![]() |
[algemeen]Wat doen deze processen
Ik zie in mijn taakbeheer een aantal processen staan waarvan ik geen idee heb wat ze doen. Als het volledig onnodige processen zijn wil ik ze liever afvinken in msconfig.
Dit zijn de processen: -CNYHKey.exe -Nip.exe -CClaw.exe -mHotkey.exe (misschien van mijn toetsenbord weet het niet zeker -Nymse.exe -x10nets.exe -PCMService.exe -bpc.exe -mostat.exe -hpztsb08.exe -Zlh.exe -ctfcomon.exe -realshed.exe Ik zou het op prijs stellen als ik van zoveel mogelijk processen krijg te weten wat het doet of bij welk programma het hoort. Alvast bedankt. w4s4 cr4ft |
Hmm ik denk niet dat dit zo nuttig is om dat hier te vragen immers wie herkent nou al die tasks vanwege de naam van de executable?
Heb je al voor spyware, trojans, worms, virussen gechecked? Spyware: kan met o.a. AdWare. De rest: vele Anti Virus paketten beschikbaar die ook voor worms en trojans scannen. Bijv ClamAV. Je hebt ook specifieke Anti Trojan cleaners zoals TheCleaner. Alles wat overblijft kun je met bijv Search/Zoeken vinden en dan met Eigenschappen/Properties er op klikken voor meer informatie, de file intikken bij Google, killen met Ctrl+Alt+Del en kijken wat er gebeurd, enz. |
In win2k draait bij mij geen van deze processen.
Als je ook win2k hebt, denk ik dat je ze in ieder geval kunt killen (maar gezien je msconfig noemt, heb je volgens mij win9x, dus zou ik ze niet zomaar uitvinken en inderdaad adware enzo draaien en gewoon zoeken op je systeem waar de executables staan). |
weetje, k heb geen msconfig:S wat doe ik daaraan?
|
Citaat:
Probeer het op te starten via je start menu -> uitvoeren -> msconfig |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://members.lycos.nl/hendre/msconfig.zip |
Van ongeveer 90% zal google je een antwoord geven :|
|
Citaat:
[edit]dat spybot het niet deed was een bug, maar zelfs nu hij het doet vind hij niks[/edit] |
Citaat:
|
Is er misschien een programmaatje waarmee je kunt zien in welke map de lopende processen zitten?
|
|
[QUOTE]dystopia schreef op 05-02-2004 @ 21:15:
[...] Spyware: kan met o.a. AdWare. De rest: vele Anti Virus paketten beschikbaar die ook voor worms en trojans scannen. Bijv ClamAV. Je hebt ook specifieke Anti Trojan cleaners zoals TheCleaner. [...] Spybot: Search and destroy is beter dan Adware en checkt ook op trojan horses en je register op foute of misplaatste registers + regelmatige updates ven spy/adware, trojan horses e.d. + freeware (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
MSconfig is NIET de juiste manier om dit soort processen uit je registery te halen. Je schakelt ze tijdelijk uit door een aangepast profiel te gebruiken. Dat is vies.
Start regedit.exe op en verwijder de processen die opstarten handmatig. Maar voor je dat doet moet je eens Spysweeper en AdAware over je comp heenhalen, wedden dat je niet clean bent.. |
Offtopic:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46. |