stuk loopt zou ik misschien fijner gevonden hadden. Maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn. In ieder geval las het soepel en dat is de hoofdzaak. LUH-3417 |
Mmm, ja, wel aardig
Je schrijft wel leuk, het stukje "Door broedend over het boek te kijken, probeer ik de mediathecaresse bang te maken. Ze loopt koelbloedig door." bezorgde een glimlach op mijn moeie gezicht. Proficiat! :P Er zitten wel een aantal minpuntjes in, zeker het stukje in de wc. Maar goed, daar ben ik dan ook een man voor :P. Het onderwerp is, net wat LUH zegt, niet bijster origineel. |
Citaat:
Mijn reactie: Ik vind het wel een leuk stukje, maar ook niet echt geweldig ofzo. Wel een goed begin van een (hopelijk ;)) leuke reeks columns. |
Ik geloof dat Flashman de column van Waakschap las. Ook erg attent. :)
LUH-3417 |
Nou ja, kan natuurlijk ook hè :)
Goed, marloes dan! Leuk, loopt wel lekker. Ik ben niet diep onder de indruk, maar daarvoor heb je natuurlijk nog alle tijd. [imitatie van LUH] Flashman - En als Waakschap nou ook even hier kijkt heb ik twee vliegen in 1 klap [/imitatie van LUH] |
Flashman las idd de column van Renske, Waakschaap...
|
Uhm... Ja. Schaap dus.
LUH-3417 |
Hmm, ik vind de column van Marloser wel leuk. Allemaal leuk bedachte dingen, al liggen sommige wat voor de hand.
hoe kom je aan een column in trouw? :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
De columnistenwedstrijd winnen :)
|
Er zitten echt wel leuke stukjes in. Het is een goedlopend geheel, en het leest prettig. Wat ik wel jammer vind, is dat de grappige stukjes op een of andere manier hun plek niet vinden, ze belanden aan het einde van een zin. Ze maakt soms wat te lange zinnen.
"...Een volslagen wildvreemd literair-hongerig 20.000 koppentellend publiek, met voornamelijk jongeren zit op je te wachten klaar om je eventueel honend uit te lachen of je te bekogelen met rotte tomaten. Met knikkende knieën en badend in het zweet stap je het podium op. Vriendinnen verspreid over de zaal, fungerend als aanjagers om het klapvee in beweging te krijgen mocht het totaal in de soep lopen, steken nog bemoedigend hun duimpje op..." Deze zinnen bijvoorbeeld. Het is denk ik juist de kunst om de grappige stukjes er uit te tillen. Iets tot een climax brengen ofzo. Maarja, het is natuurlijk wel heel makkelijk om zulke kritiek te geven :). Ik vond het een leuke eerste column. |
bedankt voor de kritieken, ze zijn iig opbouwend, dat kan ik wel waarderen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Marloes, waarde collega, ik vind het een puik stukje. deze vond ik mooi gevonden: "Avé Klapvé, zij die sterven gaat groet u." Twee keer lezen, maar heel poetisch. |
Twee meisjes vaste columnisten van Scholieren.com. Het is wel even wennen.
|
Haha, die Simon! :D
Tsjah, dat krijg je hè, met die emancipatie! ;) |
het is gewoon heel sociaal en rechtvaardig...
vrijheid gelijkheid broederschap was het toch (nee, ik ga niet de originele, franse uitdrukking zoeken, ik heb wat tegen die taal, al klinkt het mooi) |
Schrijven meisjes/vrouwen anders dan jongens/mannen?
Interessant. |
misschien. Mannen blijven toch anders dan vrouwen. Kijken anders naar de wereld bijvoorbeeld (al is dat natuurlijk voor ieder persoon al verschillend, maar dat is bij alles zo)
dus ja, ze zullen ook vast wel anders schrijven, niet? |
Hmmm, ik vind 'de nieuwen' eigenlijk toch een stuk minder leuk.. Maar misschien is het gewoon een kwestie van wennen. :)
Dit was trouwens mijn 2500e post.. Feest! :) |
Citaat:
LUH-3417 |
Een van de 'nieuwen' heeft pas 1 column gepubliceerd op scholieren.com... misschien moet eens wachten tot er wat meer op staat, dan kun je je mening alsnog vormen.
|
hehe, daarom zei ze toch ook: "Maar misschien is het gewoon een kwestie van wennen."
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40. |