![]() |
Evangelie van een Verlatene
Ingekeerd. Afgebrand. Uitgeblust. Tot as verworden.
Adem niet te hard in je zult stikken in het stof op je knieën je voorhoofd raakt de grond Niemand begrijpt dit ik evenmin het waarom is mij volslagen onduidelijk Gekruisigd. Spijkers geslagen door je handen. Bloed. Gutst. God heeft niet alleen mij verlaten ik leef in een verlaten wereld is er iemand die de connecties ziet of sta ik alleen in de chaos Koning van Joden. Moeder van God. Eenzame herder. Water geslagen uit de rots. Veertig jaar in de woestijn. Profetieën in Medina. Mekka, stad van God, Jeruzalem… Lucht ontsnapt uit mijn longen droge lippen spreken laatste woorden een gebed gericht tot God maar ongehoord. Ik kruisig mijzelf sla nagels door mijn handen en door die van anderen As verwordt as. Stof verwordt stof. En God heeft mij verlaten. |
Hmm, het is vrij dramatisch geschreven, maar het komt op mij niet echt over, misschien is het iets te dramatisch voor mij.
Lucht ontsnapt uit mijn longen droge lippen spreken laatste woorden een gebed gericht tot God maar ongehoord. Ik kruisig mijzelf sla nagels door mijn handen en door die van anderen Op dit stuk na, want dit vind ik echt geweldig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38. |