Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Vrijwilligerswerk? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=739744)

phensicske 03-02-2004 21:10

Vrijwilligerswerk?

Ik zou graag vrijwilligerswerk doen in het buitenland, ofwel daar stage lopen of zelfs werken als dit mogelijk zou zijn.

Ik heb reeds veel zitten zoeken naar allerhande organisaties die zo'n dingen regelen, maar meestal hangt er nogal een hoog prijskaartje aan. Wat ik eigenlijk niet zo logisch vind, maar dit terzijde.

Ik zou dus graag weten of mensen ervaringen hebben met zo'n organisaties of hebben jullie op eigen houtje naar het buitenland geweest of kennen jullie iemand?

Alle tips zijn welkom.

Ik was vooral geïnteresseerd in bouworde.

merijn 03-02-2004 22:26

Kijk eens op http://www.europa-in.nl

Ik ben daar op het moment mee bezig en tot nu toe gaat alles de goede kant op. Ik heb een intakegesprek gehad en hem mijn motivatiebrief en cv opgestuurd. Het is echt waar dat het niets kost. Je moet alleen wel echt langere tijd weg willen.

KNUF!!

Briseïs 03-02-2004 22:38

Citaat:

merijn schreef op 03-02-2004 @ 23:26:
Kijk eens op http://www.europa-in.nl

Ik ben daar op het moment mee bezig en tot nu toe gaat alles de goede kant op. Ik heb een intakegesprek gehad en hem mijn motivatiebrief en cv opgestuurd. Het is echt waar dat het niets kost. Je moet alleen wel echt langere tijd weg willen.

KNUF!!

Hey, daar dacht ik ook meteen aan..

Rabbi Daniel 03-02-2004 22:39

www.bormio2005.com

De wereldkampioenschappen skiën 2005, in Bormio, de Italiaanse Alpen.

Ik heb vorig jaar in St. Moritz als vrijwilliger voor het WK 2003 gewerkt, was echt geweldig. :)

Voorwaarde is dat je goed tegen kou kan (vorig jaar was het soms -30 als ik buiten werkte) en dat je kan skiën (hoeft niet heel goed, want verreweg de meeste mensen werken buiten de piste).

Blitzkrieg Bop 03-02-2004 23:21

Een vriend van me heeft het wel gedaan in Venezuela. Via een orgranisatie waarvan ik de naam kwijt ben helaas. Het kwam er op neer dat hij een paar weken als goedkope arbeidskracht ingezet werd om te werken op een plantage die indirect eigendom was van United Fruit Company.. Een grote Amerikaanse multinational..
Kijk voor dat soort dingen dus alsjeblieft uit als je vrijwilligers werk in een ontwikkelingsland wil gaan doen. Zorg dat je werk echt in het belang van de bevolking is, en niet in het belang van grote bedrijven.

phensicske 04-02-2004 17:58

Thx voor de reacties. :)

(maar er mogen er nog meer volgen, hoor! ;) )

Ik ga het eens allemaal bekijken.

marieke_temp 04-02-2004 18:01

ik dacht ook gelijk aan bouworde
je kan ook even op de site van het lhump kijken, vandaag was de WijDeWereldmarkt, daar kon je heel veel organisaties vinden waarmee je vrijwilligerswerk kon doen in het buitenland en juist ook stages. jammer dat ik dit niet eerder heb gezien want die markt is dus al geweest...
nou ja de lijst met organisaties staat nog wel online dus dat wordt sites bekijken!
ik weet niet zeker of yoff er ook bij staat, maar die hebben projecten in senegal. ook heel gaaf.

phensicske 04-02-2004 18:07

Ehm, ik denk niet dat ik als Belg aan die 'tofenzo' kan meedoen... :(

merijn 04-02-2004 21:59

In Belgie zitten belgische zendingsorganisaties. Als je die niet kunt vinden kan je contact opnemen met Tofenzo en via hun het adres achterhalen. Succes!

phensicske 04-02-2004 23:06

Moet dit eigenlijk per se via een organisatie??

Okee, ik weet dat deze vraag op het eerste zicht (en misschien zelfs op het tweede zicht :p ) nogal dom klinkt, maar ik meen het serieus.

Zou het mogelijk zijn zelf contacten te zoeken via krantadvertentie of zoiets? Gewoon uw verzekering/vaccinaties/pasport/... in orde brengen en op het vliegtuig/bus/liftend... direct naar het gewenste land?

Ik zou eigenlijk heel graag naar Kongo of zo (dus graag ergens in Afrika) gaan en daar helpen/meeleven voor een langere periode, maar volgens die organisaties moet je daarvoor 21 zijn. :(

merijn 05-02-2004 07:01

Om naarAfrika te gaan moet je inderdaad meestal 21 zijn. Ik zou het ook wel via een organisatie doen, of in ieder geval via een (nietcommerciele) stichting. Dat je in ieder geval weet waar je mee bezig bent en dat je iemand hebt die je steunt en je kan helpen.

Het project waar ik het over had is alleen voor Europa, en de zendingsorganisatie regelt bijna alles voor je. Zonder die zendingsorganisatie kan je niet meedoen aan dit project, omdat zij ook het contact leggen met de gastorganisatie en omdat zij ook subsidies moeten aanvragen.

@ngel from Hell 05-02-2004 16:00

weetje wat je vroeger ook had, dan kon je bij greenpeace vrijwilligerswerk doen en dan ga je naar het amazonegebied of naar antaritca dacht k en so om actie te voeren en je kan ook gewoon meehelpen op het schip weet niet of at is wat je bedoelt

Ocharme ik 07-02-2004 14:46

Bouworde moet je zeker eens doen, ga nu al 3 opeenvolgende jaren met bouworde op stap, naar Tsjegië, Polen en Bosnië-Hercegovina en die drie bouwkampen waren alledrie even leuk, je komt in een heel andere wereld terecht -Voor een maand - ontmoet veel mensen, echt, gewoon doen....

www.photologix.nl = foto's van ex-bouwgezel van mij staan daar wel ergens

www.bouworde.be mijn verhaal van Polen, Brzeg 2002 staat daar te lees

Hopelijk tot volgend jaar in een vreemd oost blok land.... grapje

phensicske 07-02-2004 21:17

Citaat:

Ozark Henry schreef op 07-02-2004 @ 15:46:
Bouworde moet je zeker eens doen, ga nu al 3 opeenvolgende jaren met bouworde op stap, naar Tsjegië, Polen en Bosnië-Hercegovina en die drie bouwkampen waren alledrie even leuk, je komt in een heel andere wereld terecht -Voor een maand - ontmoet veel mensen, echt, gewoon doen....

www.photologix.nl = foto's van ex-bouwgezel van mij staan daar wel ergens

www.bouworde.be mijn verhaal van Polen, Brzeg 2002 staat daar te lees

Hopelijk tot volgend jaar in een vreemd oost blok land.... grapje

Ik heb je verhaal gelezen, best wel grappig. :)

Leonoor 08-02-2004 08:56

Citaat:

merijn schreef op 05-02-2004 @ 08:01:
Om naarAfrika te gaan moet je inderdaad meestal 21 zijn. Ik zou het ook wel via een organisatie doen, of in ieder geval via een (nietcommerciele) stichting. Dat je in ieder geval weet waar je mee bezig bent en dat je iemand hebt die je steunt en je kan helpen.

Het project waar ik het over had is alleen voor Europa, en de zendingsorganisatie regelt bijna alles voor je. Zonder die zendingsorganisatie kan je niet meedoen aan dit project, omdat zij ook het contact leggen met de gastorganisatie en omdat zij ook subsidies moeten aanvragen.

Ik zou het idd zeker via een organisatie doen.

merijn 08-02-2004 08:59

Kijk hier even voor de mogelijkheden binnen Europa:

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=741118

doggie 08-02-2004 11:11

Hey,

Kijk es op http://www.activityinternational.nl/ :)

Liefs,
doggie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.