Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   tampon- pijn (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=740946)

Steefjuh 05-02-2004 12:56

tampon- pijn

Hey mensen, ik heb nog nooit echt tampons gebruikt, maar nu heb ik er dus van ellende een in omdat... nou ja, iig, het doet ONTZETTEND VEEL PIJN!!! Vooral als ik m inbreng, en als ik zit. Hoe kan dat? Te droog?
xxxxxxxx

juno 05-02-2004 13:02

Verder doorduwen naar achteren! Hij zit nu tegen de rand aan te duwen, pal achter de ingang, en daar verrekt het van de zenuwen en het is er ook nog eens veel nauwer dan verderop.

Ga maar eens op onderzoek met je vinger, dan weet je waar je hem moet parkeren. Echt, je kunt er je hele vinger in kwijt en dan nog ben je niet tot het eind, dus wees maar niet bang, je kunt hem niet te ver duwen.

En begin met die OB mini comfort, die glijden wat makkelijker naar binnen. Lees ook de gebruiksaanwijzing die erbij zit. Op het plaatje staat dat je hem moet laten zitten voor de baarmoedermond. Maar je kunt hem beter nog verder naar achteren , dus aan de kant van je rug, manoeuvreren. Daar heb je meer ruimte, tot hij half naast die baarmoedermond zit.

Steefjuh 05-02-2004 13:03

aaaaahh! Oke, je hebt gelijk geloof ik. Hij zit inderdaad niet diep.
Maar het is ook zo droog als je hem erin duwt.... lukt amper...
Nou, bedankt iig!!!
xxx

Steefjuh 05-02-2004 13:12

Auuuuuw! Neej, ik heb geprobeerd hem iets verder te duwen en nu doet het al pijn als ik loop!!! Echt erg!!! Ik krijg m gewoon niet verder.....

Roos 05-02-2004 13:15

>>>> L&G

Ga anders eerst plassen dat helpt. En je hebt ook van die inbrenghulzen, dat schijnt ook handig te zijn.,

juno 05-02-2004 13:20

Als je hem recht naar achteren duwt, duwt hij tegen je baarmoedermond, want die steekt iets naar voren. Dat kan ook fikse menstruatiekrampen opleveren.

Zoals ik al zei, oefenen met een vinger, en daar die tampon mee naar de juiste parkeerplaats sturen.

Je bent 16, dus echt groot genoeg, het is alleen nog nieuw en onwennig en strak.

Steefjuh 05-02-2004 13:22

Oke, bedankt. Aan jou heb ik veel... :D Ik heb nog nooit kramp gehad. Ik was al gelijk aan de pil.... Heeeel fijn btw, want ik hoor dat anderen juist wel veel last hebben

juno 05-02-2004 13:28

Toen mijn tante ermee begon was het nog erger, die moest hem door mijn moeder (=verpleegster) laten inbrengen voor ze het door had! Wees blij dat je niet zo loopt te worstelen.

Steefjuh 05-02-2004 13:29

ow ja, da's vervelend. Man, maar ik zit hier nu echt te verrekken van de pijn en ik kan ook niet wisselen ofzo, want ik heb niks bij me en ik zit op een (vreemde) school.......
Pijjjjjjjjjjjjj! het schuurt zo erg!

Simon 05-02-2004 13:35

Citaat:

Roos schreef op 05-02-2004 @ 14:15:
>>>> L&G

Need I say more?

Stefanie 05-02-2004 13:38

Je moet het ook goed nat maken met wat spuug, niet met water want dat is te stroef!!!

Raven 05-02-2004 13:56

Citaat:

Steefjuh schreef op 05-02-2004 @ 14:29:
ow ja, da's vervelend. Man, maar ik zit hier nu echt te verrekken van de pijn en ik kan ook niet wisselen ofzo, want ik heb niks bij me en ik zit op een (vreemde) school.......
Pijjjjjjjjjjjjj! het schuurt zo erg!

ga dan ff naar huis joh ......
:)

Steefjuh 05-02-2004 13:57

Kan niet, zit in utrecht, woon in Zwijndrecht (=vlakbij R'dam) en ik zit hier met mn nicht..... Ik hou nog wel ff vol.... :'(

Divina Flor 05-02-2004 13:59

In ieder geval eerst thuis oefenen voordat je aan tampons gewend bent.

Maar doe het kleinste maatje in, moet je misschien vaker verwisselen, maar dat gaat ook makkelijker.

En voor nu: ik heb geen idee.. Dan maar even volhouden en een pijnstiller nemen? :s

Fieneke 05-02-2004 14:26

ontspannen, en pas tampons gebruiken als je erg ongesteld bent, want dan schuurt het niet zo :)

je moet er gewoon eventjes handig in worden en alst eenmaal goed zit voel je t echt niet meer :)

juno 05-02-2004 14:36

Inderdaad, even een klodder spuug bijsmeren, en wat morrelen om hem dieper te krijgen. Je moet dus een beetje schuin naar achteren mikken he, niet naar voren!

En eruit halen kan ook al niet, want een tampon die nog niet vol zot eruit trekken als het toch al zo vast zit...iek..

In de tussentijd op 1 bil gaan zitten?

Super Muis 05-02-2004 14:47

je kan denk ik veel beter tampons met een inbrenghuls gebruiken, zit gelijk ver genoeg als je 'm goed inbrengt.

BlueViolet 05-02-2004 17:20

Even goed uitademen als je de tampon inbrengt wil ook wel eens helpen, je bent soms ongemerkt toch gespannen, door het uitademen ontspan je jezelf meer.

Warsocket 06-02-2004 11:58

Citaat:

Steefjuh schreef op 05-02-2004 @ 14:57:
Kan niet, zit in utrecht, woon in Zwijndrecht (=vlakbij R'dam) en ik zit hier met mn nicht..... Ik hou nog wel ff vol.... :'(
Ze hebben bij die school in de buurt toch wel een winkel zitten waar ze maandverband verkopen

dan haal je dat toch ff in de pauze ofzo

das beter dan jezelf de hele dag zitten pijnigen

MissBi@tch 06-02-2004 16:14

t klote daaraan is als je m eenmaal verkeerd erin duwt en hij blijft hangen achter die ribbeltjes zeg maar dan heb ik dus dat ik m echt 20x niet erin krijg en dus ook helemaal t schijt ervan krijg en alles zeer doet.. en als ie dan goed zit twijfelik daarover omdat t pijn blijft doen(als ie goed zit zou je m namelijk niet hoeven te voelen)

fruitvliegje 06-02-2004 18:05

Even vraagje:

bij tampons met inbrenghuls, moet je toch heel het plastic ding erin doen he?

shut*up 07-02-2004 11:36

Citaat:

fruitvliegje schreef op 06-02-2004 @ 19:05:
Even vraagje:

alleen het bovenste gedeelte, tot de ribbeltjes, en dan laat maar zeggen het onderste kokertje een duwtje geven en voila.. ( hmm... dit is niet erg handig uitgelegd geloof ik... hoop dat je het begrijpt! )

coopergirl 07-02-2004 12:18

Citaat:

xStefjuhx schreef op 05-02-2004 @ 14:38:
Je moet het ook goed nat maken met wat spuug, niet met water want dat is te stroef!!!
Maak jij je tampon nat alvorens je em inbrengt? :confused:

bLoeSeMs 10-02-2004 21:01

Citaat:

Citaat:

Maak jij je tampon nat alvorens je em inbrengt?

inderdaad beetje raar?!!!!! :s

Balance 10-02-2004 21:22

Citaat:

fruitvliegje schreef op 06-02-2004 @ 19:05:
Even vraagje:

Een inbrenghuls heeft 2 kokertjes. De bovenste (waar de tampon inzit) heeft op het einde een paar ribbeltjes om hem aan vast te kunnen houden. Tot die ribbeltjes breng je de tampon in je vagina. Vervolgens houdt je bij die ribbeltjes vast en druk je op het onderste kokertje. Op die manier komt het bovenste kokertje uit je vagina en blijft de tampon zitten. Het klinkt misschien ingewikkeld, maar gaat heel gemakkelijk. Uiteindelijk blijft dus alleen de tampon achter in je vagina.

Ik kan nog altijd geen normale tampons inbrengen, maar met inbrenghuls gaat het uitstekend. Dus misschien ook handig voor de topicstarter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.