![]() |
is mijn HD aan het sterven?
ik krijg af en toe tijdens booten nu
SYSTEM DISK FAIL, INSERT SYSTEM DISK of iets dergelijks ook merk ik dat mn pc in zn geheel rete sloom is geworden laatste tijd valt zeker nix aan te doen en moet dus nu alles backuppen en een nieuwe hd kopen? of wel? :( |
Ik zou idd als de sodemieter een backup maken ja. ;)
|
Niets aan te doen, nee. Dat ie traag wordt wijst er idd ook op dat je schijf aan het doodgaan is.
|
volgens mij gaat jouwe dood..maar..
ik krijg een melding tijdens het opstarten van mn pc melding komt van SMART en er staat "failure predicted on primary master <type nr van hdd>" naja dat doet ie al maanden en mn pc is tijdens het starten ongevelooooooflijk traag geworden.. tot mijn grote schik krijg ik sinds kort deze melding ook bij mn 2e hdd op de primary slave.. zou dat kunne komen doordat de 1ste gare hdd de 2e heeft aangetast? mijn 3e hdd die op mijn RAID controller zit leeft nog wel ik heb namelijk weinig zijn om 2 nieuwe hdds te moeten kopen :| |
Citaat:
Ik heb trouwens nog nooit gehoord van een slechte harde schijf die een andere harde schijf aantast. Lijkt me een beetje onzin ;) |
hmmm
een backup maken van laten we zeggen 50 gig lastige kwestie... :( |
mwa, met zo'n 10 dvd-rw schijfjes kom je 'n eind denk ik. Kost je 20 euro of wat, hebbie nog 10 schijfjes gratis ook :)
|
Citaat:
erin hangen en kopieren die zooi kun je gelijk weer aan de slag |
Citaat:
als een ide kabel kabot of beschadigd is, kan een hdd er ook onder lijden.. met gevolg dat allebei de schijven op die kabel er last van kunnen krijgen.. maanden gewaarschuwd ja, maar ze doen het nog steeds en aangezien ik niet ff het geld heb (ja wel heb maar niet voor dat doeleind op dit moment) om 2 nieuwe schijven te kope.. ga ikd enk toch maar vetrouwen op maxtor's Advanced RMA |
Citaat:
ik wil binnenkort sowieso een nieuwe comp en ik zit ff te w88 om te kijken of dat pcprive gedoe interessant wordt op mn ma dr werk kan ik nu wel leuk een hdtje kopen maar dan heb ik volgende maand misschien een dubbele :s, wel leuk maar zonde van het geld imo |
Citaat:
|
Citaat:
maja ik ben al bezig met de boel overpompen via lan als je af en toe een gig doet is t niet zo erg :) |
Citaat:
|
Wat je ook kan proberen, is gewoon je pc opnieuw instalere, volledige formatteren, kijke of je jumpers goed zitten en een aanradertje als je XP gebruikt... moet je van Kazaa ofzo het proggie RegCleaner downloade.. en dan uit je opstart de "desktop" verwijderen en "Rundll32" heb je nix aan hebbik ook gedaan.. werkt nu als een speer (en dan voor een Celeron) dus.. misschien wat rotzooi in je reg..!? tis maar een tip..
Greet*Z ;) :s |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10. |