![]() |
Hoe haal je het in je hoofd!!!
Mensen die bewust rouwadvertenties in kranten doorzoeken, om vervolgens op de dag van de begravenis/crematie het hele huis van de nabestaanden leegroven.
Hoe haal je het in je hoofd en wat kan je ertegen doen???, welke straf moeten deze mensen krijgen???, een zwaardere straf als gewone diefstal of niet. |
Je kunt meestal niet bewijzen dat ze het expres deden dus hogere straf denk ik niet. Het is lullig maar er zitten altijd van die mensen tussen he.
|
ja ik zag het op actienieuws :p
... tja, er zijn van die gekken idd, maar ze bedenken wel raardere dingen om iemand het huis uit te lokken.. |
Ja ok bewijs is moeilijk maar ik bedoel de gevallen waarbij 1 dief bij meerdere nabestaanden of familie van nabestaanden dingen wegneemt waarbij dus duidelijk is dat hij de inbraken ingepland heeft.
|
er is niet iets als een onderscheid tussen 'gewone' inbraak en inbraak 'met voorbedachte rade' afaik, dus wat je wil slaat niet echt ergens op :P
|
Citaat:
Het gaat erom hoe jij erover denkt. dat er geen andere straffen voor zijn dan bij een gewone inbraken is bij mij ook bekend. |
Citaat:
|
Omdat het moeilijk te bewijzen is dat zo'n diefstal gepland is denk ik dat je die zwaardere straffen moeilijk kan realiseren, maar ik ben absoluut voor.
|
De mens is nou eenmaal geneigd tott alle kwaad.
|
Citaat:
maar ja het zijn de dieven onder de dieven zal ik maar zeggen (n) je kan dr weinig anders tegen doen :( jammer genoeg |
Citaat:
|
Daarom heeft een uitvaartcentrum ervoor gezorgd dat er tijdens de uitvaart iemand het huis van de nabestaanden komt bewaken. Was pas op de radio.
|
Ik zou ze laten ophangen...
|
we leven nou eenmaal in een zieke maatschappij
|
Walgelijk :| (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach ja, is de erfenis makkelijker te verdelen... :rolleyes:
|
Citaat:
|
NA ---> ???
zolang ze het maar niet wagen om aan mijn surfboards enz. te komen. ik vind het wel triest dat mensen daartoe in staat zijn. |
Citaat:
maar wel fucking kut voor die familie jah |
Nadat we ze doodgekieteld, gekielhaald en gevierendeeld hebben, gooien we ze voor de haaien (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoef zo'n persoon niet meer te horen lachen.. De rest (y) (y) (y) owja was dr ook niet nog iets met electriciteit??? :p |
Ik (hm naja mijn ouders dan) ken(nen) mensen die dat
doen of hebben gedaan. Ik snap niet hoe je zo iets kan doen..echt ziek gewoon eigenlijk. |
Ik vind het wel koddig.
|
Vreselijk :(
|
Een mens kan de gekste dingen bedenken. :|
Echt een zwaardere straf, nouja. Als iemand het rooster van bijv een bewaker van een bank oid bekijkt en aan de hand daarvan op het meest geschikste moment inbreekt, krijgt hij/zij dan ook een zwaardere straf? Imho is dit ongeveer hetzelfde... Tuurlijk zijn de omstandigheden waar misbruik van gemaakt wordt wel heel rot ed, maar toch... |
Dat lijkt me heel erg, maar om iemand strenger te straffen? Nee. Zie voor argumenten de post van Quiana
|
Citaat:
Tsja eigenlijk zijn bina alle inbraken wel van te voren bedacht das ook wel zo (en een inbraak is al klote genoeg) Kan er alleen met mn hoofd niet bij dat ze het tijdens een uitvaart doen :| |
ik vind t best slim bedacht :bloos:
maar ja het kan inderdad niet.. net als na je inbraak het huis in de fik steken |
Nee, geen ergere straf.
Slimme manier van criminaliteit. |
Hehe, best leuk bedacht.
Wat een boefjes toch. |
grof maar slim
|
ach, Nederland is toch veel te tolerant.
|
Laatst was een familielid van mij overleden en we moesten er gewoon om denken welk adres we er in zouden zetten. Niet hun eigen huis, maar een huis van kenissen ofzo, die wel thuis bleven. Dat is toch ziek dat je op zo'n tijd er aan moet denken dat je niet je eigen adres er neer zet, omdat het huis dan misschien berooft kan worden. Daar kan ik zo boos om worden :mad:
|
Citaat:
On topic: strenger straffen is onzin, laat die primitieve wraakgevoelens eens achterwege. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27. |