Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Blijven zitten. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=742225)

Mindfields 06-02-2004 19:31

Blijven zitten.

Hoi, dit is een klein stukje wat ik voor de schoolkrant heb geschreven na aanleiding van een stukje van iemand anders. De straatnamen doen het er niet echt toe :) ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

-----------------------------------------------------------------------

Hij reed op fiets naar huis. Hup, de Statenlaan uit, hup de Steenstraat uit en hóp de Velperweg op. Ongeveer op de helft van de grote weg stond een stoplicht. Elke dag moest hij dit passeren en hij wist, bij een rood licht, was het wachten lang. Op maandag trapte hij rustig en toen hij eenmaal langs het stoplicht was, keek hij om en zag hij het stoplicht op oranje springen. Op dinsdag trapte hij ook vrij langzaam, maar wist toch nog het groen te halen. Op woensdag trapte hij amper en het stoplicht stond al lang en breed op rood toen hij er langs reed. Gevolg: een hersenschudding en een kapotte fiets. Zeven weken lag hij in bed. Op woensdag reed hij weer dezelfde weg. Hup, de Statenlaan uit, en de rest, dat kent u wel. Hij fietste weer langzaam, maar begon sneller te rijden toen hij het stoplicht naderde. Het stoplicht werd oranje, maar: hij haalde het. Krap, maar het was hem gelukt. Op donderdag...

En hiermee wil ik even visualiseren dat ik dit jaar wél overga.

Loveflowertje 03-05-2004 10:30

heeey

jaaa kvind um gaaf :D leuk gevonden!!!!

Flshman 03-05-2004 10:33

Ik kan me vaag herinneren dat ik al een keer zoiets gelezen heb, althans, iets met hetzelfde idee :)

Verder vind ik het niet echt een geweldig stukje, nogal aanelkaar geplakt. Maar voor het doel van dit stukje is het je aardig gelukt hoor :)

Rareman2 03-05-2004 11:28

Het komt mij ook ergens bekend voor...
Maar ik vind het wel een leuk stukje! Heel mooi uitgebeeld wat je wil vertellen :)

zuster 03-05-2004 13:15

Citaat:

Flashman schreef op 03-05-2004 @ 11:33 :
Ik kan me vaag herinneren dat ik al een keer zoiets gelezen heb, althans, iets met hetzelfde idee :)

Verder vind ik het niet echt een geweldig stukje, nogal aanelkaar geplakt. Maar voor het doel van dit stukje is het je aardig gelukt hoor :)

Misschien omdat dit een topic uit februari van dit jaar is? :s

Flshman 03-05-2004 13:45

Gááf! Ik wíst wel dat ik hem ergens van kende! :P

Voortaan toch beter op de date letten :)

Mindfields 03-05-2004 14:27

Kom ik hier, staat mijn topic opeens boven aan. Wat een eer! ;)

Rareman2 03-05-2004 19:35

Vandaar dat die mij ook zo bekend voorkwam :) Kzal de volgende keer even mijn bril opdoen :)

Charlottetje 04-05-2004 16:24

Goh, dat ik deze toen dan nooit gelezen heb....
maar best grappig, eigenlijk!

Charlotte

lotjesnotje 07-05-2004 00:03

best wel een grappig stukje...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.