![]() |
Kivietseieren zoeken
Hoe denken jullie daarover?
Oh ja onder kivietseieren zoeken, valt dus ook de nazorg en zo. Dus het is niet gewoon het roven van eieren. De nazorg die verricht wordt, zorgt ervoor dat er minstens net zoveel jongen groot worden als als er niet aan kivietseieren zoeken, maar ook niet aan nazorg gedaan werd. |
Als je die beestjes daarna dusdanig opvoedt dat ze de natuur weer in kunnen, en niet alle eieren uit het nest meeneemt zodat de ouders geen trauma krijgen heb ik er op zich geen moeite mee... 't is natuurlijk niet goed ofzo... maar als je het goed doet is er niet écht een probleem... misschien leuk voor kleine kinderen, die komen dan ook weer wat te weten over kleine vogeltjes enzo...
|
Citaat:
Het afnemen van de kivietenstand is echt niet het gevolg van kivietseieren zoeken. Dat is het gevolg van het afknallen voor de lol door fransen http://forum.scholieren.com/mad.gif en ik ben voor de jacht, maar niet voor wat fransen daar doen!!! Das echt plezierjacht, dan gaat 't hier toch echt wel even heel anders!!! |
Die nazorg, wat houdt dat in??
'k vind gewoon dat je met je poten van die eieren af moet blijven. |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door D@mien (17-01-2002).] |
Kun je niet gewoon een kippeneitje nemen? Da's toch ook lekker? Als 't nou nog enige educatieve waarde had... maar dat heeft 't ook al niet...
Zo'n vogeltje heet trouwens Kievit, niet Kiviet... ------------------ Kore is Liev! Crystal Blades forever. *Dikke knuf voor Somebody Special - Hou je taai, hè!* *Dikke Knuf voor Marchje! Jij ook taai houden!* [Dit bericht is aangepast door Sylvain Altherian (18-01-2002).] |
Citaat:
|
Citaat:
kijk, het beschermen van de nesten is een goede zaak, maar blijf gewoon van de eieren af. Die zijn niet van jouw. |
Citaat:
|
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door drama (18-01-2002).] |
drama, geef et nou maar gewoon op, jagers hebben nou eenmaal geen geweten en herseninhoud...ze verzinnen de meest domme redenen om te roven/schieten en geloven dr zelf nog in....maar je heb wel gelijk...
|
Citaat:
|
Citaat:
En je moet niet beginnen over dat jagers dom zijn of zo... Ik durf er heel wat op te verwedden dat als je een keer mee het veld in gaat, je er amper wat vanaf weet. Als je alle kennis die je hebt van de natuur uit boekjes, excursietjes en sites haalt, dan weet je nog niet eens de helft... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb genoeg jagers aan het werk gezien, waardoor ik vind dat ik er goed ove rkan oordelen en ik heb te vaak gezien dat ene dier niet goed geraakt werd en weg kon komen. ZONDER gevonden te worden, zelfs met behulp van honden. |
Citaat:
Maar we dwalen erg af van dit topic volgens mij. PLEASE WEER EVEN ONTOPIC!!!!! Ga over jagen maar verder in dat andere topic!!! |
jullie snappen t allemaal nog niet zo goed he...
Als kievieten een nest eieren gelegd hebben, broeden ze dat uit. Simpel. Worden die eieren eruit gehaald (door goede eierzoekers niet allemaal natuurlijk) dan merkt de kieviet dat niet eens en legt gewoon weer nieuwe. En voor degene die vroeg wat nazorg was: als je geen eieren meer mee mag nemen ga je het land in om stokjes bij de nesten te zetten om boeren te waarschuwen. En je houdt in de gaten welke nesten leeggeroofd worden en welke uitkomen. "amen" http://forum.scholieren.com/wink.gif |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35. |