Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Studie probleem (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=739223)

Gauloises 03-02-2004 13:27

Studie probleem

Ok, ik heb een probleem. In mijn profiel staat dat ik rechten studeer, wat niet helemaal waar is (als je wilt weten wat ik echt studeer mag je me een pm sturen). Feitelijk ben ik momenteel de enige student van een studie die in feite uit niet meer bestaat dan een reclame foldertje. Alle andere studenten die er waren, aan het begin een stuk of 12 zijn in het afgelopen half jaar allang weer afgehaakt. Alle problemen die zijn aangedragen werden door de betrokken mensen in het geheel genegeert, en in feite bleek er hoe langer en hoe meer dat er eigenlijk niets is, geen lesmateriaal, geen lesprogramma, helemaal niets. Ik heb er nu momenteel ook flauw genoeg van, en eigenlijk voel ik me flink genaait, dus ik ga ze waarschijnelijk om 15,15 uur vertellen dat ik er flauw genoeg van heb en ga stoppen.
Maar wat moet ik dan? Ik kan overstappen naar normaal rechten, maar eigenlijk zie ik dat niet zitten omdat ik nooit alleen normaal rechten heb willen doen. Daarom ben ik van plan om volgend jaar iets anders te gaan studeren. Maar wat moet ik met het komende half jaar gaan doen? Verder gaan met gewoon rechten voor de rest van het jaar, of gewoon simpelweg nooit meer komen opdagen bij de faculteit der rechtsgeleerdheid en een baantje gaan zoeken.

:(

Andijvie 03-02-2004 13:31

Ik zou verder gaan met gewoon rechten, het jaar af maken en dan iets anders gaan doen... daarnaast kan je toch wel een baantje zoeken?
Anders krijg je ook gezeik met geld enzo, met stufi... En heb je helemaal niets te doen, ga je gewoon wat oriënteren en maak het jaar af met gewoon rechten.

*en nu pm ik, want ik ben erg nieuwsgierig*

iemand of niemand 03-02-2004 13:41

Ik zou gewoon rechten gaan doen, en ondertussen werken. Dan doe je wat en kan je je ondertussen orienteren op wat je eventueel volgend jaar wil gaan doen. Succes iig met je keuze (y)

*stuurt ook PM uit nieuwsgierigheid*

Veenbes 03-02-2004 14:48

Ook ik zou er voor kiezen om 'door' te gaan met rechten, waarschijnlijk leer je dan meer dan wanneer je werkt en blijf je toch nog betrokken bij het studeren en daardoor kom je wellicht sneller iets tegen wat je aanspreekt... succes ermee.

NN 03-02-2004 15:12

Citaat:

Gauloises schreef op 03-02-2004 @ 14:27:
lang verhaal

:(

Lees je PM even. Ik weet denk ik wel hoe het zit.

Basia 03-02-2004 17:06

maar om niet terug te hoeven betalen moet je toch wel min. de helft van het totaal te halen punten behalen ??

Andijvie 03-02-2004 17:25

Citaat:

Basia schreef op 03-02-2004 @ 18:06:
maar om niet terug te hoeven betalen moet je toch wel min. de helft van het totaal te halen punten behalen ??
Doorgaands dus 21 stp.

Gauloises 03-02-2004 19:11

Inderdaad, ik denk dat ik het jaar gewoon afmaak, is denk ik wel het verstandigste, en dan doe ik volgend jaar gewoon een andere studie :o

Snufje 04-02-2004 08:42

Citaat:

Gauloises schreef op 03-02-2004 @ 20:11:
Inderdaad, ik denk dat ik het jaar gewoon afmaak, is denk ik wel het verstandigste, en dan doe ik volgend jaar gewoon een andere studie :o
Recht & Management niets voor je dan? (Nijmegen)

*PM*

NN 04-02-2004 10:47

Citaat:

Snufje schreef op 04-02-2004 @ 09:42:
Recht & Management niets voor je dan? (Nijmegen)

Dat is toch zo'n combi van Rechten en Bedrijfskunde? Wat zonde dat ze aan gene zijde van de rivieren de rechtswetenschap verkwanselen aan managertjes in opleiding.

NN 04-02-2004 10:48

Citaat:

Gauloises schreef op 03-02-2004 @ 20:11:
Halverwege het jaar stoppen in ieder geval jammer. Wat heb je ARW, EIP, Rgs1 en Staats1 gehaald? (Denkend aan studiepunteneis van de IBG...)

Emilia 04-02-2004 12:41

Ik zou toch proberen om het jaar uit te doen, ook al volg je ergens maar een cursus. Als je gaat werken, zal het veel moeilijker zijn om er volgend schooljaar weer in te komen qua studietempo en ik ken mensen genoeg die daardoor niet aan een diploma geraken (mede door andere redenen hoor!).
Probeer je te heroriënteren wat je studiekeuze voor het volgend jaar betreft en stel weer alle mogelijkheden open, zou ik zeggen.
Veel succes op je zoektocht!

Missy1234567890 04-02-2004 22:05

Kun je die richting niet aan een andere universiteit doen?
Ik snap ook wel dat het dan weer een heel gedoe wordt...moet je waarschijnlijk weer gaan verhuizen enzo. Anders zou ik nu gewoon doorgaan, ofwel met wat je nu doet, ofwel met gewoon rechten en dan je p halen en dan eventueel volgend jaar een andere studie. Want het is nu net te laat om te stoppen (wat de ibg en stufi betreft dan he) Maar als je het echt heel erg vindt wat je nu aan t doen bent, zou ik me daar niet zo veel van aantrekken en gewoon stoppen, stufi stopzetten, dan heb je nog voor 3,5 jaar.

Gauloises 04-02-2004 23:53

Citaat:

Missy1234567890 schreef op 04-02-2004 @ 23:05:
Kun je die richting niet aan een andere universiteit doen?
Ik snap ook wel dat het dan weer een heel gedoe wordt...moet je waarschijnlijk weer gaan verhuizen enzo. Anders zou ik nu gewoon doorgaan, ofwel met wat je nu doet, ofwel met gewoon rechten en dan je p halen en dan eventueel volgend jaar een andere studie. Want het is nu net te laat om te stoppen (wat de ibg en stufi betreft dan he) Maar als je het echt heel erg vindt wat je nu aan t doen bent, zou ik me daar niet zo veel van aantrekken en gewoon stoppen, stufi stopzetten, dan heb je nog voor 3,5 jaar.

Dat kan wel, maar niet in Nederland, maar zoals het er nu voorstaat denk ik ook niet dat ik het zou willen. Ik maak dit jaar af met alle bijbehorende vakken, en volgend jaar ga ik iets anders doen. :)

Duifje 05-02-2004 06:15

Niet in Nederland....? Nu word ik echt nieuwsgierig! *PMTJE!*

Maar goed ik zou ook overstappen op gewoon recht om dit jaar af temaken, verder een beetje werken en doen wat ik leuk zou vinden. Ondertussen heb je dan inderdaad gewoon lekker de tijd om je orienteren wat je volgend jaar wilt..!

desiree1986 05-02-2004 14:19

Nog een PM.

*denkt dat Gauloises er ondertussen wel spijt van heeft dat hij dit zo heeft neergezet..*

Waarom zet je eigenlijk niet gewoon neer wat je wel studeert?

Fantôme 05-02-2004 21:50

*stuurt ook pm*

waaromniet? 07-02-2004 19:34

Citaat:

NN schreef op 04-02-2004 @ 11:47:
Dat is toch zo'n combi van Rechten en Bedrijfskunde? Wat zonde dat ze aan gene zijde van de rivieren de rechtswetenschap verkwanselen aan managertjes in opleiding.
Het is zowel rechten als bedrijfskunde, geen combi maar een dubbelstudie. Je word met deze studie gewoon meester in de rechten, nou ja, master of law nu :S

Dus eerst even kijken waar je het over hebt.

nare man 07-02-2004 19:48

Citaat:

waaromniet? schreef op 07-02-2004 @ 20:34:
Het is zowel rechten als bedrijfskunde, geen combi maar een dubbelstudie. Je word met deze studie gewoon meester in de rechten, nou ja, master of law nu :S

Dus eerst even kijken waar je het over hebt.

Je bent wel een aap als je jezelf master gaat noemen. Iemand die klaar is met het Recht & Management-programma zal zichzelf natuurlijk gewoon mr. drs. noemen, zoals het hoort.

En inderdaad, NN - het heeft niets te maken met de makkelijkste dingen van beide studies, ofzo. Het is gewoon een volledige dubbelstudie die zes jaar duurt en waarin je een bijna veertigurige collegeweek hebt. Het is bikkelen, dat kunnen wij luie rechtenflikkers niet zeggen. ;)

Rabbi Daniel 07-02-2004 19:51

Behoorlijke k*tsituatie zit je in... :s :|

(Maar daar was je zelf ook al wel achter, dus deze post is niet erg nuttig.)

Alsnog, mijn medeleven? Gecondoleerd? Succes? :confused:

Gauloises 07-02-2004 20:11

Merci fleet :)

El Kim 07-02-2004 21:15

Citaat:

nare man schreef op 07-02-2004 @ 20:48:
Je bent wel een aap als je jezelf master gaat noemen. Iemand die klaar is met het Recht & Management-programma zal zichzelf natuurlijk gewoon mr. drs. noemen, zoals het hoort.

En inderdaad, NN - het heeft niets te maken met de makkelijkste dingen van beide studies, ofzo. Het is gewoon een volledige dubbelstudie die zes jaar duurt en waarin je een bijna veertigurige collegeweek hebt. Het is bikkelen, dat kunnen wij luie rechtenflikkers niet zeggen. ;)

40 uur college per week :eek: Als ik zo'n studie zou doen zou ik mijzelf idd. mr. drs. noemen, ik zou wel vinden dat ik die twee titels verdiend heb ipv dat stomme 'Master'. En ik dacht nog wel dat ik redelijk serieus aan de studie was :o

waaromniet? 08-02-2004 09:38

Citaat:

nare man schreef op 07-02-2004 @ 20:48:

Nou, 40 uur per week is een beetje overdreven hoor.. In ieder geval de eerste 3 jaar. Het is overigens 5 en een half jaar, maar volgens mij presteert niemand dat :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.