![]() |
Minimum snelheid op autoweg
Ik vroeg mij af wat de minimum snelheid op een autoweg is. Ik weet niet waar op t forum deze vraag thuis hoort, maar t valt wel onder de categorie reizen...
|
Kan beter op De Kantine... Dit is geen autoforum oid. :)
|
hmm naja als jij dat vindt. ik vond m in de kantine ook niet echt op zijn plaats, maar goed...
|
Zoal ik net in je PM al had gezegd.
|
Uhm 60 dacht ik ook. Een vriend van mij ook, maar toen kwam ik op een schrale site terecht, om op te helderen dat autosnelweg en autoweg niet t zelfde zijn en autosnelweg en snelweg wel. Op die site stond dat op de snelweg een min. snelheid van 60 geldt, maar dat moet volgens mij 80 zijn. Eveneens stond daar een min. snelheid van 45 voor de autoweg, maar daar klopt volgens mij geen fluit van...
|
En ik ben net wakker. :o Vandaar mijn vreemde eerste PM. :D
|
Waarom is dit eigenlijk belangrijk?
|
Citaat:
|
Art. 42: Gebruik van auto(snel)weg
Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 km/h mag en kan worden gereden. Het gebruik van de autoweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 50 km/h mag en kan worden gereden. In eerste instantie was de autoweg gesloten voor voertuigen waarmee ten minste 40 km/h kon en mocht gereden worden. Deze snelheid is opgetrokken vanwege de brommobielen, die 45 km/h mogen rijden. Zij mogen de autoweg dus niet gebruiken. |
|
Citaat:
|
Er is geen minimumsnelheid, anders zou iedereen in een file op de bon moeten :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat is het nut om de minimum snelheid te weten eigenlijk....
gewoon pedal to the metal is toch genoeg? |
Citaat:
|
Citaat:
2. op de snelweg moet je zestig kunnen rijden, op de autoweg 50. als je, zonder duidelijke geldige reden (zoals bv. een file) langzamer dan 60 rijd op de snelweg, kan de politie je aanhouden. in dat geval veroorzaak je namelijk een gevaarlijke situatie. 3. 'ofterwijl' is geen woord. mss is het ofterwel, of zoiets, maar ofterwijl zou iets met offeren of iets met overledenen te maken moeten hebben... 4. om het verkeer niet op te houden, moet je op dezelfde snelheid als je medeweggebruikers rijden 5. als jij 5 km/u rijd op een weg waar je 120 mag, is het duidelijk dat je een potienteel gevaar oplevertd of veroorzaakt. |
je moet veilig rijden, iedere snelheid die de veiligheid in gevaar brengt ( zowel te hard als te zahct) is verboden.
Als het ijzelt bijvoorbeeld, is het onverantwoord om 60 km op de snelweg te rijden want dan kun je binnen de kortste keren de anwb bellen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je doet je naam wel eer aan zeg, wat ben jij 'mighty'. :/ |
Als je het overige verkeer er maar niet mee in gevaar brengt.
|
60 km/h. Maar dat is al gezegd dus dit is een zinloze post. :)
|
Geen idee.
|
Citaat:
leuk trouwens, dat je :rolleyes: weet te vinden... je zegt wel vaak 'dat zeg ik' terwijl je dat helemaal niet zegt... (o ja, nu verwacht jij hier :rolleyes: ) en nee, ik val niet in herhaling. (herhaling = meer dan 1 keer hetzelfde zeggen). (hier is ruimte voor een flauw grapje met betrekking tot rijm en de naam Koen) |
50 km/h op een autoweg en 60 km/h op een autosnelweg. Daar komt wel bij dat je voertuig die snelheid moet kunnen en mogen rijden. Dus al heb je je snorfiets dusdanig opgevoerd dat hij 80 haalt, dan nog mag jij de autoweg en autosnelweg niet op. Je mag immers maar 25 km/h met een snorfiets.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is GEEN minimumsnelheid op de autoweg, maar je voertuig moet 50 of harder KUNNEN gaan
hetzelfde geld voor de autoSNELweg en daar moet je 60 of harden KUNNEN gaan. Ik vind het ook vaag dat er dus geen minimumsnelheid ingesteld is. Krijg je dus op het cbr de vraag of er een minimumsnelheid is, dan is het antwoord NEE |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15. |