![]() |
necronomicon?
Wat is dit nou precies? sommigen zeggen dat het gevaarlijk is om te lezen, anderen zeggen dat t echt dikke onzin is.
Kan iemand mij vertellen wat t nou precies inhoud en wat jullie ervan vinden? alvast thx:) Blessed be |
het is geloof ik een boek, gebonden in mensenleer, met daarin spreuken en bezweringen met betrekking op doden en het kwade.
Ik heb het nog nooit gezien ofzo, en dit is helaas het enige wat ik erover kan vertellen. |
Klinkt niet erg prettig. Zou dat boek bestaan? Het klinkt als iets uit Harry Potter.
|
het bestaat wel, je kunt zelfs herdrukken bestellen op internet, maar de vraag blijft natuurlijk of het allemaal waar is wat erin staat.
|
Auteur = H. P. Lovecraft. Zijn ook films over. Army of darkness. En dan nog Necronomicon een 4delige filmserie. Volgens mij is 't puur fictie.
http://www.necronomicon.org staan een aantal links enzo er is ook een spel over. http://www.churchofsatan.com/Pages/FAQnecronomicon.html staat info over de Necronomicon. (wel ff uitkijken volgens mij is dat een site van een sekte oid ;)) |
Citaat:
|
Necronomicon bestaat, alleen het is een fictief werkje van legendarische proporties en iedere ziel die meent er wat over te weten papt het verhaaltje lekker aan met verhalen over 'in maagdenbloed geschreven', 'gebonden in mensenvlees', etc.
Er zijn ook meerdere versies van dit occultische hoogstandje en hij word 'veilig' bewaard, op een plek die voldoet aan de kwaliteiten waar eeuwenoude boeken in stand gehouden worden. Blijft interessant, de geluiden van demonen zijn namelijk die van insekten en de necronomicon laat zich omschrijven als 'het boek der dode namen' waar de oudste demonen opgeroepen kunnen worden om ons te dienen en onze wensen te vervullen. |
Citaat:
|
Meer LOVECRAFT-films, of gebasseerd op
(BRIDE OF) RE-ANIMATOR DAGON SHADOW OVER INNSMOUTH THE RESURRECTED THE UNSPEAKABLE 1 & 2 (waar ook THE NECRONOMICON in voor komt) Naast dit beruchte boek zijn er ook veel GRIMOIRES die ook tot treffende doeleinden bruikbaar zijn (volgens mythen en legendes). |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51. |