![]() |
rugzaktoeristen
Zijn er nog mensen die deze zomer op reis gaan met enkel rugzak en reisgids? :cool:
Mensen die misschien ervaringen willen delen of zeggen welke landen ze al hebben bezocht? Ik ben vorige zomer naar Zuid-India geweest en ga volgende zomer het noorden doen en een stukje Nepal.. |
wel georganiseerd. schotland ga ik bezoeken. Ik ben wel van plan dat vaker te gaan doen ja:)
|
Ik ga deze vakantie voor het eerst met een rugzak op vakantie (en vliegen :| en met het openbaar vervoer dus zonder auto en in jeugdherberg) naar Italie met m'n ouders..
In de meivakantie gaat het hele gebeuren plaatsvinden.. hmm vind het wel heel spannend.. Heeft iemand tips qua voorbereiding? |
Citaat:
Mij lijkt et geweldig om is een keer met alleen mn rugzakje door Nieuw Zeeland te gaan..of ook door Schotland :) |
misschien ga ik van de zomer nog 'even' op kamp in ierland. ben er 2 jaar terug geweest en het is daar zooo mooi. wil er als ik ga graag een weekje liften-hiken-kamperen aan vast plakken (maar ik weet niet of ik durf :bloos: )
|
Ik ga denk ik deze zomer door europa trekken. Ik ga wel flink sparen zodat ik tussendoor nog een weekje luxe kan betalen en als ik het een dagje zat ben ik wat luxer kan reizen.
|
Citaat:
meestal krijg je het dan nog goedkoper ook :cool: |
met rugzak en kaart. zonder reisgids.
naar ierland (noordwesten), 10dagen ofzo naar corsica: Gr20 14dagen (hopen we) |
Ik wil heel graag naar het Midden Oosten. Maar ik heb niemand die mee wil, geen geld, en misschien nog te weinig reiservaring voor zo'n gewaagd gebied.
|
Mijn zus zit momenteel in Australië met haar vriend. ook backpacken. ze hebben eerst een aantal weken gewerkt en geld verdiend, en is dat nu allemaal aan leuke dingen aan het uitgeven. ze zit nu in Melbourne, en vertrekt met een paar dagen naar Nieuw Zeeland. als je iets over haar wil weten, moet je t zeggen, dan wil ik wel een en ander aan dr vragen:) maar, dat is al duidelijk, t is een geweldige ervaring.
|
Toen ik 14 was ben ik een kort weekje (5 dagen ofzo) alleen naar zuid-Duitsland geweest.
Was wel leuk. Overnacht in een natuurvriendenhuis bij Schwäbisch-Hall (ongeveer 70 km ten noordoosten van Stuttgart), om er te komen moest ik 4 km door het bos lopen vanaf de bushalte. Ben o.a. naar het Märklin-museum (modeltreinen) in Göppingen geweest, heb in een ICE gezeten (met 280 km/h) en véél beleefd. :) Alles helemaal zelf geregeld dus, als 14-jarige. Best knap, achteraf (er zijn lui van 18 die nog niet in hun eentje naar Amsterdam durven). :) |
Iemand ervaring met bed and breakfast ? Misschien ga ik wel door scandinavie trekken.
|
Citaat:
/o en ik weet nog niet waar ik deze zomer heenga - of ik ergens heen ga - maar backpacken door spanje lijkt me wel kewl en berlijn wil ik heen of anders praag/budapest/wenen of scandinavië. opties genoeg, geld te weinig :| |
Citaat:
|
Citaat:
bij mijn soort reizen is een topokaart of een wegbeschrijving meestal voldoende. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19. |