![]() |
[Outlook Express] e-mails ontvangen
Volgens mij moet het kunnen dat je gewoon ieder moment e-mails kunt ontvangen met outlook express terwijl je online bent. Nu gaat ie iedere minuut controleren of ik nog wat ontvangen heb. Wat eigenlijk niet eens zo'n drama is maar ik vroeg me toch af of ik het op een 1 of andere manier kan instellen dat outlook express gewoon continu controleert of er e-mails zijn, zeg maar.
Heb al eindeloos lopen zoeken bij de instellingen, maar kan t niet echt vinden. |
euuh, nee
je kan nl geen verbinding open houden, hij moet steeds inloggen op een server, en kijken of er nieuwe meel is, die verbinding kun je niet open houden (jah, kan wel, maar dan zal de server je geen melding geven dat er nieuwe meel is), dus je zal om de minuut moeten checken (wat ik best vaak vind, btw) technisch gesproken zou je elke seconde kunnen controleren of je meel hebt, maar daar zal je meel-server (en je eigen verbindinge) niet zo blij mee zijn |
volgens mij heb je helemaal niet zo hopeloos gezocht :p
extra-->opties-->tabblad algemeen, iets onder het midden elke x minuten op berichten controleren :o shame on you :p :cool: |
Citaat:
Citaat:
oftewel, dat heeft ze al gevonden. maar ze wil weten of het "constant" kan, a la real-time |
Als je iets wil met continu controleren moet je een IMAP-server gebruiken om je email op te slaan (sommige providers bieden dat aan), of je moet een Exchange server regelen (maar dat is in jouw geval waarschijnlijk geen ideale oplossing).
|
Het kan vast wel sneller door wat te klooien in je register, maar ik zou er in ieder geval niet aan beginnen. Is het dan zou erg om MAXIMAAL de mail met 1 minuut vertraagd binnen te krijgen? Wat maakt die ene minuut uit op de 42.048.000 minuten die een mensenleven telt? (bij 80 jaar).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28. |