![]() |
Emotioneel door pil?
Beste mensen,
Mijn meisje is sinds een tijdje aan de pil. Nu is ze de laatste tijd nogal labiel. Ze is ook wat moe enz, maar huilt zichzelf vaak in slaap en is onzeker etc.. Zou dit e.v. een bijwerking van de pil kunnen zijn? B.v.d, |
zou anders eens in de bijsluiter kijken.. daar staan alle bijwerkingen in..
|
Het Grote Piltopic? ;)
Mja, ik had in ieder geval in het begin zo ongeveer de eerste twee strippen lang echt van die emotionele buien. Ik huilde om niks en werd chagerijnig om kleine dingen. Maar na een tijdje gaat het wel over, hoor. :) |
Ik heb d'r ook wel wat meer last van ja, dan voordat ik aan de pil ging, maar 't wordt wel weer minder merk ik :)
|
Tsja het blijft een grote hormonenkermis, little suckertjes.
Ik kreeg juist van die pms-buien toen ik met de pil stopte. |
ik huil ook wat bij elkaar sinds ik de pil slik... maar dat heeft niet alleen met de pil te maken denk ik, misschien worden die gevoelens er wel door versterkt, maar dan meoten die gevoelens er toch eerst zijn voor ze versterkt kunnen worden he :)
|
Voor zover ik weet zou het niet zo moeten zijn dat je door het gebruik van de pil super labiel wordt...Misschien dat je je in het begin even niet zo prettig voelt, maar dat moet toch wel weer verdwijnen. Anders zou ik toch even terug gaan naar de huisarts, misschien kan hij een andere pil voorschrijven zodat dit soort bijwerkingen niet of nauwelijks zullen optreden. Lijkt me erg vervelend!
|
doorgaans heb ik geen gevoelens bij reclamespotjes ;)
|
Het kan voorkomen dat de pil 'stemmingswisselingen' veroorzaakt (zo noemt de bijsluiter het). Dat betekend dus inderdaad dat je van helemaal niets opeens ontzettend emotioneel kunt worden, ja. Maar dat komt dan zelden door de pil an sich, maar meer door het soort pil dat ze gebruikt. Ik denk dat als ze er over een maandje nog steeds last van heeft, dat het dan een goed idee is om aan de dokter te vragen of hij een andere (lichtere, zwaardere, anders in verhouding, meerfase, veel mogelijkheden :)) pil kan voorschrijven.
|
Yup, stap maar over op een ander merk. Als het door deze pil komt, gaat het niet vanzelf over, het is geen kwestie van wennen ofzo.
Ik reageerde helemaal verkeerd op Marvelon en op Trigynon, maar had totaal geen last van Minulet. Maar daarvan had ik weer geen zin in sex...nouja, ik was al blij dat ik niet meer zo ongelukkig en snauwerig was. Ben maar helemaal gestopt. Lang leve de condooms. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02. |