![]() |
Fluitbekeuring :s
Als een jongen op Rotterdam Centraal Station naar een meisje fluit, krijgt ie een bekeuring. Wat vinden jullie hier nou van?
|
als ie hard fluit dan mag het
vervelend als mensen onnodig lawaai maken :cool: |
@ Ts: deze regelgeving is wel iets meer genuanceerd dan jij nu omschrijft.
|
Citaat:
|
Dit is een aantal weken geleden in het nieuws geweest. Zomaar een artikel hierover:
Citaat:
|
Citaat:
|
En terecht.
Onbehoorlijk gedrag noemt men dat. |
Mwoa ik vind die gasten altijd een beetje kansloos.......
Maar om er nu boetes voor te gaan uitdelen?? moet de staatskas weer gevuld ofzo?? |
Kweet het niet. Ik kom vaak op Holland Spoor in Den Haag. Als je daar als vrouw alleen loopt voel je je ook niet echt veilig. Er zijn er vaak genoeg lui die met je oplopen en dan allerlei dingen fluisteren die ik niet versta (ze raken je dan nog net niet aan). Ik probeer het te negeren en loop snel door, maar prettig vinden doe ik het niet.
|
Citaat:
Het zal meer als preventieve werking bedoeld zijn. |
Citaat:
|
Oepsjes .. mijn valkparkiet fluit naar iedereen :D
|
Lomp beest :p
|
Neen, hij krijgt geen bekeuring. Pas als die juffrouw in kwestie klacht indient kan er een vervolg komen. En ik zie persoonlijk al weinige dit doen!
Maar het is en blijft belachelijk. |
Ik heb de politie toch al niet zo hoog, ze hebben mijn privacy gegevens verspreid waar ik over een klacht in ga dienen.
Groeten bastian |
Als het nu zo was dat die bekeuring was omdat het voor verwarring met de conducteursfluitjes kon zorgen had ik het wel begrepen...
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: t is te belachelijk voor woorden dat zo'n maatregel uberhaupt nodig is. Je ziet toch zelf ook wel in dat het nou niet bepaald netjes is om iemand na te gaan fluiten? :confused: |
Een bekeuring? Ik vind een middelvinger meestal wel voldoende. Maar van mij mag het.
|
mooie actie (Y)
is toch lomp dat je niet eens rustig over het station kan lopen zonder dat er in 20e verschillende talen "schatje" naar je is geroepen? |
Totale humor. :)
|
Beetje belachelijk maar wel leuk...
|
ik vind een bekeuring voor fluiten wel ietwat overdreven, maar als iemand keihard door centraal station 'ik wil je keihard neuken' naar je roept vind ik een boete wel een goede straf (y).
de normen mogen wel een beetje terugkomen hoor. |
whaha , wat een bullshit!! :D
ik ga lekker fluiten :D |
hmng..Beeeeetje overdreven..maarjah...opzich wel geinig
( vette avatar, ik zat er ook al aan te denkne om een zwitsalding te doen, go zwitsal :D Maar laat maar zitten..hou ut hier wel bij) |
Citaat:
|
Goed zo. De jeugd van tegenwoordig moet weer wat respect voor dames krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
nataliepormangeilerd:P |
Citaat:
|
Citaat:
|
dit daagt uit om juist te gaan fluiten. niet echt effectief.
|
Ik vind het een goed iets. Verschrikkelijk als je zo wordt nagesist door n vervelend jong of erger, als dr iemand met je mee gaat lopen en met je gaat proberen te praten. 1 keer, ok, maar als het vaker gebeurd (n)
|
pff, ik heb geen last van fluiten of sissen. Ja, die mensen zijn dan misschien lomp, maar ja, met je mond open eten is ook lomp en als iemand dat tegenover me doet heb ik daar meer last van dan van gefluit, en daar krijg je toch ook geen boete voor.
Ik heb er wel last van als iemand met me mee gaat lopen en tegen me praten, terwijl ik heb aangegeven dat ik dat niet wil. Daar geldt die boete ook voor neem ik aan? Want dat zou wél weer praktisch zijn. |
Leuk initiatief om het onder de aandacht te brengen. :)
|
Volgens mij is het tegenwoordig het best om gewoon de hele dag in een donker hok te gaan zitten, kan je ook niks fout doen.
|
Beetje vaag.
|
en wat nou als jongens worden nagefloten door meisjes? moeten wji dan ook dokken? of kan ik nog even rustig doorgaan met mijn praktijken :p
|
Citaat:
dat wordt dokken ;) |
Citaat:
Maar als het om zoiets gaat moeten ze het anders brengen vind ik, niet van als je fluit krijg je een bekeuring terwijl je feitelijk meer moet gebeuren voor je er eentje krijgt. Maar goed, doot het zo te schrijven laat je mensen er anders over denken. |
Citaat:
|
Ik ben voor een avondklok: na 8 uur mag er niet meer gefloten worden, want dan is het eng, op andere momenten is het prima.
Nee, flauwekul natuurlijk...hm. Ik vind het best een goed initiatief, als je aangeeft dat je er last van hebt een bon, en heb je er geen last van no problemo. Je kan een fluiter ook op z'n bek timmeren, dan is dit een betere oplossing. Nagefloten of aangesproken worden is niet erg, maar als het grof of seksistisch wordt is het ronduit vervelend. |
wat een aanfluiting, haha :rolleyes:
|
voelen mannen zich wel eens seksueel geintimideerd?
|
Het kan onder omstandigheden seksuele intimidatie zijn of zo overkomen. Of een algeheel fluitverbod de juiste manier is om dat tegen te gaan, waag ik te betwijfelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het een goed initiatief. Hoop dat het op meer plaatsen wordt ingevoerd.
|
Citaat:
|
Ach, zolang ze niet achter je aan komen lopen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04. |