![]() |
Haiku (zonder titel)
Een stad in een stad
gebouwen torenhoog mensen die zweven |
Dit is geen Haiku ;)
ik citeer van gedichten.nl 'een haiku is een japans gedicht drie regels. 5-7-5 lettergrepen altijd over de natuur, en een seizoenswoord bijv. bloesem = lente als het over mensen gaat heet het een senryu' jouw haiku is dus een senryu maar evengoed heel mooi :) |
EN de tweede zin heeft 6 lettergrepen :) .
Maar verder ehm.. tsja, ik heb niet zo veel met dit soort gedichten, maar kvind hem opzich wel mooi :). |
Mja, ik houd niet zo van haikus, ik vind ze over het algemeen een beetje nietszeggend en sfeerloos, en dat zijn nou net de twee dingen die ik belangrijk vind in een gedicht :) .
|
oke oke, ik zal het maar opbiechten...
het was een opdracht voor ckv. "maak een haiku over de stad" nu blijkt dus wel weer hoe onkundig sommige leraren kunnen zijn en inderdaad die tweede regel heeft er maar 6. maar dan stoppen we er toch zijn tussen? dan is het weer opgelost ik dacht dat een haiku schrijven heel moeilijk was, een goede schrijven zal dat ook vast wel zijn, maar deze was er in 10 seconde. ik heb dit niet eerder verteld, omdat ik graag 'pure' reacties wou krijgen... dank voor jullie reacties! |
Citaat:
|
Tijdje geleden 3 haiku's gemaakt en gepost op de oorspronkelijke wijze, maar kan ze nu even niet vinden.*Gaat zoeken*
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02. |