![]() |
Vinea
*-*Omdat er nu al meerdere topic's waren over jongerenorganisaties die reizen organiseren heb ik alle topic's samengevoegd.
Het is nu dus de bedoeling dat alle vragen over organisaties die reizen organiseren specifiek voor jongeren in één topic komen. Vragen over gewone reisorganisaties mogen hier ook, maar dat hoeft niet per se.*-* Toegevoegd door dreen. Origineel bericht: Wie gaat er komende zomervakantie met vinea mee? En zoja, waarheen en wanneerrr? |
Ja, ik ga dit jaar weer met vinea mee, moet alleen nog een beslissing maken wanneer en waarheen ik ga.
|
Misschien kan je even uitleggen wat dat is, Vinea?
|
Citaat:
|
17 dagen schotland!!!
O, ik heb er zin in:) |
ik :D
ga 1 weekje naar het molenhuis in woudsend.. voor de 6e x ofzo dat ik daar heen ga! het is daar gewoon SUPERMOOI :D |
voor iedereen die met vinea meegaat :):
zal best gezellig zijn enzo hoor, maar als je wilt leren zeilen: ga dan niet met vinea mee.... (n) |
Alsjeblieft niet. :D
|
hej, ik ga ook mee met vinea.. in m'n uppie
lekker naar spanje, duikbrevet halen in 17 dagen hier nog andere mensen die daar heen gaan? (l' estartit) c u |
Citaat:
maar hoe kom jij hier zo bij? |
lullig verhaal, zou eigenlijk vorig jaar meegaan met reis naar alpen ( tour de queras als ik het goed heb) maar gids niet goed bekeken bleek vanaf 14 jaar :), ahwel.... ik zat vol verwachting dit jaar op de gids te wachten, bleek dat ze deze (wandel)reis eruit gehaald hadden, en er een andere ( naar schotland ) ingedaan hadden, vanaf 15 jaar :mad: dus nu nog jaar wachten, misschien hier nog mensen met alternatieve vakanties vanaf 14?
|
Citaat:
hoe ik hierbij kom: omdat op "echte"/zelfstandige zeilscholen mensen die met vinea mee zijn geweest bij voorbaat al worden uitgelachen. als je daar je 3 hebt, mag je bij een zeilSCHOOL weer voor 2 gaan oefenen. ik heb niets tegen op vinea, en het zal vast heel leuk zijn, maar wel op dat ze zich een zeilschool noemen. molenhuis was geloof ik tot 3 jaar geleden ofzo ook een zelfstandige zeilschool (toch...?), veel instructeurs en andere stafleden zijn gebleven. dus misschien is dat wel redelijk niveau, weet ik niet. (of verwar ik t molenhuis dan met een andere zeilschool?) maar over het algemeen ligt het niveau op vinea-zeilscholen technisch en didactisch VER beneden de maat. |
Citaat:
Ik ben twee keer meegeweest met Vinea, eerste keer kon ik nog niet echt zeilen (oké ik kan nu nog steeds beter op het dek bruin liggen worden hoor:o), maar dan leer je best veel als je nog nooit gezeild hebt. Het maakte mij toen niet zoveel uit dat we met meer mensen in een boot zaten dan eigenlijk kon. Tweede keer vond ik het minder leuk omdat ik er toen al meer vanaf wist enzo, dan valt het wel gewoon tegen om met z'n 6en in een bootje te zitten (n) Ga gewoon Sneekweken zou ik zo zeggen :p |
Citaat:
|
ik heb de brochure aangevraagd, het lijkt me heel erg leuk.... Als ik mee ga, ga ik denk ik alleen (mijn vrienden gaan namelijk liever "tanken" op een camping :rolleyes: )
|
Citaat:
dat is echt de meest geweldige fantastische gezelligste zeilschool ter wereld! :D |
Citaat:
|
Citaat:
maar als ik van iemand die met vinea mee is geweest hoor dat ze de mensen die daar voor 3 gingen de hele week geen lagerwal heeft zien maken en dat ze toch hun diploma meekregen, sta ik toch wel een beetje met m'n oren te klapperen. ander meisje dat ik ken had 2 gehaald bij vinea en wist niet wat loef en lij was. andere voorbeeldjes: theoretisch weten vinea-zeilers vaak ongeveer niets. en als vinea-instructeur word je echt niet zomaar aangenomen bij een zeilschool, andersom meteen :). ik ben zelf nog nooit meegeweest met vinea, maar dit is wat en hoor en zie. en waarom ik niet zo positief ben over vinea. tip: als je ooit nog naar een andere zeilschool zou gaan, laat dan eerst zien dat je kan zeilen, voor je zegt dat je dat bij vinea hebt geleerd. anders kunnen mensen nog wel eens bevooroordeeld zijn, of hard gaan lachen ofzo. :p |
Cortellazzo 14-16
09-07-18-07 :) |
Well, ik zit nog te twijfelen :) wie wil er met mij mee? :p
Ik heb ook een paar keer gezeild met vinea en wat ik heel slecht vond is dat ze vooraf niet naar je zeilkennis vragen, in de zin van cwo's. |
Citaat:
|
Citaat:
zit er blijkbaar toch een verschil tussen molenhuis en vinea. :p |
Citaat:
zolang jullie maar van het molenhuis afblijven :nono: |
Citaat:
zou best kunnen dat dat heel leuk is ;) en die sig van je, trucje dat je bij vinea hebt geleerd? :p ownee, uhm molenhuis? goeie zeilschool dan, met z'n allen aan lij gaan zitten.... :cool: |
K zou wel graag naar zo'n strandvakantie in Italie willen. Ik denk niet dat ik dat voor elkaar ga krijgen want ik ga dit jaar al 4 keer op vakantie :o
|
Do It - ervaringen met deze organisatie?
Ik ga in de zomervakantie met reisorganisatie Do It (adventure) mee. Hebben mensen hier ervaring mee?
|
Ik ben met een discovery reis naar Italië geweest.
Het was echt super gaaf!!! Om nooit te vergeten i.i.g. Maar nu voel ik me alweer te oud voor :p;) |
Citaat:
|
Ik ben twee jaar geleden met Do It op vakantie geweest, niet met de adventure, maar ok. Het was op zich best relaxt geregeld toen, reisleiding die klaar stond als het nodig was, maar waar je ook gezellig mee kon ouwe hoeren op de camping. verder niks op aan te merken eigenlijk. net als met alle andere organisaties. wel op jongeren gericht (uiteraard)
|
afgelopen zomer mee naar italie geweest. was wel do it beach. ik had er weinig klachten over. alles was goed geregeld, tenten waren niet echt smerig en alles was er aanwezig. enige nadeel is dat do it wel een van de duurdere organisaties is
|
Ik ga deze zomer voor het eerst met Do it vakanties mee. En, ik vind ze opzich niet erg duur hoor, als je het vergelijkt met Go-go/beachmasters e.d.
|
Ik ben afgelopen zomer geweest, ook adventure: naar de Alpen, en het is in een woord SUPER! Ik heb een topvakantie gehad! Ik ben alleen gegaan, en wij hadden geluk met onze groep, echt helemaal super. Ik was eerst best bang; stel je voor dat de mensen stom zijn, dat ik de enige ben die alleen is... maar in de bus leer je al super veel mensen kennen. Echt master!!!!
Veel plezier! I envy you! Als ik dit jaar weer het geld had gehad was ik zeker weer gegaan! |
Citaat:
Maar hoe zit het met de gemiddelde leeftijd? Je zult wel een van de jongste zijn geweest, merk je daar wat van? |
Nee, tenminste, ik merkte er niks van. Er was nog een meisje van 17. Maar ik ben heel goed bevriend geraakt met iedereen, en morgen komt nog iemand op bezoek van 27. Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken, jullie gaan allemaal voor 1 ding, allemaal een beetje dezelfde interesses, het wordt vast kei leuk. Ik ben jaloerss!!! :)
|
Citaat:
Bedankt he ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
deze topic hebben we laatst ook al gehad. Ik leg het nog maar is uit :), ik zou dit jaar weer met vinea gaan ( 2 jaar geleden voor 't laatst ) . Vorig jaar zou ik ook gaan, maar toen bleek dat ze mijn reis ( tour de queruas , spelfouten :S) niet voor mijn leeftijd hadden. Ze zeiden : nog jaartje wachten of andere reis nemen . Ik netjes jaartje wachten, hebben ze juist díe reis eruitgehaald, en er een reis van hetzelfde genre ( schotland highwalk ofzo ) erin gedaan, die weer vanaf een leeftijd is die weer ene jaar hoger ligt. Nu moet ik dus iets anders kiezen, aanraders?
|
Citaat:
|
Citaat:
maarruhm ook vrouwen kunnen hun mond open doen. |
Waarschijnlijk dit jaar niet (ben de vorige 3 jaar wel geweest) :o
|
het lijkt mij ook erg leuk ! maar weet je wat me wel opbvalt dat het vooral meisjes zijn die dit soort reizen doen... tenminte vrijwel alleen meisjes reagere in dit topic...
of valt dat wel mee als je er echt aan mee doet? weet iemand iets over de verdeling van jongens en meisjes? |
hoe hoger de leeftijd, hoe minder jongens er in een groep zitten, tenminste, dat is mijn ervaring.
Ik denk dat dat komt omdat jongens liever met hun vrienden op vakantie gaan in plaats van alleen of met 1 vriend/vriendin. Vorig jaar zaten er bij mij in de groep 3 jongens. |
in de groepen 14-16 en 15-19 en alles daaronder is het volgens mij nog ongeveer gelijk (is mijn ervaring, heb ook een keer in een groep met 10 jongens en 3 meisjes gezeten), bij de oudste groep zijn er volgens mij meestal minder jongens.
|
Heb vorig jaar discovery gedaan, 17 dagen door Spanje trekken. Erg leuk maar in een groep moet je toch wel veel rekening houden met wat de anderen van de groep willen, ga dus nbu niet meer met vinea.
|
Citaat:
Ik heb vorig jaar ook een discovery reis gedaan, door italië. Zodra we ergens waren, liet de staf je met rust en spraken we op een bepaald punt af. Als je maar met minimaal 3 mensen was (en meestal lukte dat wel met mensen die het zelfde wilde doen als jij). Ik heb nooit een moment gehad; oh, nu moet ik me aanpassen aan de rest . Dus bij ons in de groep viel dat allemaal reuze mee :) |
Citaat:
|
neej die kenk niet
|
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56. |