![]() |
onvoltooid verleden tijd
pak mijn hand en leid
me door de warboel ik ben het onderwerp jij de persoonsvorm wandelend door de zin verander ik en sta jij stil eerst zelfstandig en meewerkend dan een beetje bezittelijk jij ontleedt mij tot het bot laat me gaan en zie wat de uitkomst is ik het lijdens voorwerp jij de persoonsvorm jij bent onvoltooid verleden tijd |
origineel! goed gevonden, en mooi uitgewerkt, het past helemaal!
|
hm, ik vind het idee er achter niet zo geweldig moet ik zeggen. Het haalt wat mij betreft de kracht van de titel en dus ook de afsluiting er uit. Wel aardig uitgewerkt, trouwens.
Dat 'onvoltooid verleden tijd' heb je dat zelf bedacht? Genesis |
Citaat:
aangezien het als aanduiding voor een tijdsvorm nu eenmaal bestaat heb ik het natuurlijk niet zelf verzonnen als aanduiding voor iets dat je nog niet helemaal achter je gelaten hebt was mijn eigen invulling eraan welk idee erachter vind je niet geweldig? zeg maar de vergelijking met grammatica, of waar het gedicht over gaat? |
Ik vind het creatief en ook nog eens leuk uitgewerkt, het komt niet echt geforceerd over, er zit ook een duidelijke structuur in. Leuk gedaan.
Ik twijfel trouwens, moet ontleed niet met dt(of is het vt bedoeld?)? |
Citaat:
edit, en bedankt trouwens :) |
Citaat:
Ik vind de vergelijking met grammatica niet mooi, maar ik denk dat iets heel persoonlijks is. Genesis |
Jammer dat de titel niet origineel is maar eigenlijk gewoon een liedje is... (weliswaar voltooid verleden tijd, maar toch)
Door zo'n bekende titel zit er meteen dat liedje in m'n hoofd en daardoor valt het gedicht dan meteen tegen... |
beetje vaa maar jah
|
wauw! super cool (y)
|
Erg leuk, geen moment aan dat liedje gedacht hoor Gothic ;)
je zegt: ik het lijdens voorwerp Is dat niet het lijdend voorwerp? |
Citaat:
Ah, d'r is trouwens ook Onvoltooid Verleden van Hugo Claus. Maar dit gedicht is gewoon fijn! Het is een hele rijke analogie, kloppend en herkenbaar. (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17. |