Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Zo kun je de mappen uit mijn documenten definitief verwijderen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=741916)

QT 06-02-2004 15:25

Zo kun je de mappen uit mijn documenten definitief verwijderen

Ik vroeg een tijdje geleden op dit forum hoe ik de mappen Mijn afbeeldingen en Mijn muziek etc. uit de map Mijn documenten definitief kon verwijderen. Ik kreeg daar 1 reactie op, maar die was nogal omslachtig. Zelf kwam ik op t volgende:

Ik heb door het register gebladerd. Daar vond ik de mappen in de directory:

\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ Shell_Folders

Als je daar de stings verwijderd van My Pictures en My Music en de andere mappen die je kwijt wil, en vervolgens in de explorer de mappen verwijdert uit de map Mijn documenten, dan ben je van deze mappen af. Ze worden niet meer aangemaakt bij het herstarten van de comp.

Ik denk dat meer mensen zich aan deze mappen storen, dus ik deel de informatie :)

groetjes

Triloxigen 06-02-2004 15:29

Het is een vragen forum, geen antwoord forum..
Het is makkelijker als je de oplossing in je topic post..

QT 06-02-2004 15:36

Hmmm ik denk dat t voldoende is om alleen de path te verwijderen..

QT 06-02-2004 15:37

Citaat:

********** schreef op 06-02-2004 @ 16:29:

mijn excuses overigens mijn topic is best oud. ik denk niet dat zin heeft daar nog iets te posten...

Engadin 06-02-2004 16:16

Weet er ook iemand hoe je je hele mydocuments uit je explorer kan gooien (winXP)??

Dvalin 06-02-2004 16:35

Citaat:

Engadin schreef op 06-02-2004 @ 17:16:
Weet er ook iemand hoe je je hele mydocuments uit je explorer kan gooien (winXP)??
dat kan met Tweak tochj ?

CryptapiX 06-02-2004 16:48

Citaat:

QT schreef op 06-02-2004 @ 16:37:
mijn excuses overigens mijn topic is best oud. ik denk niet dat zin heeft daar nog iets te posten...
juist wel
wantg iedreen die dat probleem heeft zoek naar de oplossing.. we gebruiken hier namelijk de zoekfunctie met zn alle heel erg vaak :rolleyes:
als ze dan een topic vinden van jouw, is het handig als in die topic ook het antwoord staat

Manus J. van Alles 06-02-2004 16:59

Ik vind dit best een goeie tip, ik ergerde me er al tijden aan (y)

freyk 06-02-2004 18:38

Citaat:

Manus J. van Alles schreef op 06-02-2004 @ 17:59:
Ik vind dit best een goeie tip, ik ergerde me er al tijden aan (y)
Ik ook,..

Helaas kon ik op deze manier nog niet die irri Koppelingen-map in mijn favoerieten verwijderen.
Wie helpt mij?

Kawoutertje 06-02-2004 18:56

Citaat:

********** schreef op 06-02-2004 @ 16:29:

Das toch helemaal niet waar. Want dan zou je hier ook geen discussies mogen starten of zo.
Het ware mss inderdaad beter geweest op de oplossing in het originele topic te posten.

@ topicstarter: thx, eindelijk van die vervelende mappen af :D

QT 06-02-2004 20:53

Ok oplossing voor koppelingen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\M enuOrder\Favorites\Koppelingen

delete links in de hierarchical tree de map Koppelingen. Zorg wel dat je van te voren alle Internet Explorers uit hebt gezet.

Uhm op de een of andere mannier heb ik op het moment mijn mappen Mijn afbeeldingen en Mijn muziek weer terug gekregen. Koppelingen is nog altijd weg.. Die lijkt dus goed te werken

QT 06-02-2004 20:56

Ok probleem gevonden. Als je in je register ergens een programma hebt dat gebruik maakt van de mappen Mijn afbeeldingen en Mijn muziek, heeft hij daar nog een Path staan en kan hij ze dus weer terugzetten. Ik moet ff kijken hoe ik die eruit kan gooien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.