![]() |
Vogelvrij
Ik sluit mijn raam
'k heb dromen uit laten vliegen als jonge vogeltjes in mei 'k heb dromen laten vallen verleden, vogelvrij. 'k Heb dromen uitgeblazen als wolkjes sigarettenrook 'k heb dromen laten varen het verleden ook. |
Tijd voor een nieuw begin...
Deze kan zo op de betere dichtkalenders..... :D Lekker luchtig en luchtig lekker...Nice! En dit is geen afgesproken commentaar maar gewoon toeval! Lekker puh! Tataaaaaa Vaaaaaaaaltje(=zo lief) |
Sterk gedicht. :)
|
behalve als jonge vogeltjes in mei vind ik het een buitengewoon puik gedicht :) like it a lot, indeed...
/edit: waarom ik die regel nix vind: te cliché, te walgelijk, gewoon iew :|:) |
Citaat:
Ben over iets anders na aant denken, maar weet nog niet of ik het ga veranderen. Thnx ya'll :) |
Ik vind hem leuk :)
Het uiterlijk van het gedicht spreekt me echter niet zo aan, met al die witregels er tussen.. Ik vind de verwoording sterk, dat werkt achteraf gezien prima naar het einde toe, met een krachtige afsluiting. Dat vind ik wel mooi gedaan ;) Ik kan me voorstellen dat veel mensen dat ene zinnetje nogal cliche vinden.. Moet zeggen dat ik me er in eerste instantie niet aan stoorde, maar ik kan me wel in de kritiek vinden, en nu stoor ik me er zelf ook aan :| Genesis |
Vind hem heel mooi. Aleen zoals eerder gezegd. De tussenregels maken het een beetje sloom. Voor de rest is 'ie prachtig.
|
Leuk gedaan, simpel, maar het komt wel goed over. En daar gaat het om :) . Oh, een ding zou ik wel mooier vinden, als je in de laatste regel het woordje 'en' ervoor zou zetten, dan loopt het voor mij net iets beter af.
|
Buitengewoon sterk, vertaald op een eenvoudige manier van dichten en woorden maar een hele sterke verhaallijn met een prachtige keuze aan metrum. De simpelheid hiervan maakt eht in dit geval zo sterk...
|
Is sigarettenrook niet juist een symbool van het genot in het hier en nu, zodat dromen onnodig zijn?
(goed gedicht trouwens hoor) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24. |