Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   ik wil hosten bij warcraft (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=740821)

Quasi 05-02-2004 10:04

ik wil hosten bij warcraft

ik kan niet hosten. Ik heb een router met firewall dus daar ligt het aan. Heeft iemand enig idee hoe ik die firewall kan omzeilen/uitschakelen? Dit is heel erg lastig zo. Ik weet wel hoe ik de firewall van de pc uit kan zetten maar dan blijft die van de router actief

Emphasis 05-02-2004 10:35

In de config van je router ports openzetten bij Virtual Server. Tenminste, zo werkt het bij mij dus vast bij anderen ook wel.. alleen moet je ff in de readme of op Google zoeken naar de ports die WC gebruikt..

CryptapiX 05-02-2004 11:11

port mappen
lees de technische handleiding van je warcraft eens door :nono:

Quasi 05-02-2004 13:50

die heb ik neit meer

CryptapiX 05-02-2004 15:39

Citaat:

Quasi schreef op 05-02-2004 @ 14:50:
die heb ik neit meer
of je hebt hem niet origineel bedoel je?
op blizzard site staat het ook in de FAQ geloof ik..
of ik technical documentation

Obi Wan 05-02-2004 23:02

Zoals Peter (Cryptapix) al zegt.. kijk in je handleiding

Als je die niet meer hebt dan ben je een ontzettende kluns, of nog erger dat je het illigaal hebt..

Verder wederom zoals Peter zegt zijn er nog talloze FAQS en messageboards die je probleem op kunnen lossen..

Ik snap niet dat je een router neemt als je er nieteens mee om weet te gaan :nono:

Quasi 06-02-2004 07:38

me vader heeft die router gekocht, ik was er egt niet blij mee.... ik heb warcraft gewoon origineel gekocht maar ik ben de handleiding kwijt

Emphasis 06-02-2004 07:57

Citaat:

Obi Wan schreef op 06-02-2004 @ 00:02:
Euw. "Zoals mijn holmaatje (Peter) al zegt.." :s

Om maar niet te spreken van de rest van de hautaine reacties. Gut gut, nee, júllie zijn omnipotent en alwetend.

Quasi: om te hosten moet je inkomend verkeer toelaten tot je pc.. standaard kan dat dus niet, door je router. Door het zogenaamde portforwarding kun je verkeer op bepaalde ports doorlaten. Ten eerste moet je dan een vast IP nemen op je netwerk, en ten tweede in je router een bepaalde port, bijvoorbeeld 333, forwarden naar jouw netwerk-ip. Meestal kun je bij je router komen door in IE naar 192.168.1.1 te gaan. Verder moet je even kijken, ik weet de ports van WC zo snel niet meer en IP-settings ga ik ook niet uitleggen :>

Quasi 06-02-2004 11:46

nee dat hoeft ook niet. ik weet de poorten van wc wel en de ip settings ken ik ook. Het is de rest dat ik ff wilde weten. Hartstikke bedankt ik kan weer vooruit.

Obi Wan 06-02-2004 12:52

Citaat:

Emphasis schreef op 06-02-2004 @ 08:57:

Om maar niet te spreken van de rest van de hautaine reacties. Gut gut, nee, júllie zijn omnipotent en alwetend.

Quasi: om te hosten moet je inkomend verkeer toelaten tot je pc.. standaard kan dat dus niet, door je router. Door het zogenaamde portforwarding kun je verkeer op bepaalde ports doorlaten. Ten eerste moet je dan een vast IP nemen op je netwerk, en ten tweede in je router een bepaalde port, bijvoorbeeld 333, forwarden naar jouw netwerk-ip. Meestal kun je bij je router komen door in IE naar 192.168.1.1 te gaan. Verder moet je even kijken, ik weet de ports van WC zo snel niet meer en IP-settings ga ik ook niet uitleggen :>

Oh sorry meester, ik zal niet meer in je weg lopen :rolleyes: nurd

Emphasis 06-02-2004 13:11

Citaat:

Obi Wan schreef op 06-02-2004 @ 13:52:
Oh sorry meester, ik zal niet meer in je weg lopen :rolleyes: nurd
Ach gossie, het manneke noemt me een nurd.
Hoe aandoenlijk. Flutventje.

Baron Sengir 06-02-2004 15:24

Citaat:

Als je die niet meer hebt dan ben je een ontzettende kluns, of nog erger dat je het illigaal hebt..

Of hij is ze gewoon kwijtgeraakt :rolleyes:.
Als ik al mijn handleidingen zou gaan sparen zou mijn kamer ondertussen veels te klein zijn.

Citaat:

Ik snap niet dat je een router neemt als je er nieteens mee om weet te gaan :nono:

Ik heb er ook een, maar weet niet hoe er mee om te gaan, omdat mijn vader er zonodig een moest hebben.

Wow, moet je eens nagaan wat voor ontzettende kluns ik ben :rolleyes:

Obi Wan 06-02-2004 15:54

Sorry dat ik het zeg maar jullie hebben iets tegen wat ik zeg.. terwijl jullie zelf onzin zitten uit te kramen op mijn reply wat nieteens met het topic te maken heeft.

En ja je bent indeed een ontzettende kluns, nu blij?

Emphasis 06-02-2004 16:07

Citaat:

Obi Wan schreef op 06-02-2004 @ 16:54:
Sorry dat ik het zeg maar jullie hebben iets tegen wat ik zeg.. terwijl jullie zelf onzin zitten uit te kramen op mijn reply wat nieteens met het topic te maken heeft.

En ja je bent indeed een ontzettende kluns, nu blij?

Zijn antwoord heeft 'ie al, nu moeten we jou nog even ongenuanceerd vertellen wat voor lamer je bent. Die gozer heeft gewoon een vraag, kun je wel helemaal 1337 kung-fu op z'n ass gaan, maar da's dan ook niks.

Obi Wan 06-02-2004 16:23

Doe je best.. zal de FB blij mee zijn :rolleyes:

CryptapiX 06-02-2004 16:52

Citaat:

Emphasis schreef op 06-02-2004 @ 08:57:

met alle respect stoere macho..
ik kan het ook niet helpen dat ik obi wan (ik zal um maar geen sander noemen he? :rolleyes: ) persoonlijk ken,.

ten 2e.. WTF draagt jou reactie nou meer bij als die van mij? het is precies hetzelfde maar jij slooft je liever wat meer uit blijkbaar..

plz get a life n00b

Emphasis 06-02-2004 21:25

Citaat:

CryptapiX schreef op 06-02-2004 @ 17:52:
met alle respect stoere macho..
ik kan het ook niet helpen dat ik obi wan (ik zal um maar geen sander noemen he? :rolleyes: ) persoonlijk ken,.

ten 2e.. WTF draagt jou reactie nou meer bij als die van mij? het is precies hetzelfde maar jij slooft je liever wat meer uit blijkbaar..

plz get a life n00b

Haha. Vooral die "plz get a life n00b" (y)

--------------------
port mappen
--------------------

Leg mij dan eens uit wat iemand hier mee moet. Komt er ene "Cryptapix" een mooi woord uitkramen en je op de vingers tikken dat je een handleiding moet lezen. Joepie, nu zijn de problemen weg *?*

N00dles 07-02-2004 14:20

Citaat:

Emphasis schreef op 06-02-2004 @ 22:25:
Komt er ene "Cryptapix" een mooi woord uitkramen en je op de vingers tikken dat je een handleiding moet lezen. Joepie, nu zijn de problemen weg *?*
Als je een handleiding kan lezen wel, ja.

Baron Sengir 07-02-2004 15:05

Citaat:

N00dles schreef op 07-02-2004 @ 15:20:
Als je een handleiding kan lezen wel, ja.
Moet je hem nog wel hebben ;)

Maar als ik me niet vergis:

Citaat:

Quasi schreef
nee dat hoeft ook niet. ik weet de poorten van wc wel en de ip settings ken ik ook. Het is de rest dat ik ff wilde weten. Hartstikke bedankt ik kan weer vooruit.
Is het dus opgelost. Om verdere flames te voorkomen, slotje? Of is er nog een probleem?

Emphasis 07-02-2004 15:39

http://www.nucleair.com/images/padlock.gif

CryptapiX 07-02-2004 19:00

Citaat:

Emphasis schreef op 06-02-2004 @ 22:25:
Haha. Vooral die "plz get a life n00b" (y)

--------------------
port mappen
--------------------

Leg mij dan eens uit wat iemand hier mee moet. Komt er ene "Cryptapix" een mooi woord uitkramen en je op de vingers tikken dat je een handleiding moet lezen. Joepie, nu zijn de problemen weg *?*

jah
want als je in die handleiding zoekt naar iets in de richting van POORT/PORT
kom je al snel tot de conclusie wat het problem is..
en ik ga er vanuit dat eenieder die hier komt een handleiding kan lezen of een faq op de blizzard site kan lezen

maar neej,
komt er zon meneer aan die al 1 week geregistreerd is hier die het wel eens ff duidelijk zal make hoe het moet :rolleyes:

Baron Sengir 07-02-2004 19:59

Citaat:

CryptapiX schreef op 07-02-2004 @ 20:00:

maar neej,
komt er zon meneer aan die al 1 week geregistreerd is hier die het wel eens ff duidelijk zal make hoe het moet :rolleyes:

Niks persoonlijks hoor, maar hij heeft het wel duidelijker gemaakt dan jij volgens de topicstarter ;)

Emphasis 07-02-2004 22:17

Citaat:

CryptapiX schreef op 07-02-2004 @ 20:00:
maar neej,

Haha, hoera. Ik heb de naïefste persoon van het jaar 2004(!) al gevonden, en dat in februari :> Dude, ik zat al lang voor jou op het forum, dus
jammer en helaas, je bent niet 1337'er...

Doet imo ook niets af aan het feit dat vooral Obi Wan alleen maar lijkt te replyen om 'cool' te doen. Als jij een vraag post van 'mijn beeld gaat op zwart bij een game, wat moet ik doen' en iedereen gaat blaten 'handleiding, tech support' kun je dat waarschijnlijk ook niet waarderen.

Obi Wan 08-02-2004 01:32

Hahaha valt me tegen dat deze nog niet dicht is..

Emphasis 08-02-2004 03:14

Citaat:

Obi Wan schreef op 08-02-2004 @ 02:32:
Hahaha valt me tegen dat deze nog niet dicht is..
Je schaamte moet nog even wachten met wegzakken ;)

CryptapiX 08-02-2004 12:26

Citaat:

Baron Sengir schreef op 07-02-2004 @ 20:59:
Niks persoonlijks hoor, maar hij heeft het wel duidelijker gemaakt dan jij volgens de topicstarter ;)
omdat de ts te lam is om zelf wat te doen..
een beetje zelf zoeken kan geen kwaad hoor.. ik kan het ook wel voor hem opzoeken en precieze bladzijde, regelnummers en welk woord in de zin hij moet lezen..
maar ik ga er toch wel vanuit dat ie dat zelfkan..

maar een voorbeeld van hoe ik met heel domme mensen omga:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=727020

CryptapiX 08-02-2004 12:27

Citaat:

Emphasis schreef op 07-02-2004 @ 23:17:
Haha, hoera. Ik heb de naïefste persoon van het jaar 2004(!) al gevonden, en dat in februari :> Dude, ik zat al lang voor jou op het forum, dus
jammer en helaas, je bent niet 1337'er...

Doet imo ook niets af aan het feit dat vooral Obi Wan alleen maar lijkt te replyen om 'cool' te doen. Als jij een vraag post van 'mijn beeld gaat op zwart bij een game, wat moet ik doen' en iedereen gaat blaten 'handleiding, tech support' kun je dat waarschijnlijk ook niet waarderen.

voordat ik een vraag post, gebruik ik de zoekfunctie..
daarna zal ik nog ff op internet zoeken en pas DAN zou ik zoiets posten
voor ik aan een thuisnetwerk en of router begin zorg ik dat ik snap wat dat ding doet./..

Obi Wan 08-02-2004 13:00

Citaat:

Emphasis schreef op 08-02-2004 @ 04:14:
Je schaamte moet nog even wachten met wegzakken ;)
O ja.. tuurlijk.. mijn schaamte..

LOL

Baron Sengir 08-02-2004 13:44

Citaat:

CryptapiX schreef op 08-02-2004 @ 13:26:

Lol

Emphasis 08-02-2004 15:18

Citaat:

CryptapiX schreef op 08-02-2004 @ 13:26:

Fair enough, maar goed, ik had het dan ook 1% over jou en 99% over Obi Wan. En als je daar wél op een, imo makkelijke, vraag kunt antwoorden, waarom hier dan niet op een, imo logische, vraag? Niet iedereen weet waar je info kunt vinden etc. Dan kun je mijns inziens gewoon beter de topic wegklikken en de TS in zijn eigen sop laten gaar koken dan te gaan rolleye'n.. :> We zijn allemaal als n00bs begonnen.

Je oplossing is trouwens wel leuk maar zo godsgruwelijk "ingewikkeld" :> Gewoon linksonder op ATI.com de link volgen, file openen, installatie er doorheen raggen en restarten.
Citaat:

Obi Wan schreef op 08-02-2004 @ 14:00:
O ja.. tuurlijk.. mijn schaamte..

LOL

Jij bent wel oblivious voor enige sportiviteit, is het niet? :)

Obi Wan 08-02-2004 21:51

Dude give it a rest, dit is het Onzin forum niet :nono:

Screaming Slave 08-02-2004 21:56

kneuzen.

Quasi 09-02-2004 10:57

ik weet niet wat jullie nou allemaal maf lopen te doen :nono: maar ik heb al gezegd dat ik voldoende wist dus dan kan er idd een slotje op. thnx :p (y)

emphasis bedankt ;) (y)

Emphasis 09-02-2004 15:46

Citaat:

Obi Wan schreef op 08-02-2004 @ 22:51:
Dude give it a rest, dit is het Onzin forum niet :nono:
Oh, how you must feel out of place..
Citaat:

Quasi schreef op 09-02-2004 @ 11:57:
emphasis bedankt ;) (y)
Geen probleem, speelze :)

http://www.nucleair.com/images/padlock.gifhttp://www.nucleair.com/images/padlock.gifhttp://www.nucleair.com/images/padlock.gifhttp://www.nucleair.com/images/padlock.gif

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.