![]() |
2 gedichten (welke is de beste?)
Water en vuur
De storm, de regen de passie, het licht en jouw lach Eenzame wegen leiden in stilte een nieuwe dag Wat jij doet vuur en water kan niet zijn De glanzende gloed de tegenstrijdigheid verlichten pijn Aardig, gemeen De brand, de orkaan maken het stuk Waar moet het heen? Razende stilte tot het geluk Eureka Dat het langzaam, heel langzaam tot je door gaat dringen en... dan plotseling dat besef dat je het hebt begrepen Dat gevoel van vrolijk zijn Zeldzaam, maar o zo heerlijk wordt gekoesterd in je hart zodat het niet gaat roesten Je kennis blijf je houden Het gevoel vervaagt al snel Juist daarom zo bijzonder als je het mag ervaren Eureka! |
Ik kan je niet zo goed vertellen welke ik het beste vindt. Ze zijn namelijk nogal verschillend geschreven. Persoonlijk vind ik de tweede mooier. De tekst dan tenminste.
|
Ik vind je eerste gedicht eerlijk gezegt mooier ( lastig he :P)
Bij je tweede gedicht kan ik je gedachten erachter namelijk neit zo goed volgen. Tijdens het lezen van de eerste strofe dacht ik dat het om iets ergs ging, maar later blijkt het een fijne gebeurtenis te beschrijen. Eureka vind ik ook geen mooie afsluiter. Bij je eerste gedicht raak je me al meer doordat t korter maar bondiger is en je taalgebruik bvind ik hier erg goed, lekker beeldend en je maakt goed gebruik van tegenstellingen. Tja, t blijft subjectief natuurlijk, maar ik vind je eerste gedicht echt stukken sterker! |
Bedankt voor de reacties, al kom ik er natuurlijk geen steek verder mee:o Vroeg ook al op een ander forum (stuk kleiner dan dit en meestal hemelen ze toch alles alleen maar op daar, maar toch) om hulp maar daar had ik dit gedicht nog bijgezet:
Zij tegen de wereld Grijnzende gezichten en hebberige handen Een langgerekte gil als ze haar bereiken Kou, verlammende kou, klappertandend eenzaam Veel mensen om haar heen Zij tegen de wereld Afwachtende vrouwen angstige kinderen en lachende mannen als ze haar ogen sluit Vuur, hitte- rood met geel door haar oogleden heen Onverdraagzaam pijnlijk heel langzaam zakt ze weg De vrijheid tegemoet En de enige reactie die ik daar heb gekregen was van iemand die dat gedicht het mooist vond:o Dus ik weet het niet meer:p |
Ja hallo, dan moet je ze ook alledrie posten , hehe :p.
Als ik nou zeg dat ik deze ook mooi vind, kom je dan weer met een vierde? oke nee flauw.. Blijf er nog steeds bij dat ik de eerste het mooist vind. Al vind ik deze ook zeker neit lelijk, vooral op t eind omschrijf je dingen er mooi. De pijn is bijna te voelen :) Ik snap alleen je slotzin hier niet 'de vrijheid tegemoet' ........wat heeft dat met de rest te maken? Als ze ineen zakt, hoe kan ze dan de vrijheid tegemoet gaan? oh wacht shit ik vat m geloof ik al......is ze dan dood? |
Heb je deze gedichten zelf geschreven?? Ze zijn beide erg goed vind ik. De eerste vind ik het beste eerlijk gezegd.
|
Citaat:
Dank je:o Mja, dan is ze dood... Of hoe je het ook wilt interpreteren:p |
Citaat:
|
Citaat:
En Makaveli: Ja, ik heb ze zelf geschreven, anders zou ik ze hier ook niet posten;) Maar bedankt:o |
Het eerste gedicht vind ik het mooiste, spreekt me erg aan:).
Het tweede gedicht vind ik ook mooi alleen deze zin vind ik niet helemaal lekker lopen, omdat de klanken vreemd in elkaar overgaan. Maar voorderest goed gedaan!:D "wordt gekoesterd in je hart zodat het niet gaat roesten" |
Citaat:
Bedankt:o |
Citaat:
ik kan niet precies zeggen waarom.... :D Doe je dit gewoon als je tijd over hebt en je verveelt ? Nouw ik wou fkes zeggen , ga zow door ! (y) |
wat maakt jou het uit welke Wij het mooist vinden?
Gaat het er niet om welke het meest met jou doet, of waar jij het meest trots op ben? Je zegt namelijk dat je geen steek verder komt, maar daar ben ik het dus niet mee eens. ik zeg: het 1e gedicht, omdat die stijl me beter bevalt en nog enigzins iets aan verbeelding overlaat door middel van begrippen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27. |